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© Dave 'Spaz of TLB' Moss

 "24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?"
                                          Quoted by Michael Noyce

     ST NEWS ADVENTURE SOLUTION: ELIVA II - JAWS OF CEREBUS
                        by Math Claessens

I PLAYED THE GAME WITH THE PRIVATE EYE.

START-TAKE  CLOVER( UNDER THE BOARD WITH THE SPIDER)-PICK UP  THE
ROCK(  RIGHT UNDER IN THE SCREEN)-GO FORWARD-GO EAST-GO  FORWARD-
TURN  LEFT-CLICK  ON THE ROCK IN YOUR  INVENTORY-THROW  THE  ROCK
THROUGH THE WINDOW-OPEN DOOR-ENTER THE HOUSE-TAKE THE UNIFORM AND
THE GUARD'S CAP-WEAR UNIFORM-WEAR CAP-GO FORWARD-TURN  RIGHT-OPEN
THE  DOOR-TURN  RIGHT-GO FORWARD-TURN AROUND-TAKE  KEY  FROM  THE
GUARD-GO FORWARD-CLICK ON THE BULLETIN BOARD-TAKE ALL THE  PAPERS
FROM  THE BULLETIN BOARD-(AND IF I SAY ALL,  THEN I MEAN ALL  THE
PAPERS)-EXIT FROM BULLETIN BOARD-TURN LEFT-GO FORWARD-TURN  LEFT-
CLICK  ON THE COMPUTER MONITOR-PRESS THE BUTTONS ON THE  MONITOR-
(STUDIO  3)-EXIT  MONITOR-CLICK  ON COMPUTER  KEYBOARD  NEAR  THE
MONITOR-NOW CLICK ON THE KEYBOARD IN FRONT OF THE SCREEN-USE  THE
SECURITY  KEY  FROM THE GUARD IN THE KEYHOLE  FROM  THE  COMPUTER
KEYBOARD-CLICK  ON  THE  KEY-ENTER  THE  SECURITY  CODE-EXIT  THE
KEYBOARD-TURN  LEFT-TURN AROUND-GO BACK-TURN  LEFT-GO  FORWARD-GO
FORWARD-(OUTSIDE)-GO  RIGHT-GO  FORWARD-GO RIGHT-  GO  FORWARD-GO
FORWARD-GO  FORWARD-GO RIGHT-GO FORWARD-OPEN THE TRUNK  FROM  THE
CAR-LOOK IN THE TRUNK-TAKE THE WIRE CUTTERS-TAKE THE  WRENCH-EXIT
TRUNK-GO  BACKWARDS-GO  LEFT-GO LEFT-GO  FORWARD-OPEN  DOORS  AND
ENTER DOORS-THE FOLLOWING THINGS WE DO,  WE DON'T NEED TO DO  BUT
IT  GIVES  YOU  MORE  EXP.   POINTS-GO  FORWARD-LOOK  POSTER-LOOK
TRASHCAN-LOOK   FIRE   EXTINGUISHER-TURN   LEFT-GO   FORWARD-LOOK
TYPEWRITER-LOOK  AT  EVERYTHING  ON  THE  BUREAU-TURN   AROUND-GO
FORWARD-GO  FORWARD-LOOK WATER DISPENSER-ENTER THE MEN'S  TOILET-
LOOK  AT EVERYTHING-LEAVE MEN'S TOILET-ENTER WOMAN'S  TOILET-LOOK
AT  EVERYTHING-LEAVE WOMAN'S TOILET-OUTSIDE-TURN AROUND-GO  LEFT-
PRESS   ELEVATOR  BUTTON-ENTER  ELEVATOR-TURN   AROUND-PUSH   THE
BUTTON  (2)  FOR THE SECOND FLOOR-ON THE SECOND FLOOR  LEAVE  THE
ELEVATOR-GO  RIGHT-GO  FORWARD-GO RIGHT-GO  FORWARD-TURN  RIGHT(
COMPUTER
ROOM)-OPEN  DOOR-ENTER COMPUTER ROOM-TAKE THE LARGE  DESK  DIARY(
NEAR  THE  MIDDLE MONITOR)-TAKE THE SMALL STAFF NOTICE  FROM  THE
NOTICE BOARD ON THE LEFT WALL-LOOK AT EVERYTHING IN THIS ROOM FOR
MORE  EXP.  POINTS-GO BACKWARDS-TURN LEFT-GO FORWARD-GO  FORWARD-
TURN  RIGHT( MAKE-UP ROOM)-OPEN DOOR-ENTER MAKE-UP  ROOM-LOOK  IN
THE  WASTE PAPER BIN( LEFT SIDE OF THE ROOM)-GET MIRROR-TAKE  THE
MAKE-UP  BOX  IN FRONT OF THE SECOND MIRROR  FROM  THE  LEFT-EXIT
MIRROR-GO  BACKWARDS-OUTSIDE ROOM:GO LEFT-GO FORWARD-GO  FORWARD-
TURN  RIGHT-( ELVIRA'S  DRESSINGROOM)-OPEN  DOOR-ENTER  ELVIRA'S
DRESSINGROOM-TAKE  NAIL FILE-TAKE THE THREE CANS OF  HAIR  SPRAY-
TAKE THE COPY OF THE LOCAL NEWSPAPER-TAKE THE BOX OF TISSUES-TAKE
THE  BOX OF DELICIOUS POPCORN-TAKE THE BATH  TOWEL-TAKE  ELVIRA'S
MAKE-UP  BOX-(INSIDE  ARE:SILVER  LUCKY CHARM  AND  A  GASPOWERED
CURLING IRON)-NOW LOOK ON EVERYTHING IN THIS ROOM TO GET MORE
EXP.  POINTS-GO
BACKWARDS-TURN  LEFT-GO  FORWARD-OPEN THE DOOR  FROM  THE  TYPING
POOL-ENTER THE TYPING POOL-TAKE POSTCARD-TAKE CALENDAR-TAKE STAFF
NOTICE-TAKE RADIO CASSETTE PLAYER-TAKE DISK BOX-TAKE FLOPPY  FROM
DISK  BOX-DROP  DISK  BOX-LOOK AT EVERYTHING  TO  GET  MORE  EXP.
