Skip to main content
© Dyno

ST SOFTWARE NEWS by Richard Karsmakers

Long  time  no  seein',  and that's why I again  have  a  lot  of 
programs up my sleeve to talk about in this issue of ST NEWS.
After an example of Mr.  Wim Denie of the SAG, I will from now on 
give all games a simple rating,  scaled from 1 (extremely utterly 
horrible vomitingly bad) to 10 (God damn bleedin' excellent).

Let's start right away with the worst program to appear on the ST 
software  market  since the launch of the previous  issue  of  ST 
NEWS
:  "Indiana Jones" by U.S.  Gold. Expectations were very high 
for  this  game,  and these even raised to heights much  like  my 
phonebill  when  I saw the truly impressive front picture  -  the 
head of the one and only Harrison "Indy" Ford accompanied by  the 
movie logo "Indiana Jones and the Temple of Doom".  I  remembered 
the screenshots I had seen from the arcade version (and which can 
also be found on the back of the package) and I didn't have  much 
trouble imagining myself sitting behind my poor ST until the  sun 
would  rise  again  beyond the far  away  horizon  -  desperately 
fighting  for the very end in a maze of caves and  rail  circuits 
while  evading monsters and other rabble with a melting  joystick 
in my heavily sweating hands. But it just wasn't to be like that. 
I listened to the first notes of the popular movie tune  touching 
my inner ear and started wondering.  Why would they have  written 
such  a  daft tune in which the original composition  was  barely 
recognisable in a game of such high standards? Or.....wouldn't it 
be  a  game  of these  suspected  high  standards?  Pressing  the 
firebutton  acknowledged my sudden fears,  revealing  the  actual 
game:  A  fiasco  that  would even make  the  programmer  of  the 
horizontal  scroll in "Gauntlet" blush to the roots of his  hair. 
The  actual game graphics really are no match whatsoever  to  the 
arcade version, the scrolling is really terrible (both horizontal 
as well as vertical!) and the animation is not what I would  call 
'swell'  either.  The only thing of which the player can  perhaps 
sense  that is must have been really good is the  actual  musical 
compositions. Although converted into ultimately clumsy beeps and 
bleeps,  the  composition can be heard to have been good  in  its 
basics.  When  looking  at a game like this  "Indiana  Jones",  I 
really  feel  ashamed  to  have an ST  and  just  wish  that  the 
programmers would have waited a year or so longer to finish their 
game (hoping that it would be better in that case).  Real  trash, 
this one! My rating (and I feel I'm being extremely generous): 5.

Much more fun to play is Infogrammes new game "Sidewalk".  In the 
game,  you're  a  person whose motorbike  has  been  pinched.  By 
scavenging town and talking to all kinds of lowlife,  you'll have 
to find back all parts of your bike so that you have easier means 
of  transportation.   This  seemingly  simple  quest  has  to  be 
performed in an adventure-like environment, where the joystick is 
key to your success - a joystick-driven adventure,  so to  speak. 
The  graphics  are very well drawn (black'n'white graphics  on  a 
color monitor,  very cartoon-like and funny sometimes), the music 
is what I'd like to call 'alive', the sound effects are very good 
and the setup is one flooded with humour.  During  gameplay,  one 
runs  into  all  kinds  of  people,   varying  from  flower-power 
guitarists  to scum that's very good in handling clubs and  other 
slamming-gear.  When  meeting a character in the  game,  you  can 
choose  if  you want to ask something,  you can run  or  you  can 
choose  to  fight.  Asking seems like a real  pacifistic  way  of 
completing  the game,  but the games itself determines  what  you 
ask.  And if it decided to let you ask the time,  you'll probably 
get the answer "You've got a watch yourself,  birdbrain!". A very 
nice game to play. I'd consider giving it a 7.5 as rating.

