Skip to main content
© New Core (background by The Union)

     TERMINATOR II: THE UNCENSORED AND UNABRIDGED FILMSCRIPT
                             PART II


-----------------------------------------------------------------
30 Int. Corridor
-----------------------------------------------------------------

 Sara  staggers from her cell.  Reese is  already,  impossibly  a
hundred feet away,  striding down the dim corridor.  A silhouette
in a long coat, disappearing around a corner.
 Sara runs after him,  her bare feet slapping the cold  linoleum.
Her  hospital gown floats out behind her as she dream-runs  along
the seemingly infinite corridor.  She reaches the corner,  slides
around it, and...
 <-30A->
 Slams  right  into the arms of Douglas and  his  three  helpers.
They  grab her as she struggles and screams.  Then  Silberman  is
there,  smiling soothingly. They force her down and she is pinned
to the floor, screaming. A new figure approaches... one even more
menacing.
 TERMINATOR  walks  toward  her,   with  heavy,  measured  steps.
Backlit,  eyes  concealed by the sunglasses,  it stands over  her
like the angel of death itself.  It reaches down and... Takes her
hand.   Lifts  her  up.   Leads her to a door.  They  go  through
together.  Emerging into...
 <-30B->
 A  BEAUTIFUL  SUNLIT MORNING.  CHILDREN  are  playing  nearby...
sliding down slides, clambering through a jungle gym.  Sara knows
this  dream now...  it is the worst of all her  nightmares.   She
starts to scream but no sound comes out.
 <-30C->
 THE SKY EXPLODES into WHITE LIGHT.   Everything is seared by the
unholy glare,  hotter than a thousand suns.   The children ignite
like  match  heads.    Sara  is  burning,   screaming   silently,
everything  silent  and  overexposed.   Terminator's  flesh   and
clothing are burning, silently.  It grips her hand, Virgil to her
Dante in this tour of the nuclear age Inferno.
 <-30D->
 THE  BLAST  WAVE HITS...  a near-solid wall  of  compressed  air
followed by 250 mph winds.  The children, charcoal statues frozen
in positions of play,  explode into black leaves of ash and swirl
away.   SOUND hits now,  with a thunderous roar.   Sara's  scream
merges with the howl of the wind as the blast hits her, exploding
the flesh from her bones.   Beside her, Terminator is stripped of
its burnt flesh, becoming a smoking skeleton of steel.
 <-30E->
 Then she wakes up... in her cell, shackled to the bed.  Sunlight
hurts her eyes.  She looks desperate and defeated.  She knows the
war  is  coming.  It visits her every time she closes  her  eyes.
Lost  and alone,  Sara feels all hope recede for herself and  for
humanity.
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
31 Int. Pescadero state hospital - Interview room
-----------------------------------------------------------------

 TIGHT  ON VIDEO SCREEN,  playing a previously-recorded  session.
Sara is in a strait-jacket, talking softly.
 Video SARA: ..."it's... like a giant strobe light, burning right
through my eyes...  but somehow I can still see.  Look,  you know
the dream's the same every night, why do I have to -- "
 Video Silberman: "Please continue..."
 <-31A->
 The  REAL  SARA dispassionately watches herself on  the  screen.
Her  expression is controlled.   Silberman watches her  watching.
They are in a brightly lit interview room.   TWO ATTENDANTS stand
nearby.
 <-31B->
 Video SARA:  "The children look like burnt paper...  black,  not
moving.  Then  the blast wave hits them and they fly  apart  like
leaves..."
 Video Sara can't go on.   Real Sara watches herself cry on tape,
her expression cold.  We hear Silberman speak on the tape.
 Video  Silberman:  "Dreams about cataclysm,  or the end  of  the
world, are very common, Sara..."
 Video Sara cuts him off, her mood shifting to sudden rage.
 VIDEO SARA: "It's not just a dream. It's real, you moron! I know
the date it happens!!"
 Video Silberman: "I'm sure it feels very real to you -- "
 Video  SARA:  "On  August 29th 1997 it's going  to  feel  pretty
fucking real to you, too!  Anybody not wearing number two million
sunblock is gonna have a real bad day, get it?!"
 Video Silberman: "Relax now, Sara --"
 Video SARA: "You think you're alive and safe, but you're already
dead.  Everybody,  you,  him...  (she gestures at the  attendant)
everybody... you're all fucking dead!"
 She  is  raving,  half out of her chair.  The orderly  moves  to
inject her with something.
 VIDEO SARA:  "You're the one living in a dream,  Silberman,  not
me! Because I know it happens. It happens!"
 <-31C->
 Silberman  pauses the tape...  freezing Sara's  contorted  face.
Real Sara turns away from the screen, her expression stony.
 SARA:  "I was afraid...  and confused.  I feel much better, now.
Clearer."
 Silberman gives a calculated paternal smile. 
 Silberman: "Yes. Your attitude has been very positive lately."
 Sara looks up at him. Her voice is hopeful.
 SARA:  "It has helped me a lot to have a goal, something to look
forward to."
 Silberman: "And what is that?"
 As  she  answers,  WE PULL BACK,  revealing that  we  have  been
looking  through  a one-way mirror from an  adjacent  OBSERVATION
ROOM.  In the shadows of the observation room we see the  interns
from  the earlier rounds,  and a couple of  STAFF  PSYCHOLOGISTS.
They smoke and make the occasional note.
 SARA:  "You said I could be transferred to the minimum  security
wing  and  have visitors if I showed improvement in  six  months.
Well,  it's been six months,  and I was looking forward to seeing
my son."
 Silberman:  "I see.  Let's go back to what you were saying about
these terminator machines.  Now you think they don't exist?"
 CLOSE ON SARA. Her voice sounds hollow.
 SARA: "They don't exist. I see that now."
 Silberman leans back, studying her. Toying with her.
 Silberman:  "But you've told me on many occasions about how  you
crushed one in a hydraulic press."
 SARA: "If I had, there would have been some evidence. They would
have found something at the factory."
 Silberman: "I see. So you don't believe anymore that the company
covered it up?"
 Sara shakes her head no.
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
32 Ext. Cyberdyne systems - Day
-----------------------------------------------------------------