POINTS-GO  BACKWARDS-TURN AROUND-GO FORWARDS-TURN TO  THE  RIGHT-
OPEN  THE DIRECTORS DOOR-ENTER DIRECTORS ROOM-TAKE THE BOTTLE  OF
BOURBON-TAKE  THE  BOTTLE OF GIN-TAKE THE  SODA  SIPHON-TAKE  ASH
TRAY-LOOK AT EVERYTHING IN THIS ROOM TO GET MORE  EXP.  POINTS-GO
BACKWARDS-TURN LEFT-GO FORWARD-GO FORWARD-GO FORWARD-GO  FORWARD-
TURN RIGHT(CANTEEN)-ENTER CANTEEN-TAKE THE CAKES-TAKE THE CANS OF
SODA-LOOK  AT EVERYTHING IN THIS ROOM-GO  BACKWARDS-TURN  LEFT-GO
FORWARD-TURN  LEFT-GO FORWARD-TURN LEFT-ENTER  THE  ELEVATOR-TURN
AROUND  PRESS  ON THE B (BASEMENT)-LEAVE  ELEVATOR-TURN  RIGHT-GO
FORWARD-OPEN  DOOR-ENTER  DOOR-GO  TO THE  INDIAN-TALK  WITH  THE
INDIAN-ASK HIM WHERE ELVIRA IS-ASK HIM WHAT YOU HAVE TO  DO-DON'T
ASK  HIM  ABOUT SCALPS OR FIREWATER-TURN  AROUND-GO  FORWARD-TURN
RIGHT-NOW  WE CAST A FEW SPELLS-CLICK ON THE  SPELLBOOK-CLICK  ON
THE RIGHT PAGE-CLICK ON PROTECTION-CLICK ON THE MIX ICON-NOW  PUT
THE  CANS OF SODA ON THE PAGE FROM THE SPELLBOOK-CLICK  AGAIN  ON
THE MIX ICON AND YOU GOT YOURSELF A PROTECTION SPELL-CLICK  AGAIN
ON  THE  SPELLBOOK-NOW SEARCH FOR THE BREATHE  UNDERWATER  SPELL-
CLICK  ON  BREATH UNDERWATER-CLICK ON THE MIX ICON-NOW  PUT  FROM
YOUR INVENTORY THE POPCORN AND THE GUM AND THE CAKES ON THE  PAGE
FROM  THE  SPELLBOOK-CLICK  ON THE MIX ICON  AGAIN-CLICK  ON  THE
SPELLBOOK-SEARCH  FOR  THE HEALING HANDS SPELL-CLICK  ON  HEALING
HANDS-CLICK  ON  THE MIX ICON-YOU DON'T NEED  ANYTHING  FOR  THIS
SPELL,SO  CLICK  ON THE MIX ICON AGAIN AND YOU HAVE  THE  HEALING
HANDS  SPELL-CLICK  AGAIN ON THE SPELLBOOK-SEARCH  FOR  THE  LUCK
SPELL-CLICK  ON LUCK-CLICK ON THE MIX ICON-PUT THE  GREEN  CLOVER
FROM  YOUR INVENTORY ON THE PAGE FROM THE SPELLBOOK-CLICK ON  THE
MIX  ICON AND YOU'VE GOT THE LUCK SPELL-CLICK ON  THE  SPELLBOOK-
CLICK ON ICE DART-CLICK ON THE MIX ICON-CLICK ON THE MIX ICON(YOU
DON'T  NEED  ANYTHING FOR THIS SPELL)-DO THIS WITH THE  ICE  DART
SPELL SEVERAL TIMES UNTIL YOU HAVE 30 ICE DARTS-CLICK ON THE  ICE
DART IN YOUR INVENTORY TO SEE HOW MANY YOU HAVE-NOW CLICK ON  THE
SPELLBOOK-SEARCH  FOR  THE UNSEEN SPELL(PAGE 2)-CLICK  ON  UNSEEN
SHIELD-CLICK ON MIX ICON-CLICK AGAIN ON THE MIX ICON BECAUSE  YOU
DON'T NEED ANYTHING FOR THIS SPELL-PRESS ON THE  SPELLBOOK-SEARCH
FOR  THE FIREBALL SPELL-CLICK ON FIREBALL-PRESS ON THE MIX  ICON-
PUT  THE  CALENDAR  FROM  YOUR INVENTORY ON  THE  PAGE  FROM  THE
SPELLBOOK-CLICK ON THE MIX ICON-NOW YOU HAVE A FIREBALL SPELL-NOW
USE  THE  NEWSPAPERS,POSTCARDS,TISSUES,NOTICE,MEMO  AND  NOTE  TO
CREATE  SOME  FIREBALL SPELLS-AFTER YOU HAVE DONE THIS  TAKE  THE
BLEACH  FROM  THE  CLOSET-TAKE  DETERGENT-TAKE  BUCKET-CLICK   ON
SPELLBOOK-SEARCH  FOR THE PROTECTION SPELL-CLICK  ON  PROTECTION-
CLICK  ON THE MIX ICON-USE BUCKET ON THE SPELLBOOK-CLICK  ON  THE
MIX  ICON-CLICK  ON THE SPELLBOOK-SEARCH FOR  TELEKINESIS  SPELL-
CLICK ON TELEKINESIS-CLICK ON THE MIX ICON-USE THE  RADIOCASSETTE