The U.S.  company Analog has also recently published a very  nice 
game. It's called "Floyd the Droid on the Run" and is really very 
simple: You are Floyd that can shoot in eight directions, and you 
have to blow away one object from the screen on level one, two on 
level two, etc. (until the computer gets an overflow, I suppose). 
The  intro  music  is  a  little  bit  daft  (even  out  of  tune 
sometimes?),  but  this  is  largely  compensated  by  some  good 
digitized  stuff  that's included in the game to make it  fill  a 
single sided disk I suppose.  Graphics are a little bit large but 
very  well  drawn  (I bet you've always wanted to  shoot  a  C-64 
system - now's your chance!).  Just don't shoot the Atari  signs, 
as they give you energy if you touch them.  A very addictive game 
indeed - I'd give it a 7.

Alligata  has  made  all  ST users  happy  with  their  new  game 
"Addictaball".  This  is,  in  fact,  a game very much  like  all 
"Arkanoid"-like games,  but very soon you'll find out that it has 
this touch of difference ("Vive la Difference"):  The blocks that 
you'll have to bust away are constantly scrolling down, thus more 
than   once  manouvering  you  into  very  hazardous   situations 
(because, as you might have guessed, you are not allowed to touch 
any  of these).  The setup is thus just different from the  other 
"Breakout" games, which makes it fun to play in spite of the fact 
that  it's  'again  another one  of  those  games'.  The  biggest 
disadvantage  is the copy-protection of the  game,  which  nearly 
kills my Cumana disk drive when checking it (which is done  every 
time  a game is started).  I hope I can present them  my  drive's 
repair-bill next time it's busted.  Hmm. I think it's worth an 8, 
but  I  really dislike the fact that they torture  my  poor  disk 
drive, so I'd give an 8-.

The  Public  Domain  circuit  has  also  experiences  some   nice 
additions recently.  Suddenly, all crackers seem to start writing 
demos (although none of them actually succeed in making  anything 
equal  in  quality  to the TEX stuff - more about  one  of  their 
upcoming  demo later).  The 42-Crew has recently done a  demo  in 
which they use many colors,  scrolling, music and digitzed speech 
in the intro.  Not really stunning, but I would definately not be 
able to do it myself...
From  HCC  (not  to be mistaken by Hobby  Computer  Club  in  the 
Netherlands) a demo called "Colorshock" came forth. Indeed - some 
good artwork, many (many!) colors and some music make this a very 
nice demo indeed.

But the best demo to be conceived in the past couple of weeks  is 
TNT-Crew's "Love Spy" demo.  It features a high-quality music mix 
that takes about four and a half minute to listen to, a 'game' in 
which  you  have to blast away Amiga logos (I  really  like  that 
part).  A part of the demo containing a couple of hundred  colors 
is  also  very impressive.  The actual demo (with  the  digitized 
"Love  Spy" music mix - I think it sounds somewhat like the  "Bad 
Cat"  tune  at some moments) features graphics  color  animation, 
scrolling and digitized music at once (something that was thought 
to  be impossible on the ST - and which was often said  by  those 
stupid Amiga users).  It only works on color,  one megabyte and a 
double sided disk drive.

But  let's  return to commercial  software  once  again.  There's 
Strategic Simulations Inc.'s new game "Rings of Zilfin". It's not 
one  of those games I really like playing,  but I can safely  say 
that  it's very well presented,  designed with good graphics  and 
very reasonable sound effects.  In the game,  you're a man with a 
price  on his head (placed there by the forces of evil) that  has 
to  start  a quest in search for the Rings  of  Zilfin.  For  the 
freaks,  I  think  this game rates at 8.5 (you  can  even  select 
difficulty levels). For normal people, I'd give it a 7.
From  Electronic  Arts  is "The Bard's Tale",  a  game  that  was 
originally written for the Commodore 64 and Amiga.  I am glad  to 
be able to tell you that the ST version beats both other versions 
(also that from the Amiga,  although the music is of course a bit 
better  there).  The game starts up with a swell picture  of  the 
bard playing his lute (a picture that is not even present in  the 
Amiga  version,  haha!)  and after some time of  loading  starts. 
First,  you  have to establish a group of  magicians,  conjurers, 
hunters and other various people that can start wondering  around 
in  the  land of "The Bard's Tale".  It is a kind  of  adventure, 
which is a crossing between "Alternate Reality" and  "Phantasie". 
The graphics (and animation) are good (you actually see life-like 
wizards,  hobgoblins and other creatures). Sound is moderate. I'd 
give a 7,5.