 The  corporate headquarters of a  mega-electronics  corporation.
An imposing cubist castle of black glass.

-----------------------------------------------------------------
33 INT. Second floor/ Elevators
-----------------------------------------------------------------

 The  elevator  doors slide open with a whisper and  MILES  DYSON
strides  out.  Black.  In  his early thirties.  The star  of  the
Special Project's division.  He's brilliant,  aggressive, driven.
Dyson walks down the corridor,  swinging his arms...  a man in  a
hurry.  A man with much to do.   He reaches a solid security door
and zips his ELECTRONIC KEY-CARD through the scanner.   The  door
unlocks with a clunk.  The sign next to the door  reads:  SPECIAL
PROJECTS DIVISION: AUTHORIZED PERSONNEL ONLY.

-----------------------------------------------------------------
34 Int. Security station
-----------------------------------------------------------------

 He  nods  to  the  guards as  he  passes  through  the  security
checkpoint.   They  can see all activities on the floor on  their
bank of video monitors.  He unlocks another secure door with  his
card and enters--

-----------------------------------------------------------------
35 Int. Artificial Intelligence (A.I.) lab
-----------------------------------------------------------------

 The  lab is quite large,  comprising banks of  processors,  disk
drives,  test  bays,  prototype assembly areas.   Extremely  high
tech.
 Dyson: "Greetings, troops."
 He  is  jokingly saluted by fellow workers.  Not a lab  coat  in
sight. This is a strictly jeans and sneakers crowd. All young and
bright.  They  sit at their consoles drinking Cokes and  changing
technology as we know it.   A young LAB ASSISTANT rushes over  to
Dyson.  Name tag says he's BRYANT.
 Bryant: "Mr. Dyson? The materials team wants to run another test
on the uh... on it."
 Dyson: "Yup. Come on. I'll get it."
 Dyson  produces an unusual-looking KEY from his pocket  as  they
stride through the lab.  Bryant has to hustle to keep up.
 Bryant:  "Listen,  Mr.  Dyson,  I know I haven't been here  that
long,  but I was wondering if you could tell me... I mean, if you
know..."
 Dyson: "Know what?"
 Bryant: "Well... where it came from."
 Dyson: "I asked them that question once. Know what they told me?
Don't ask."

-----------------------------------------------------------------
36 Int. Vault room
-----------------------------------------------------------------

 Dyson  enters  with Bryant.  Dyson and a  GUARD  stand  together
before what looks like a high-tech bank vault.   It requires  two
keys to open,  like the launch controls in a nuclear  silo.   The
guard  and Dyson insert their keys and turn them  simultaneously. 
Dyson  then enters a passcode at a console and the vault  unlocks
itself with a sequence of clunks.  The door swings open and Dyson
enters.   Bryant stays outside with the guard,  who notes Dyson's
name and the time on a clipboard.