RECORDER  ON THE SPELLBOOK-CLICK ON THE MIX  ICON-TURN  LEFT-OPEN
DOOR-ENTER DOOR-GO FORWARD-TURN LEFT-ENTER ELEVATOR-TURN  AROUND-
PRESS  1-LEAVE ELEVATOR-GO RIGHT-GO FORWARD-GO RIGHT-OPEN  DOORS-
ENTER DOORS-GO FORWARD-GO RIGHT-ENTER CODE ON DOOR NUMBER 2-ENTER
DOOR-CLICK  ON  THE SPELLBOOK-SEARCH FOR THE DETECT  TRAP  SPELL-
CLICK  ON DETECT TRAP-CLICK ON THE MIX ICON-USE THE  SODA  SIPHON
FROM  YOUR  INVENTORY ON THE SPELLBOOK-CLICK ON THE  MIX  ICON-ON
THIS     PLACE     WE    LEAVE    SOME     THINGS     BEHIND-DROP
WALLET,WRENCH,COMPUTER  DISK,MIRROR,TOWEL,3 CANS OF  HAIRSPRAY-GO
FORWARD-ENTER  HOUSE-GO LEFT-GO THROUGH THE DOOR-TAKE THE  HELMET
AND THE GAUNTLET FROM THE SUIT OF ARMOR ON THE RIGHT-ENTER  DOOR-
TURN  LEFT-OPEN  BOTH DRAWERS FROM THE DESK-IN ONE OF THEM  IS  A
PADLOCK-TAKE THE PADLOCK-IN THE OTHER DRAWER IS A PRAYERBOOK-TAKE
THE  PRAYERBOOK-CLICK  ON  THE SPELLBOOK-SEARCH  FOR  THE  UNHOLY
BARRIER  SPELL-CLICK ON UNHOLY BARRIER-CLICK ON THE MIX  ICON-USE
THE PRAYERBOOK ON THE SPELLBOOK-CLICK ON THE MIX ICON-GO LEFT- GO
FORWARD-(BACK  TO  THE LIVING ROOM WITH THE  SUITS  OF  ARMOR)-GO
FORWARD-TAKE THE GLASS PITCHER FROM THE CORNER SHELF-CLICK ON THE
SPELLBOOK-SEARCH FOR THE DETECT TRAP SPELL-CLICK ON DETECT  TRAP-
CLICK  ON  THE MIX ICON-USE THE GLASS PITCHER ON  THE  SPELLBOOK-
CLICK ON THE MIX ICON-TURN LEFT-GO FORWARD-GO LEFT-GO  FORWARD-GO
RIGHT-TAKE  COAL BUCKET-CLICK ON SPELLBOOK-SEARCH FOR  PROTECTION
SPELL-CLICK  ON PROTECTION-CLICK ON THE MIX ICON-USE COAL  BUCKET
ON THE SPELLBOOK-CLICK ON THE MIX ICON-TURN AROUND-GO  FORWARD-GO
RIGHT-GO  FORWARD-GO  LEFT-LEAVE THIS ROOM THROUGH THE  DOOR  YOU
CAME IN-GO FORWARD-GO LEFT-GO UPSTAIRS-TAKE THE RIGHT SIDE OF THE
STAIRCASE-AT  THE  TOP  DON'T  ENTER THE  DOOR  BUT  GO  RIGHT-GO
FORWARD-GO  LEFT-GO  FORWARD-GO  FORWARD-GO LEFT-ENTER  DOOR-TAKE
THE  THREE BRICKS-TURN AROUND-LEAVE ROOM-GO  RIGHT-GO  FORWARD-GO
FORWARD-GO RIGHT-GO FORWARD0 GO LEFT-GO DOWNSTAIRS AND GO BACK TO
THE LIVING ROOM-ENTER LIVING ROOM-IN THE LIVING ROOM-GO  FORWARD-
GO RIGHT-GO FORWARD-GO RIGHT-DO YOU SEE THE GHOST-WELL NOW  PLACE
ONE  OF  THE  BRICKS ON THE FLOOR-WHEN  THE  GHOST  IS  COMING:GO
FORWARD-OPEN THE DOOR-GO FORWARD-(LIBRARY)-READ THE BOOKS-IN  ONE
OF  THE  BOOKS IS A PAPER WITH THE CHEMICAL FORMULA  FOR  A  VERY
STRANGE POISON-CLICK ON THE ROOM SCANNER ICON AND YOU SEE THIS
PAPER-
PUT  THE  PAPER  IN  YOUR INVENTORY-TURN  AROUND  AND  LEAVE  THE
LIBRARY-GO  LEFT-GO FORWARD-GO LEFT-GO FORWARD THROUGH  THE  DOOR
FROM THE DINING ROOM-YOU ARE NOW IN THE ENTRY WITH THE  STAIRS-GO
FORWARD-GO FORWARD-GO FORWARD-NOW YOU ARE IN THE DINING ROOM-TAKE
THE  WINE  GLASS AND TURN IT IN A DETECT TRAP SPELL(I  THINK  YOU
KNOW  HOW  TO  DO IT)-TAKE THE WINE BOTTLES AND TURN  IT  INTO  A
COURAGE SPELL-TAKE THE PLACE SETTINGS FROM THE TABLE-NOW OPEN THE
SERVICE HATCH AND LOOK IN IT-OH,DEAR-YOU PASS OUT AND YOU AWAKING
