Skip to main content
© Dave 'Spaz of TLB' Moss

THE SOLUTION TO UNINVITED by Math Claessens

LEAVE  CAR-OPEN MAILBOX-OPEN LETTER-GET  AMULET-READ  LETTER-OPEN 
DOOR-ENTER  HOUSE-ENTER  THE LIBRARY  EAST-GET  MAGIC  BOOK-WEST-
NORTH-UP-ENTER  THE FIRST DOOR ON THE RIGHT-TAKE HERE THE  SPIDER 
CIDER  AND THE BOTTLE:NO GHOSTS-LEAVE THE ROOM-ENTER  THE  SECOND 
DOOR ON THE RIGHT-GET AXE-LEAVE ROOM-ENTER THE SECOND DOOR ON THE 
LEFT-OPEN     THE    NIGHTSTAND-OPEN    SCROLL-(SPECAN     HEAFOD 
ABRAXAS,INSTANTUM  ILLUMINARIS ABRAXAS)-LEAVE ROOM-DOWN-OPEN  NO 
GHOSTS-OPEN  FIRST DOOR ON THE RIGHT-OPERATE NO GHOSTS ON  WOMAN-
ENTER  FIRTST  ROOM ON THE RIGHT-N-WAIT FOR THE  SPIDER-IF  SHE'S 
GONE:OPERATE  SOPIDER CIDER ON  RAILING-S-N-GET  SPIDER-S-S-ENTER 
SECOND  DOOR ON THE LEFT-GET FLOWERS-ENTER LEFT  DOOR  (KITCHEN)-
ENTER  LEFT DOOR-OPERATE LAMP-OPERATE SPIDER ON  GHOST-GET  DIARY 
OUT SAFE-LEAVE ROOM-ENTER RIGHT ROOM-GET MATCHES AND BIG  KITCHEN 
KNIFE-LEAVE ROOM-S-E-ENTER SECOND DOOR ON THE RIGHT-OPERATE KNIFE 
ON  CHAIR-GET  KEY-LEAVE ROOM-N-ENTER FIRST  DOOR  ON  THE  LEFT-
OPERATE  KEY ON CABINET-OPEN CABINET-SPEAK TO DOLL:SPECAN  HEAFOD 
ABRAXAS-CLOSE CABINET-OPERATE RECORD PLAYER-LEAVE ROOM-S-UP-ENTER 
FIRST DOOR LEFT-OPERATE KEY ON CABINET-OPEN CABINET-OPEN SCROLLS-
READ SCROLLS-GET WOODEN BOX-S-S-ENTER SECOND DOOR RIGHT-TURN FIRE 
ON AND DROP WOODEN BOX IN THE FIRE-GET PENTAGRAM-LEAVE ROOM-ENTER 
SECOND  DOOR  LEFT-ENTER DOOR AT THE  TOP  RIGHT-OPEN  DESK-SPEAK 
SELF:GOLD,SILVER AND MERCURY,TOGETHER THEY FORM A KEY-LEAVE ROOM-
S-S-ENTER  FIRST DOOR LEFT-N-DROP KNIFE AND SPIDER CIDER  AND  NO 
GHOSTS-GET  CAGE-N-ENTER THE MOST RIGHT DOOR-SPEAK  DOG:INSTANTUM 
ILLUMINARIS   ABRAXAS-OPEN  DOOR-N-LOOK  CROSS-SPEAK  TO   MARBLE 
BUST:SPECAN  HEAFOD ABRAXAS-DROP CAGE-LIGHT CANDLES-GET  CANDLES-
ENTER   SECRET  PASSAGE-DROP  LANTERN-S-GET  CAGE-ENTER   PASSAGE 
(CHURCH GROUNDS}-N-N-W-W-N-N-W-W-N-N-N-N-E-E-E-E-OPERATE TALISMAN 
ON  ZOMBIE-E-E-S-S-OPERATE FLOWERS ON GRAVE-W-OPEN  CAGE-GET  KEY 
AND OPERATE ON THE THREE OTHER CAGES-OPERATE CAGE ON THE BIRD-GET 
CAGE-S-S-OPEN CAGE-DROP CAGE-GET DIAMOND-N-N-E-N-N-W-W-W-W-W-W-S-
S-S-S-E-E-S-S-E-E-S-S-S-S-S-NOW  ENTER  THE GREEN  HOUSE  IN  THE 
MIDDLE  FROM THE SCREEN-GIVE PLANT WICH IS ON THE LEFT  TABLE  IN 
THE FRONT-SPRINKLE THE PLANT-(IF YOU HAVE THE WRONG ONE,YOU  MUST 
GO TO THE BATHROOM FOR WATER)-GET PLANT-GO TO THE  BATHROOM-PLACE 
PLANT IN BATH-GIVE WATER TO THE PLANT CA.10 TIMES-NOW GO BACK  TO 
THE  GREEN HOUSE AND PLACE THE PLANT ON THE FLOOR-LEAVE ROOM  AND 
WAIT  UNTIL THE PLANT IS GROWING UP-THE PLANT MUST HAVE FRUIT  ON 
IT  NOW-GET  PLANT-LEAVE  GREEN HOUSE-NOW GO TO  THE  LEFT  DOOR-
OPERATE  THE  DIAMOND IN THE NICE AT THE TOP  OF  THE  DOOR-ENTER 
DOOR-GIVE PLANT TO CREATURE-N-OPEN SAFE-79 47 80 -GET JAR-OPERATE 
AXE  ON  JAR-GET COOKIE-NOW LEAVE THE LABO AND GO TO  THE  TROPHY 
ROOM-FROM  THROPY  ROOM S-S-ENTER SECOND DOOR  LEFT-DROP  COOKIE-
EXAMINE  BOTTLE-GET KEY-S-ENTER THE DOOR IN THE NORTH-GO BACK  TO 
THE  LABAROTORY-OPEN  THE  TRAPDOOR  LEFT-ENTER  W   LEFT-OPERATE 
PENTAGON  ON CAVE-N-PUSH THE MAN IN THE PIT-N-UP-OPERATE  KEY  ON 
DOOR-ENTER  DOOR-ENTER LEFT PASSAGE-S-N-N-ENTER RIGHT  PASSAGE-N-
GET CROSS-S-S-S-GO TO THE BATHROOM UPSTAIRS-OPEN THE HOT AND  THE 
COOL KNOB FROM THE BATH-EXAMINE THE LIGHT UNTIL YOU CAN OPEN  IT-
OPEN  LIGHT-ENTER  LIGHT-HIT  BOY-OPERATE  CROSS  ON  DEMON-ENTER 
WINDOW....TURN YOUR PRINTER ON.....

If you have problems with any adventure, don't hesitate to call 
or write to me:

Math Claessens
Wagenaarstraat 58
6164 XM  Geleen (L)
Tel. 04490-52532

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.