Also  from Electronic Arts is their new music program "The  Music 
Construction Set", based on the original Commodore 64 version but 
with  slick  touches from Amiga's "Deluxe" music  tool  and  some 
additions that may be called ST-specific (such as MIDI  options). 
Basically,  the  program offers the same options as  Activision's 
"The  Music Studio",  but the MIDI options are not as  elaborate. 
More about "The Music Construction Set" in an upcoming issue.
A program about which you can also read more (a full  review,  to 
be  more precise) in an upcoming issue of ST NEWS  is  Electronic 
Arts'  "Marble Madness".  I have had the pleasure of  playing  it 
recently,  and I must admit that it's almost equal in quality  to 
the Amiga version (except for the sound, of course). The graphics 
are  great and the scrolling and general animation is also  good. 
One of the better games on the ST now!

People seem to make a sport a making as many "Breakout" clones as 
possible.  Now,  Cursorsoft  has launched a very compact  program 
called  "Chamber".  It's  a  very fast  and  smooth  non-nonsense 
program that consists of two pictures and about 17 Kb of program. 
That's what I call no-nonsense!  Luckily,  you can select between 
moderately  fast movements and ultra-fast movements  by  pressing 
the right-and left mousebuttons respectively. I'd give it a 7.

By the way:  Here's a trick for "Arkanoid", supplied to us by our 
Belgian  reader David Ewan:  When the coinup screen is  displayed 
(and loading has stopped),  you should press "CAPSLOCK" and  then 
type "DEATHSTAR".  If you then go on you can play the game and go 
to the next level by pressing "S".  Also try "CAPSLOCK" and  then 
typing "PAJ" (the programmer's initials) and see what happens...
But  the best "Breakout" clone yet conceived (and I  am  actually 
afraid  that this one has finally beaten "Arkanoid"...) is  ASL's 
"Impact".  The  graphics  are good,  there are  even  more  bonus 
elements,  an  editor  is supplied with the  program,  the  sound 
effects are really terrific (be they digitized), the animation is 
perfectly smooth, and it has an addictability rating of 10 on the 
scale of Plutos!  Laser-resistant blocks,  more different bonuses 
and the superb sound make it utterly attractive. I'd give it a 9!

From the German company Kingsoft comes "Soccer King". In spite of 
the  fact that this is the first actual soccer program (not  some 
kind of stupid football manager),  I fear it isn't really superb. 
It  is better than the Commodore 64 version of the popular  game, 
but  I still feel that it can be done a lot better on the  ST.  I 
just  hope that the Microdeal "Soccer" that will be  launched  on 
November  20th  will  be better!  The graphics are  a  bit  rude, 
playability  isn't as good as the '64 version and the  horizontal 
scrolling  is even worse than the one found  in  "Gauntlet".  No. 
This is a 6,5.