IN THE STOREROOM-TAKE THE PAIR OF BOOTS FROM THE DEAD PERSON-TURN
AROUND-TAKE THE BREAD,CHEESE,MEAT,WINE-NOW MAKE A FEW ICE  DARTS-
USE  A PROTECTION SPELL-USE WITH YOUR COMBAT ICON  BERSERK-USE  A
FIREBALL  SPELL ON THE DOOR-WAIT UNTIL THE GHOUL APPEARS-USE  ICE
DARTS  ON THE GHOUL AND USE THE BERSERK FIGHTING OPTION  TO  KILL
HIM-DROP KEYS AND PEN HERE BEFORE YOU LEAVE-ENTER THE OPEN  DOOR-
OUTSIDE:TURN  AROUND-CLOSE  DOOR-TURN  THE WINE  BOTTLES  INTO  A
COURAGE SPELL-TURN THE BREAD INTO A BREATHE UNDERWATER SPELL-MAKE
SOME MORE ICE DARTS SPELLS-RIGHT-RIGHT-DOWN-DOWN-LEFT-ENTER DOOR-
LEFT-TAKE  THE BRAIN-TURN THE BRAIN IN A UNDEAD  SPELL-LEFT-ENTER
DOOR-LEFT-LEFT-LEFT-UP-UP-RIGHT-RIGHT-RIGHT-ENTER  DOOR(KITCHEN)-
RIGHT-ENTER DOOR-USE A COURAGE SPELL-LEFT-USE UNDEAD SPELL ON THE
ZOMBIE-RIGHT-BACKWARDS(KITCHEN)-LEFT-DROP   PADLOCK,POPCORN,PLACE
SETTINGS,ASHTRAY-MAKE A REVIVE SPELL BY USING THE CHEESE AND  THE
BLEACH-TAKE  THE TIN FROM THE KITCHEN SHELF-IN THE TIN IS A  TUBE
GLUE-USE  THE  GLUE TO MAKE A GLUE SPELL-TAKE THE BUCKET  IN  THE
KITCHEN-IN  THE BUCKET IS A HORSESHOE-TAKE THE HORSESHOE AND  USE
IT  TO MAKE A LUCK SPELL-NOW MAKE A MAGIC MUSCLE SPELL USING  THE
POTS  AND PANS FROM THE KITCHEN-MAKE TWO MORE DETECT TRAP  SPELLS
WITH  THE  TWO GLASS JARS ON THE SHELF IN THE  KITCHEN-MAKE  SOME
MORE  ICE  DARTS AND SOME MORE UNSEEN SHIELDS AND A  FEW  HEALING
HANDS SPELLS-NOW LEAVE THE KITCHEN AND GO DOWNSTAIRS TO THE  LAB-
TAKE  THE CHEMICAL FLASK,THE HEART,AND ALL THE OTHER  STUFF  FROM
THE LAB-LEAVE LAB AND GO UPSTAIRS-ENTER KITCHEN-RIGHT-ENTER DOOR-
LEFT-FORWARD-FORWARD-FORWARD-NOW  DROP  YOUR STUFF ON  THE  PLACE
YOU'VE DROPPED THE REST IN THE START OF THIS HOUSE-GO BACK TO THE
KITCHEN  AND  COLLECT ALL AND DROP IT ON YOUR JUNK  PLACE-MAKE  A
BRAINBOOST  SPELL WITH YOUR COMPUTER DISK-(I NOW HAVE  MOVED  ALL
THE JUNK BEFORE THE STAIRS IN THE HAUNTED HOUSE)-NOW GO UPSTAIRS-
GO LEFT AND FORWARD INTO THE BATHROOM-TAKE TOWEL-TAKE SPONGE-TURN
AROUND-GO  FORWARD  LEAVING THE BATHROOM-GO  RIGHT-GO  FORWARD-GO
FORWARD-(BEDROOM)-FORWARD-LEFT-TAKE  THE  TWO CATS-TURN  THE  TWO
CATS INTO LUCK SPELLS-NOW WEAR THE BOOTS,HELMET,GAUNTLET AND  THE
JACKET-RIGHT-RIGHT-USE MUSCLE SPELL-PULL DOWN THE SHEET FROM  THE
BED-TAKE  THE KEYS-USE THE ICE DARTS TO KILL THE  ENEMY-TAKE  THE
KEYS-TAKE  THE  SCRIPTS-CLICK ON THE ROOM  SCANNER-TAKE  THE  SIX
PICTURES(FROM  THE  FLOOR)-EXIT  BED-CLICK  UNDER  BED-PRESS  RED
BUTTON-EXIT-FORWARD  TO ENTER THE SECRET ROOM(BEHIND BED)-IN  THE
SECRET  ROOM-UP-EXIT-FORWARD-TAKE  THE GOLD CHALICE  AND  THE  10
BLACK WAX CANDLES-NOW TURN AROUND AND GO TO THE BEDROOM-PRESS THE
RED  BUTTON UNDER THE BED TO CLOSE THE SECRET DOOR-EXIT  BED-TURN
RIGHT-FORWARD-FORWARD-(OUTSIDE BEDROOM)-TURN RIGHT-GO FORWARD  TO
THE SECOND DOOR ON THE RIGHT-(LAST DOOR)-TURN RIGHT-USE A COURAGE
SPELL-ENTER  THE ROOM-AFTER THAT HORRIBLE DREAM:TAKE  THE  PILLOW
AND THE TUNING FORK FROM THE BED-TURN AROUND AND LEAVE THE  ROOM-
