Skip to main content
© Bod

BIONIC COMMANDO by Frank Lemmen

  Did  you  ever feel the urge to save mankind  from  world  wide 
terrorism?   Or  to  struggle  for  life  in  a  world  ruled  by 
transformers,  insectivores  which are more  like   pterodactyls, 
little Hitler-alike officers and more of these drags of  society? 
If  you  are generally daydreaming about all this,  you  are  the 
person  to  play  the  new  and  exciting  game  called   "Bionic 
Commando",  launched by U.S. Gold and written by Capcom. The game 
is level-based; the goal is to destroy all alien life, as well as 
all  life  that looks human but that doesn't act  as  such.  This 
goal can be achieved by mastering five levels.

 "It may have been ten years,  but the oppression and devastation 
continues. The alien forces that laid waste to our once beautiful 
world  have all but decimated our civilization".  Thus reads  the 
plot.  "Now,  for the first time in so many year comes our chance 
for glory again.  The Bionic Commandos. This elite fighting force 
is each equipped with a bionic arm with which they can climb  and 
swing  from the platform by extending their arm and grabbing  any 
suitable object above them.  The arm is also useful for  catching 
provisions and extra weapons parachuted into the combat zone.  As 
a  weapon  the bionic arm delivers an awesome blow to  any  enemy 
soldiers  he  may  come to grips with.  After  battling  his  way 
through  the alien base complex,  the commando must  destroy  the 
launch  computer,  thus preventing the aliens  from  using  their 
doomsday weapon."

 The levels you must conquer are:
 Level 1. The dying forest.
 This is the only route to the alien base complex.  Watch out for 
guards  armed  with guns and grenades.  Further up in  the  level 
flesh eating birds will attack you.

 Level 2. The Castle.
  Battle your way across the guards and watch out for  electrical 
wires  which will electrocute you immediately.  If you're  almost 
there  you must destroy two kamikaze soldiers who intend to  blow 
your brains out.

 Level 3. Infiltration.
 Now that you reached the underground level you must get into the 
sewer system for your own health.  There you find some  immovable 
doors which can only be opened with a simple trick. If you opened 
them,  giant  robots  (transformers) will try to  splat  you  and 
hopping helicopters will try to shoot you.

 Level 4. The control room.
 Now  you must haste to the missile because time is  running  out 
and your opponents are getting stronger.

 Level 5. The silo.
 This  is the final and most difficult level of Bionic  Commando. 
Smash  through  the  remaining defences that have  a  few  lethal 
surprises  in  store.  Once at the top of  the  room,  blast  the 
soldiers, and destroy the launch computer. 3....2...1....????
I'll hope you make it.

  The game is supplied with good graphics and nice music.  It  is 
even highly playable,  although Capcom's previous product  (which 
was of course Firebird's "Bubble Bobble") was better. The plot is 
original  and,  without  ST  NEWS' trainer we  published  in  the 
previous  issue,  it  takes care of quite some hours  of  playing 
enjoyment.

Game Rating:

Name:                         Bionic Commando
Company:                      U.S. Gold
Graphics:                     7.5
Sound:                        7
Playability:                  8.5
Hookability:                  8
Value for Money:              8
Overall rating:               8
Price:                        69.50 Dutch guilders

 Thanks to Homesoft for supplying the review copy!

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.