In  the  previous  issue  of ST  NEWS,  you  could  already  read 
something  about  a demo slideshow of a  drawing  program  called 
"Spectrum".  This was not yet another drawing program, but a tool 
that would allow you to useALL of the ST's 512 colors at once on 
the screen.  Well,  the program has been launched now and I  have 
been able to work with it for a short while,  in which a got  two 
impressions:   Not  really  userfriendly,   but  bleedin'   good! 
According to some of the demo pics (e.g.  a Sun),  stunning stuff 
must be possible using this program. Pity I didn't find a routine 
to use these pics in your own programs.  I hope to feature a full 
preview of this game in an upcoming issue of ST NEWS.  For  those 
of you who are interested: The program is for sale through Antic, 
and  a  lotta picture using 3-512 colors can be  fetched  from  a 
bulletin board in the U.S.  In case you have the immediate desire 
to  let your telephone bill rise to heights much like  mine,  you 
should not hesitate to contact them (the actual writers are  TRIO 
Engineering) at Download Library 12 of the U.S.  CompuServe (type 
GOATARI16). Together with Digital Vision, they are now working on 
a  program  that will allow an effective number of  about  25,000 
colors  in  a digitized picture with the Computer  Eyes  hardware 
(the  Amiga's  HAM mode only has about 3000  colors).  So  that's 
something to reckon with, I gather. An 8.
The  Cinemaware (Mindscape) product "Defender of the  Crown"  has 
also finally reached the legions of fanatic ST users.  I have had 
the chance to play with it for a while just before this issue  of 
ST NEWS was completed,  and I hope to feature a full review in an 
upcoming issue. For those of you who can't wait: The graphics are 
similar to the Amiga version,  the music (by David Whittaker)  is 
excellent,  some  additional sequences are added (that  were  NOT 
present on the Amiga version) and the plot is still quite  boring 
but  a little more difficult than Amiga users were used  to.  The 
product features high quality and I'd give it a 9.

Another  product that I have only seen slightly (and of  which  a 
true review will be published in an upcoming issue of ST NEWS) is 
Palace Software's "Barbarian - The Ultimate Warrior".  Reasonable 
graphics,  good digitized sound effects (good  music),  delicious 
sadistic plot (knockin' someone head off,  for example),  etc. An 
8.

A  program  that might very well be the best 3D  shoot-'em-up  is 
Novagen's  "Backlash" of which I have seen a preview  version.  I 
hope to be able to review this one soon as well! I think it would 
be a 9,5...
In exchange for some ST NEWS promotion in their new demo,  I have 
agreed to launch a truly extensive promotion campaign for the new 
demo  to be launched by The Exceptions (the people that  also  do 
the  music  for ST NEWS) in cooperation with  the  Dutch  Muggers 
Association  (nice to hear that these frustrated "Farmsong"  guys 
can also do something different than just making dirty programs). 
This new demo,  that will be appropriately called  "B.I.G.  Demo" 
(although nobody yet knows what B.I.G.  actually stands for),  is 
supposed  to be ready within two months after the launch of  this 
issue of ST NEWS. Everybody must have heard of the previous demos 
by TEX already:  "TEX Demo II", "TEX Demo III" and the "TEX Super 
Neochrome Dia Show" (with border scrolling!).  They have  already 
said  several  times that they will quite making  demos,  but  it 
seems  that  DMA  has  now talked them into  a  truly  giant  and 
stunning  demo-project.  The new TEX demo is supposed to  include 
ALL  musical  compositions  that Rob Hubbard  ever  made  on  the 
Commodore  64  uptil  now  (although,  according  to  TEX'  music 
programmer,  Mad  Max,  "W.A.R." is very difficult  and  "Knuckle 
Buster"  will probably turn out to be impossible on the ST as  it 
uses  Commodore-64  specific  soundchip  hardware  tricks),  many 
impressive graphics (also in the border),  several scrollings (of 
which one,  the one in the border,  will turn out to be of world-
record length - 32 Kb!), and of course a great many colors on the 
screen (at least,  far more than the regular 16 colors).  At  the 
moment  that I write this,  over 60 pieces of music were  already 
finished,  and  they  were working hard on the graphics  and  the 
codeing.  ES  from TEX even went as far as to confide to me  that 
their machinelanguage specialist,  - ME -, will explain all there 
is  to know with regard to using border graphics at the very  end 
of the world-record length scrolling message. The demo will still 
work on a half-megabyte machine and single sided disk drive,  and 
therefore  they will have to use bootcode and advanced  crunching 
techniques  (512 Kb on a single sided disk with no extra  tracks, 
so  said ES,  is very difficult indeed).  Keep an eye on this  or 
similar columns of mine in ST NEWS or other magazines!  This  new 
TEX demo will,  as they like to put it,  "Stun the demo world all 
over the globe".  Pfff.  That's something to watch out  for,  I'd 
say.  When I wrote this, Mad Mad has already finished the musical 
compositions  for  "Gerry the  Germ"  (7  tunes),  "International 
Karate" (the 10-minute tune), "Samantha Fox Strip Poker" (2 tunes 
as well as several sound effects),  "Warhawk",  "Thrust", "Action 
Biker"  (a Rob Hubbard oldie,  all 3  tunes  included),  "Formula 
One", "Commando" (3 tunes, rewritten from "TEX Demo II"), "Hunter 
Patrol",  "Monty  on the Run" (all 3 tunes  revamped),  "Chimera" 
(both tunes,  of which one was included in the previous issue  of 
ST NEWS),  "Crazy Comets" (2 tunes, improved versions of the ones 
included in "TEX Demo III"),  "Battle of Britain",  "Human  Race" 
(all five tunes, if which the fourth is better known to ST owners 
as  the  tune from Microdeal's "Goldrunner"),  "One Man  and  his 
Droid" (improved "TEX Demo III" version), "Auf Wiedersehen Monty" 
(these  are  a  massive 13 tunes,  of which the  title  tune  was 
included in the "TEX Super Neochrome Dia Show" - now without  the 
use of a digital drumkit),  "The Last V8",  "Flash Gordon", "Star 
Paws" (three  tunes), "Sanxion" (loading  music as  well  as  the 
original music),  "Delta" (many tunes,  and an additional  "Delta 
Preview"  track),  "Confusion",  "Bump,  Set and Spike" and  lots 
more. The latest version of the preview I received contained some 
good  graphics,  rasters and 86 musix (in 96 kb  music  data).  I 
think I can safely give a rating to this one already: 10!