ENTER  THE CHILDRENS ROOM AND TAKE THE TWO BALLS-TURN  AROUND
AND
LEAVE THE ROOM-GO RIGHT-FORWARD-FORWARD AND GO DOWNSTAIRS TO  THE
PLACE WHERE YOU LEAVE ALL YOUR STUFF(IN MY CASE,  IN FRONT OF THE
DOOR,  UNDER AT THE STAIRS)-DROP BALLS,PILLOW.TOWEL AND  CHALICE-
TURN  LEFT-FORWARD-FORWARD-TAKE THE TWO SILVER  CANDLESTICKS-TURN
AROUND-LEAVE ROOM-FORWARD-LEFT-DROP THE TWO CANDLESTICKS-NOW WALK
OUTSIDE THROUGH THE ROOM WITH THE VIDEOCAMERA AND GO BACK TO  THE
ROOM  WITH  THE  ELEVATOR(STUDIO OFFICES,FROM THE  START  OF  THE
ADVENTURE)-ENTER ELEVATOR AND TURN AROUND-PRESS B-LEAVE ELEVATOR-
GO RIGHT AND GO THROUGH THE DOOR-NOW WE ARE BACK IN THE ROOM WITH
INDIAN-TAKE  ELVIRA'S  PICTURE-MAKE FROM  ELVIRA'S  PICTURE  SOME
FIREBALLS-TAKE THE FIRE EXTINGUISHER-GO FORWARD-TAKE THE MEDICINE
BAG-GO  FORWARD  AND ENTER THE BOILER ROOM-TURN  AROUND-TAKE  THE
BRASS  KEY-NOW  GO BACK TO YOUR PILE OF JUNK AND  DROP  THE  FIRE
EXTINGUISHER,  DETERGENT,  CHEESE,  SCRIPTS, TUNING FORK, CURLING
IRON,KEY,CANDLES-PICK  UP MIRROR AND MAKE-UP CASE-NOW GO BACK  TO
THE  INDIAN AND ENTER THE ROOM BEHIND THE INDIAN-TAKE THE  COPPER
ROD-FIRE A FEW FIRE BALLS-TAKE THE COPPER ROD-TURN AROUND AND  GO
BACK TO THE ELEVATOR-PUSH 2 TO GO TO FLOOR 2-LEAVE  ELEVATOR-TURN
RIGHT-NOW  GO TO THE DOOR FROM THE COSTUME ROOM-DON'T ENTER  YET-
CAST  UNSEEN  SHIELD-TAKE  KNIFE-CLICK ON  COMBAT  ICON-CLICK  ON
BERSERK-NOW ENTER THE ROOM AND CAST SOME ICE DARTS SPELLS ON  THE
WITCH AND KILL HER WITH THE KNIFE-CLICK ON THE ROOM ICON AND TAKE
THE  EYE FROM THE OLD WITCH-(PUT THE EYE IN YOUR  INVENTORY)-TURN
AROUND-CLICK  ON THE LIGHT SWITCH-TURN AROUND-TAKE  THE  WIZARD'S
COSTUME-TAKE  THE  LAB  ASSISTANTS  WHITE  COAT-TAKE  SIR  WALTER
RALEIGH'S COSTUME-NOW DROP SIR WALTER RALEIGH'S COSTUME AND  LOOK
IN  YOUR  INVENTORY.YOU  HAVE THE FENCING  SWORD  FROM  RALEIGH'S
COSTUME-TURN  AROUND-LEAVE  ROOM AND ENTER THE  MAKE-UP  ROOM-NOW
LOOK  AT  THE PICTURES YOU FOUND IN THE  BEDROOM-SEARCH  FOR  THE
SORCERER'S  APPRENTICE-NOW  MAKE-UP YOUR DISGUISE  TO  MATCH  THE
PICTURE-USE THE MIRROR TO LOOK,AND THE WIGS ON THE SHELF-USE  THE
STUFF  IN  YOUR  MAKE-UP BOX ETC.  TO LOOK  LIKE  THE  SORCERER'S
APPRENTICE-(LOOK  IN THE MAKE-UP TO THE NOSE AND YOU'LL FIND  THE
MAGICIAN)-SO WEAR THE NOSE,THE HAT AND THE FALSE BEARD-AFTER  YOU
LOOK   LIKE   THE  SORCERER'S   APPRENTICE:TAKE   OFF:THE   FALSE
BEARD,HAT  AND  NOSE AND PUT IT IN YOUR  INVENTORY-NOW  FIND  THE
PICTURE FROM THE LAB ASSISTANT-WEAR WHITE COAT-WEAR THE RIGHT WIG
FROM  THE LOWER SHELF-WEAR THE MOUSTACHE,WEAR THE  HALF  GLASSES-
WEAR  THE EYEBROWS-WEAR THE FALSE TEETH-NOW GO TO  THE  ELEVATOR-
PRESS1-LEAVE ELEVATOR-RIGHT-FORWARD-RIGHT-FORWARD-ENTER STUDIO  2
AND GO TO YOUR PILE OF JUNK-DROP THE STUFF FROM THE WIZARD ON THE
JUNK PILE-NOW CHECK IF YOU LOOK LIKE THE LAB ASSISTANT-GO TO  THE
KITCHEN-IN   THE  KITCHEN-GO   LEFT-FORWARD-LEFT-DOWN-DOWN-RIGHT-
