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© Knighthawks

THE SOLUTION TO STARTREK - PREVIEW VERSION
by Hans and Wicher Gispen

After  spending  32  full (earth) hours behind  the  computer  we 
(mostly my brother Hans) can now proudly present our solution  to  
Startrek.

First I want to tell you what you can not expect in this article:
namely all functions of all instruments and planets.
This  is  why:  We calculated that there must be  more  then  400 
different  solar  systems in Startrek .Most of them you  will not 
need,  to  solve  this  weird  adventure.  For  statistics:  Hans 
explored The Quarantine Zone (20 solar systems),  the Region Zone 
(91  solar  systems)  and a little part of  the  Local  zone  (45  
from  400/500 solar systems (most without life  support)).

Well, what can you expect:
Two different solutions to Startrek but there are more much more!
This  solution  is  complete we will give  you  the  location  of 
objects you will need to purchase to solve Startrek,  how to  get 
those objects and eventually some general hints.
Oh yes, and finally the very disappointing last scenery.
Here we go:

General Knowledge about Startrek:

The Universe is divided into 3 zones.
1. The Quarantine Zone (20 solar systems)
2. The Region Zone (91 solar systems)
3. The Local Zone (estimated 500 solar systems)

Each   solar  system  contains  various  planets   with   various 
functions:

Life  Support planets are the only planets at which you can  beam 
down.
Space  Discontinuum  planets bring you to a random place  in  the 
Universe.

If  a solar system is under federation government you can  repair 
and tank your ship with the following planets:

Weapons Dump   :  you get 50 torpedoes
                  phaser power is doubled (25% becomes 50%)
Repair Drone Dock: repairs damage of your ship

Dilithium Mining Complex:  warp is restored (100%)

Energy Refinery:  Impulse+ Energy restored (100%)

The  other  planets  (for instance  Robot  Fortress)  with  their 
functions are unfamiliar to us, sorry...

1st Solution:

It's your task to destroy the Klingon Primitter.
This device is the cause that federation commanders become  rebel 
commanders.

Goto    Tokan    IV    6,10,16    (4th    planeth    of    Tokan)                   
beam down use following people for following obstacles:

generator Kirk
generator 2 Tsjechov
generator 3 Uhura
Smelt Gun take it
goto Xumiaz (Quarantaine Zone)

door  Spock
door  Kirk
Helix Gun  take it
generator Uhura
robot Uhura
Soma Emitter  take it

Goto  Zornaz  (Local Zone) is situated by Diliuz  (Reginal  Zone) 
(10,13,20,QZ)

Klingon Imperial Guard  use Soma Emitter
sec Bomb                Scotty
generator               McCoy
generator               Mc Coy
Klingon Primitter Console Use Smeltgun

Now  the  very  disappointing  end  Spock  says  "Live  long  and 
prosperous  " then you get a very cheap animation ending  with  a 
look at the universe.

After  spending all that time at this very simple and  not  worth 
buying  adventure we really felt stupid well at least  we  solved 
it.

The first solution we had was one where you did not have to go to 
the Local Zone .
The  solution  was  very  time  intensive  and  not  worth  while 
publicating.
You had to destroy 6 I-beam generators with 6 Lepton guns
 so this takes a well trained player about 45 minutes.
Cause  the  end  is the same (grmblll) we'll  keep  it  with  the 
solution above.

PS  if  there is anyone who has a different ending  of  the  game 
please let us know will you?

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