Now,  let's start with the list of software that has to come  out 
for  the ST soon.  In this table,  the following conventions  are 
used:  * Means that the game is launched already;  # Means that a 
demo  has been seen;  ~ Means that screenshots of the ST  version 
have been seen.

- Rainbird: Time and Magic, Under Westminster's Bridge, Knight 
 Orc*, Tracker*, Gnome Ranger, Universal Military Simulator, Dick 
 Special#, Jinxter#, Carrier Command#, Advanced OCP Art Studio*

- U.S. Gold: Indiana Jones*, Solomon's Key, Gauntlet II~, Masters 
 of the Universe, Charlie Chaplin~, Impossible Mission II (from 
 Epyx), Outrun#, Alternate Reality II, Famous Courses of the 
 World (extension for Leaderboard)

- Microdeal/Michtron: Goldrunner II#, Omega Run#, Leather Neck#, 
 Airball*, Airball Construction Kit*, Tanglewood#, War Heli#
 (from Argonica), Make it Move II*, Journey into the Lair (with
 laserdisk), Fright Night#, Tune Up*, Soccer, Strikey's Revenge
 (from Strike-a-Light), GfA Basic Companion*, Perfect Match*
 (Soccer, Tanglewood and Leatherneck are imminent releases - date
 set to November 20th 1987)

- Psygnosis:  Terrorpods*,  Barbarian*,  a new space shoot-'em-up 
 game of which the name is not yet known#

- Ocean/Imagine: Whizball#, Head over Heels, Eco#, Army Moves#, 
 Where time stood Still,  Top Gun,  Slapfight,  Renegade will be
 launched after all (?!?!), Deathstar, Tai Pan*, Combat School,
 Platoon

- Starsoft (Germany): The Last Disk Utility*, Copystar 2.2*

- Microprose: Kennedy Approach, F-15 Strike Eagle*, Gunship, 
 Airborne Ranger, Project: Stealth Fighter, Moebius

- Activision: Super Sprint~, Enduroracer#, Rampage, Lock On, 
 Championship Sprint, Wonder Boy, Championship Baseball, Game 
 Maker (including Library disks), Portal, Quartet, Spindizzy,
 Larrie~