FORWARD-CLICK  ON  THE  DOCTOR-4(ASK IF  YOU  CAN  HELP)-1(MIX  A
FORMULA)(YOU  MUST HAVE THE PAPER YOU FOUND IN  THE  LIBRARY)-1(A
POWERFUL POISON)(NOW YOU HAVE POISON)-GO BACK TO THE ENTRYWAY  TO
YOUR   JUNK   PILE-DROP   YOUR   LAB   ASSISTANT'S   STUFF-(WHITE
COAT,WIG,GLASSES,MOUSTACHE,FALSE  TEETH AND THE EYEBROWS AND  THE
MAKE-UP  BOX)-TAKE THE MEAT-USE POISON ON THE MEAT-NOW GO TO  THE
ROOM  WITH  THE  PIRANHA-(IF  YOU  STAND  BEFORE  THE   STAIRS,GO
LEFT,FORWARD,FORWARD,FORWARD,FORWARD,TURN  RIGHT)-CLICK  ON  FISH
AQUARIUM-USE  POISON MEAT IN THE AQUARIUM-TAKE THE KEY  FROM  THE
BOTTOM  OF THE AQUARIUM-EXIT AQUARIUM-TURN LEFT-TAKE THE  PICTURE
FROM  THE  DUCK OF THE WALL-CLICK ON THE PLACE WERE  THE  PICTURE
WAS-USE THE KEY FROM THE AQUARIUM ON THE SAFE,USE THE KEY NOT  IN
THE KEYHOLE BUT JUST CLICK IT ON THE SAFE-OPEN THE SAFE-TAKE  THE
PIECE PIPE FROM THE SAFE-CLOSE THE SAFE-NOW LEAVE THE ROOM AND GO
BACK TO THE ENTRY WAY TO YOUR JUNK PILE-DROP THE PICTURE FROM THE
DUCK  AND TAKE THE TUNING FORK-GO UPSTAIRS-GO  RIGHT  UPSTAIRS-GO
RIGHT-FORWARD-TURN  RIGHT-NOW GO TO THE FAR END OF THE  ATTIC-NOW
PLACE  THE TUNING FORK IN YOUR INVENTORY SO THAT YOU CAN  USE  IT
IMMEDIATELY-(SAVE YOUR GAME)-GO UPSTAIRS AND IMMEDIATELY USE  THE
TUNING  FORK-THE  SUNLIGHT WILL KILL THE  VAMPIRE-TURN  AROUND-GO
DOWN-FORWARD-LEFT AND ENTER THE DOOR(THE FIRST ONE ON THE  LEFT)-
TAKE THE TEA CHEST THAT LOOK EMPTY-LOOK IN IT AND PUT THE BOX  OF
MATCHES  IN  YOUR  INVENTORY-TAKE THE  STEP  LADDER-TURN  AROUND-
FORWARD-RIGHT-FORWARD-UP-NOW  PLACE THE LADDER ON THE  WINDOW  IN
THE ROOF-CLIMB LADDER-NOW STICK THE COPPER ROD FROM THE  BASEMENT
ONTO  THE LEFT SIDE OF THE CHIMNEY-GO DOWN-GO DOWN- TURN  AROUND-
FORWARD-FORWARD-FORWARD-GO  DOWN  TO YOUR JUNK  PILE-DROPTHE  TEA
CHEST-TAKE THE BOURBON AND GIN-TAKE THE THREE CANS OF  HAIRSPRAY-
TAKE  THE  PILLOW-TAKE  THE EIGHT TEST  TUBES-TAKE  THE  WIZARD'S
COSTUME-TAKE THE FALSE BEARD-TAKE THE HAT-TAKE THE FALSE NOSE-NOW
GO TO THE KITCHEN AND OPEN THE MEAT LOCKER-ENTER MEAT LOCKER  AND
TAKE THE KEYS AND THE PEN-NOW GO BACK TO YOUR PILE OF  JUNK-LEAVE
THIS BUILDING AND GO TO STUDIO 3-ENTER THE DOOR WITH THE 3 ON IT-
ENTER   THE   NEXT  DOOR-ENTER  THE  NEXT  DOOR-NOW   WEAR   YOUR
ARMOUR:BOOTS,HELMET,GAUNLET AND YOUR JACKET-PICK UP YOUR SWORD,TO
USE  IT WHEN YOU NEED IT-GO OUTSIDE-OPEN THE GATE-ENTER  GATE-NOW
GO  FORWARD(VERY QUICK)UNTIL YOU REACH THE CHURCH-OPEN  DOOR  AND
ENTER  THE CHURCH-TURN LEFT-GO FORWARD-CLICK ON  FONTAIN-PUT  THE
HOLY  WATER  IN  THE TEST TUBES-NOW USE ONE OF THE FILLED TEST
TUBE  WITH  THE
CRUCIFIX TO CREATE A BLESS SPELL-CREATE SOME ICE DARTS SPELLS AND
SOME HEALING HANDS-TURN AROUND-GO FORWARD-OPEN YOUR SPELLBOOK AND
USE  THE TWO CANDLESTICKS FROM THE ALTAR TO CREATE A  HOLY  BLAST
SPELL-USE CROSS AND THE HOLY CLOTH FROM THE ALTAR ALSO TO  CREATE
A HOLY BLAST SPELL-TAKE THE PRAYER BOOK FROM THE PULPIT-MOVE  THE