- System 3: Bangkok Knights, The Last Ninja, International Karate 
 II

- Novagen: Backlash*, Mercenary II: Damocles

- Domark: Jeffrey Archer  (Not  a Penny more not a  Penny  less), 
 Star Wars
- Infogrammes: Les Passengers du Vent II*, TNT*, L'Affaire, 
 Sidewalk*, The Three Musketeers, Precipe, Waterski World
 Championship~,  Prohibition  II,  Get  Dexter  II,  Stryfe  II, 
 Pigalle, Tin Tin, Crafton II, Phoenix

- The Edge: Risk, Warlock, Inside Outing, Garfield, Fairlight 
 Trilogy, Bobby Bearing

- Virgin: Deluxe Scrabble, Dan Dare

- Martech: Zoids

- Tynesoft: Blood Seven

- Micro Illusions: Faery Tale, Land of Legends, Turbo, Galactic 
 Invasion, Firepower, Musix X

- Nexus: Micronaut One, Nexus, Chameleon~

- Audiogenic: Impact*

- Sierra on Line: Police Quest, Thexdor, Space Snatchers, 
 Mickey's Space Adventure, Leisure Suit Larry in the Land of the 
 Lounge Lizards*, Space Quest 2

- Magister: Powers of Armelin

- Elite: Buggyboy, Battleships, 1942, Paperboy

- Firebird: Enlightment, Bubble Bobble~, Thrust, Warhawk, Harvey 
 Headbanger, Mission Genocide, Pandora, Black Lamp, Genesis#

- Electronic Arts: Marble Madness*, Bard's Tale*, Skull Diggery*, 
 Music Construction Set*, Deluxe Paint, Return to Atlantis, 
 Empire*, Earl Weaver Baseball

- Mirrorsoft/Master Designer/Mindscape: Spitfire '40, The Bermuda 
 Project, Deja Vu, Shadowgate, Uninvited, Defender of the Crown*, 
 Sinbad, King of Chicago, Orbiter, Falcon, PT 109, 3D Helicopter,
 Fleet Street Publisher V1.1*

- Eidersoft: Pro Sound Designer monochrome versie, Xenon, 
 Metropolis*, Pro Midi, Pro Light, Pro Drum
- Melbourne House: The Hobbit, Lord of the Rings, Aargh,
 Metropolis (kinda Brataccas), Roadwars, Rockford, Kelly-X

- Digital Research:  GEM Draw+,  GEM Graph,  GEM  Wordchart,  GEM 
 Write, GEM Paint

- Brøderbund: Print Shop, Karateka, Lode Runner, Print Shop under 
 GEM

- Computer Concepts: FastBasic*, Calligrapher

- PSS: Spy Catcher, Battlefield Germany, Leathernecks, Fortress
 America, Final Frontier

- Beam Team: X Synth Transformer*, X Notes, X Script

- EH Services: Erebus*

- Palace Software: Starship, Barbarian Warrior*

- Precision Software: Superbase Professional, Paint Pro, Text Pro

- Mastertronics: Chopper, Outcast/Renegade*, Turbo ST, Strike*, 
 Tasar

- English Software: Leviathan, Elektraglide, Knight Games

- Sublogic: Scenery disks voor FS II, Jet, Star Scenery Disks~

- Strategic Simulations Inc./Origin: Phantasie III*, Auto Duel*, 
 Ultima IV*, Shards of Spring, Rings of Zilfin*, Ogre*

- Llamasoft: Colourspace II#, Die Filth# (like Gridrunner on the 
 good old VIC 20 and Commodore 64)

- Loriciels: Bob Winner*

- Faster than Light: Dungeon Master#, Sundog II, RPV#, Oids#

- Infocom: Stationfall*, Hollywood Hijinx*, Bureaurocracy*, 
 Lurking Horror*, Nord & Bert couldn't make Heads and Tails of 
 it, Plundered Hearts, Beyond Zork

- Pengiun: The Coveted Mirror
- Final Frontier: Space MAX, Lunar MAX

- Jagfire: Alien Fires

- Micropool: Nuclear Embargo

- Microleague: WWF Wrestling*, Microleague Baseball*

- Beyond: Star Trek

- Konami: Nemesis

- Logotron: Xor

- Accolade: Hardball*, Test Drive~

- Tommy Software: Dizzy Wizard*, Trash Heap*

- D3M: Tonic Tile*, Football~

- Polarware: Frak & Ernest Adventure, Guitar Wizard, Rainy Day 
 Games
- GfA Systemtechnik: GfA Draft Plus*, GfA Basic V3.0, GfA Movie#,
 GfA Basic V2.02*

- Rainbow Arts: Bad Cat*, Street Gang, Sky Fighter*, Down at the 
 Trolls~, Dragon's Flight#

- Atari: Crack'ed*, Moonbase

- Starsoft (U.S.): Aliants*

- Creative Computer Design: Tempus*, Tempus Word

- Antic Publishing: Cyber Studio*, CAD 3D V2.0*, G.I. Sound 
 Tool*, Spectrum (512-colors drawing program)*

- G DATA: G-Diskmon II*, G-RAMDisk II*, AS Sound Sampler II*, 
 Disk Help, Interprint (versions with and without RAMdisk),
 Harddisk Help & Extension

- Progressive Peripherals and Software: Wizard

- Go! (Probe): Trantor#
- Omikron: Omikron Basic*, Omikron Basic Compiler*

- Codemasters: BMX Simulator, Grand Prix Simulator

- Alligata: Addictaball*

- CRL: Academy (Tau Ceti II)*

- Ubi-soft: Iron Lord, Zombie

- Aackosoft: Flight Deck, Police Academy II, Indy 500

- Pandora: Into the Eagle's Nest*

- Durell: Saboteur II

- Adventuresoft: Bushido

- Kuma: K-Roget*, K-Rikki, K-Occam, K-Scope, K-Expert, K-Spread 
 2*, K-Graph 2*, K-Word 2*, K-Comm 2*, K-Switch (MEGA ST Version 
 in preparation)*

- Advance: Butch Hardguy

- Cascade: Air Combat Emulator II

- Systems Architecture: The Ancient Mariner, Dimension 45

- Hybrid Arts: MIDI Maze# (spel)

- System Exclusive: ICONIX

- Steinberg: Pro-24 v. 2.2*, Masterscore

- Caged Artist: FB01/DX 21/27/100 Editor, Kaway K3 Editor, 
 Oberheim Matrix-6 Editor, Lexicon PCM70 Editor

- Compu-Mates: Korg DW Synth-droid

- C Lab: X-Alyzer, Creator

- Aegix: Perfect Patch, Four Patch+

- Jellinghaus: C-Mix
- Gremlin: Alternative Games, Lineker's Soccer, Blood Valley, 3D 
 Galax*, Night Raider

- Avant Garde Systems:  PC-Ditto (IBM Emulator;  color as well as 
 monochrome versions available)*

- Hewson Associates: Ranarama, Uridium(*?)

- Gilsoft: Professional Adventure Writer

- Proco Products: ProCopy 1.41*

- Prism Leisure: Addictive, Endurance, Football Manager II, Turbo 
 ST

- Quicksilva: Terramex

Note with regard to the trustability of this list:  This list  of 
software to be launched soon is based upon the latest news that I 
have  gained from letting others and myself call software  houses 
and  reading a lotta computer magazines (thanks to Adrie  "Rambo" 
van der Weÿden).  System 3 is a company that you can call several 
times  on  one day and then you will hear different  things  with 
regard to "The Last Ninja".  At least, some graphics are ready so 
the game should be ready as well within some time (rumours  about 
it not coming out at all are hereby discarded). Since programmers 
at  Ocean  seem to die on the job (angry wives hit  them  on  the 
heads with kitchen equipment, they get a heartattack behind their 
computer,  etc.),  nothing is sure with regard to their releases. 
"Renegade" was positively NOT going to be launched ever on the ST 
some  weeks ago,  but recently Mr.  Miles Rowland told me it  was 
being launched after all.  I'll try to keep all of you posted  in 
the next months before Christmas...

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.