PULPIT  TO THE LEFT-WEAR YOUR ARMOUR-OPEN THE TRAPDOOR UNDER  THE
PULPIT-KILL THE TWO NAKED WOMAN WITH YOUR SWORD-THIS TWO WITH THE
UGLY BOOPS-HIT THEM ON THE HEAD-OPEN THE CHEST-GO DOWN UNTIL  YOU
REACH  THE  BOTTOM OF THE PIT-YOU ARE NOW IN  THE  CATACOMBS-WEAR
YOUR ARMOUR-USE A BLESS SPELL ON YOUR SWORD-TAKE THE KEY RIGHT IN
THE   WALL-IN   THE  CATACOMBS,WHAT  YOU  NEED  TO  DO   IN   THE
CATACOMBS:SURVIVE AND TAKE IN LEVEL 2 THE DAGGER-TAKE IN LEVEL  4
IN THE CATACOMBS THE FISHBONES-NOW GO TO LEVEL SIX-CHANGE CLOTHES
-PUT  ON THE WIZARD CLOTHES(WIZARD'S COSTUME,FALSE BEARD,HAT  AND
FALSE  NOSE)-NOW  GO TO THE WIZARD IN LEVEL 6-ANSWER  2(I'VE  HAD
FOOD  POISONING)-NOW FIND ELVIRA IN LEVEL 6-SHE'S NEAR THE  PLACE
WERE YOU FOUND THE WIZARD-SAVE YOUR GAME HERE BECAUSE THIS ELVIRA
IS  FAKE-KILL  HER  WITH  ICEDARTS  AND  FIREBALLS-AFTER  KILLING
HER,CLICK ON THE ROOM ICON-TAKE THE INDIAN WAR LANCE-NOW GO  BACK
ALL THE SIX LEVELS TO THE ENTRANCE FROM THE CATACOMBS,BUT  BEFORE
YOU ENTER THE CHAPEL SAVE YOUR GAME-GO UP TO THE CHAPEL AND  TURN
AROUND-YOU  SEE THAT ZOMBIE-USE AN UNHOLY BARRIER SPELL-USE  HOLY
BLAST  SPELLS ON HIM AND USE FIREBALLS OR ICE DARTS TO KILL  HIM-
NOW LEAVE THE CHAPEL AND GO TO YOUR PILE OF JUNK-IN STUDIO  2:NOW
USE  THE  PEN  AND THE KNIFE (FROM THE MEAT  LOCKER)TO  CREATE  A
FREEZING BLADE,IF THIS STUFF ISN'T COLD ENOUGH THEN PUT IT IN THE
MEAT  LOCKER  FOR A WHILE-USE THE MIRROR TO  CREATE  AN  ILLUSION
SPELL-USE  THE  PILLOW  TO  CREATE  A  TRUEFLIGHT  SPELL-USE  THE
FREEZING BLADE SPELL AND THE BLESS SPELL ON THE DAGGER YOU  FOUND
ON LEVEL 2 OF THE CATACOMBS-NOW CREATE A BUOYANCY SPELL BY  USING
THE  FISHBONES-DROP  THE WIZARD'S CLOTHES AND TAKE  WITH  YOU:ALL
YOUR  SPELLS,WEAPONS(DAGGER),NAIL FILE,CHEMICAL FLASK WITH  LIGHT
BROWN POWDER-NOW LEAVE STUDIO 2 AND GO TO STUDIO 1-ENTER THE CODE
AND GO THROUGH THE DOOR-ENTER THE SPIDER CAVE-RIGHT-FORWARD-LEFT-
FORWARD-RIGHT-CLICK ON THE ELEVATOR-TURN THE ELEVATOR ON-(IF  YOU
DON'T TURN IT ON,  YOU WON'T GET OUT LATER IN THE  ADVENTURE)-USE
THE MUSHROOOMS YOU FIND TO CREATE HERBAL HEALINGS SPELLS AND  USE
THE CRYSTALS TO CREATE DETECT MAGICK SPELLS-NOW SEARCH ON LEVEL 1
THE  RIGHT  LAKE-AT  THE LAKE USE THE BUOYANCY  AND  THE  BREATHE
UNDERWATER  SPELL-ENTER LAKE-DOWN-KILL THE WATER  NYMPH-DOWN-TAKE
ROPE-GO THE WHOLE WAY UP-NOW GO TO LEVEL 2-KILL THE SCORPION  AND
TAKE  THE  SCROLL-NOW GO TO LEVEL 3-HERE IS NOTHING TO  DO-GO  TO
LEVEL 4-JUMP OVER THE HOLE BY USING THE ROPE-USE THE  TELEKINESIS
SPELL ON THE DIRECTOR TO TAKE THE WALLET FROM HIM-SHOOT THE GIANT
SPIDER IN THE CAVERN ON THE FOURTH LEVEL-FIRE AN ICE DART TO  THE
SPIDER AND GO AS FAST AS YOU CAN TO THE ELEVATOR(ON LEVEL 4)-WALK
THROUGH  THE ELEVATOR AND CLOSE THE DOORS(REMEMBER THE  KEY  FROM
THE WALLET)-NOW FOLLOW THE PATH-FALL DOWN IN THE WEB-TURN AROUND-
KILL THE FAKE ELVIRA-GET TOMAHAWK-TURN AROUND-DOWN-NOW GO TO  THE
EXIT  AND  GO  TO  YOUR PILE OF  JUNK-IN  THE  ENTRYWAY,TAKE  THE
BAROMETER  FROM THE WALL-NOW CREATE WITH THE BAROMETER  A  SUMMON
STORM SPELL-CREATE A RESIST FIRE SPELL WITH THE FIRE EXTINGUISHER
FROM  YOUR JUNK PILE-NOW GO UP TO THE ROOM WHERE YOU HAVE  PLACED
THE  LADDER-GO UP TO THE ROOF-USE THE SUMMON STORM SPELL  ON  THE
ROOF-GO  DOWN-GO DOWN-GO TO YOUR PILE OF JUNK AND TAKE  THE  WIRE
CUTTERS-NOW GO THROUGH THE KITCHEN DOWN TO THE CELLAR,TO THE LAB-
GO  TO  THE ROOM WITH THE MONSTER-PUSH THE SLIDE(RIGHT  FROM  THE
MONSTER)UP-PULL THE HANDLE(LEFT OF THE MONSTER)-NOW HERMAN'S  BIG
BROTHER  BEGINS  TO  WALK-WAIT UNTIL HE'S  FAR  ENOUGH  FROM  THE
DOOR,THE USE THE WIRE CUTTERS ON THE WIRES NEAR HIS HEAD-TAKE THE
METAL  HEADBAND-TAKE THE SCALP-TAKE THE BRAIN-USE THE SCROLL  AND
THE  ROPE TO CREATE A BIND DEMON SPELL-ENTER THE DOOR BEHIND  THE
MONSTER  AND  FREE  ELVIRA-CLICK ON THE ROOM ICON  AND  TAKE  THE
INDIAN MAGIC BAG-NOW CREATE A RESURRECT SPELL WITH THE  FOLLOWING
ITEMS:THE  HEART FROM THE LAB(IN ONE OF THE  POTS),THE  BRAIN,THE
SCALP,THE EGGS(FROM THE KITCHEN) AND THE PRAYER BOOK-CREATE  CURE
WOUNDS  SPELLS  WITH THE HOLY WATER TUBES-NOW YOU MUST  HAVE  THE
FOLLOWING  ITENS IN YOUR INVENTORY:10 BLACK WAX CANDLES,A BOX  OF
MATCHES,GOLD  CHALICE,A LANCE,A PEACE PIPE,A  TOMAHAWK,AN  INDIAN
MAGIC  BAG AND AN INDIAN MEDICINE BAG-NOW GO THROUGH STUDIO 3  TO
THE  CHURCH-GO TO THE BODY OF THE PRIEST-USE THE RESURRECT  SPELL
ON  THE  PRIEST-TALK  WITH THE PRIEST-ANSWER:1-2-NOW  GO  TO  THE
BASEMENT  TO THE INDIAN-TALK WITH  HIM-ANSWER:1-1-2-1-2-GIVE  HIM
THE  MAGIC  BAG,THE LANCE,THE TOMAHAWK AND  THE  PEACE  PIPE-TALK
AGAIN  TO THE INDIAN-THE INDIAN SACRED YOUR THREE WEAPONS-NOW  GO
THROUGH  STUDIO  3 TO THE CHURCH-GO TO PRIEST-TALK  WITH  PRIEST-
ANSWER:1-2-2-2-GO TO YOUR PILE OF JUNK-TAKE A TOY(YELLOW  BRICK)-
GO  TO  THE LIBRARY-USE TOY ON THE FLOOR BEFORE THE  GHOST-GO  TO
LIBRARY-READ  THE BOOK:THE STUDY OF  DEMONOLOGY-LEAVE  LIBRARY-GO
BACK TO THE CHURCH-GO TO THE PRIEST-TALK WITH  PRIEST-ANSWER:1-2-
2-1-2-NOW GO TO THE PARKING LOT-GO TO THE PENTAGRAM NEAR THE CAR-
USE  THE  10  BLACK WAX CANDLES ON  THE  PENTAGRAM-CLICK  ON  THE
CANDLES WHEN THEY STAND ON THE PENTAGRAM-LIGHT CANDLES-USE  MAGIC
BAG-USE THE BIND DEMON SPELL(WHEN CEREBUS APPEARS)-THROW THE  WAR
LANCE-USE TOMAHAWK...THE END...

 I know all you guys out there have problems with adventures,  be
they big or small.  Whatever the problem is,  I am there to solve
them. Never hesitate to call or write to me at the address below.

 Math Claessens
 Wagenaarstraat 58
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 Tel. ++31-46-752532 (do mind possible time differences!)

 Don't  forget stampts if you write.  Don't forget the time  when
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22:00 hours if you don't mind.  And forget about contacting me in
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