-----------------------------------------------------------------
37 INT. VAULT
-----------------------------------------------------------------

 Dyson walks to a stainless steel cabinet and opens it. Inside is
a  small  artifact in a sealed container of  inert-gas.   IT  --a
ceramic  rectangle,  about  the size of a domino,  the  color  of
liver.   It has been shattered,  painstakingly reconstructed  and
mounted on a metal frame.
 Dyson removes the artifact,  in its inert-gas flask, and sets it
on  a  specially  designed cart.  He handles it  like  the  Turin
shroud.  Dyson closes the cabinet.  Turns to the one next to  it.
Opens  its  door.  In  this cabinet  is  a  larger  object...  an
intricate METAL HAND AND FOREARM.
 At the elbow, the metal is twisted and crushed.  But the forearm
and hand are intact.   Its metal surface scorched and discolored,
it  stands upright in a vacuum flask,  as if saluting.   This  is
all that remains of the terminator Sara destroyed.   Dyson stares
at it, lost in thought.  Then he closes the cabinet, BLACKING OUT
FRAME.
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
38 Int. Interview room/ Observation room
-----------------------------------------------------------------

 We  can see through the one way mirror into the  interview  room
where  Sara  is  still  talking  with  Silberman.    The    OTHER
PSYCHOLOGISTS are still watching through the  mirror.   Reviewing
Sara's condition.
 SARA:  "So  what  do you think,  doctor?   I've shown a  lot  of
improvement, haven't I?"
 Silberman:  "You see,  Sara...  here's the problem.   I know how
smart you are,  and I think you're just telling me what I want to
hear.   I don't think you really believe what you've been telling
me today."
 We  go tight on Sara's reaction.  And we see that  Silberman  is
right.  She  was playing him and it didn't work.  And  she  knows
she's fucked. Her tone becomes quietly pleading.
 SARA:  "You  have  to  let me see  my  son.  Please.  It's  very
important. He's in danger.  At least let me call him --"
 Silberman pins her with his sweet reptilian gaze.
 Silberman:  "I'm afraid not.  Not for a while.  I don't see  any
choice  but to recommend to the review board that you  stay  here
another six months."
 Sara's eyes turn cold and lethal in one second.  She knows she's
lost.  She  knows this guy is just playing with her,  and she  --
LEAPS ACROSS THE TABLE AT HIM.
 SARA: "YOU SON OF BITCH!!"
 Silberman  jumps  back and the attendants dive on  her.  She  is
writhing  and  twisting like a bobcat.   Silberman whips  open  a
drawer and pulls out a syringe. He jabs it into her as she yells.
 SARA:  "Goddammit.  Let me go!!  Silberman!  You don't know what
you're doing! You fuck! You're dead! You hear me!!"
 Silberman signals and the attendants drag her out.  He looks  at
the doctors behind the glass. Shrugs.
 Silberman: "Model citizen."
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
39 EXT. 7-Eleven store - DAY
-----------------------------------------------------------------

 Officer  X has stopped two young girls in front of  a  7-Eleven.
He is leaning out the cruiser window and showing them the picture
of John. The first girl nods.
 FIRST GIRL:  "Yeah,  he was here about fifteen minutes  ago.   I
think he said he was going to the Galleria."
 Officer X: "The what?"
 The  second girl points toward a massive complex  visible  above
the houses several blocks away.  Officer X stares at it.

-----------------------------------------------------------------
40  EXT. STREET
-----------------------------------------------------------------

 Terminator cruises slowly on the bike.  Scanning.  He crosses an
overpass above a drainage canal and whips his head around at  the
sound of a dirt-bike engine.
 <-40A->
 TERMINATOR POV -- of two kids on a bike down in the canal.   The
IMAGE snap-zooms in.   FREEZES on the driver's face.   IDENT  POS
flashes next to the blurry image of John.
 <-40B->
 Terminator wheels the Harley around, cutting onto a street which
runs parallel to the canal.  Terminator hauls ass to keep John in
sight.   He catches glimpses of the kid through trees and houses.
Loses  him.   Catches  one last glimpse of him heading  into  the
parking garage of a large SHOPPING MALL.

-----------------------------------------------------------------
41 INT. GALLERIA - DAY
-----------------------------------------------------------------

 John  works his way through a crowded video arcade.   Sees  some
guys  he knows.  Stops to talk,  striking a pose.   Mall rats  in
their element. We don't hear the dialogue.

-----------------------------------------------------------------
42  Int.  Galleria parking garage
-----------------------------------------------------------------

 TERMINATOR'S idling Harley shakes the parking garage walls.   He
stops at a row of bikes near the escalators.  John's little Honda
sits proudly with the big street bikes.  Terminator parks.

-----------------------------------------------------------------
43 Int. Galleria
-----------------------------------------------------------------

 OFFICER X is moving through the flow of shoppers.   The place is
a zoo. He stops some kids and shows them the picture. They shrug.
 <-43A->
 IN  A  CROWDED VIDEO ARCADE JOHN is lost in an  intense  battle,
going  for  a new high score at "Missile  Command".   He  parries
deftly  as  the enemy ICBMs deploy their  MIRVs...  the  warheads
stream down...  it's more than he can deal with.   The world gets
nuked.   Game over.   He slouches away from the game, looking for
another. Bored.
 RACK FOCUS to Officer X passing the entrance of the store behind
him.   The cop moves on,  down the concourse,  out of sight. John
gets into an "Afterburner" simulator game.
 <-43B->
 ON  TERMINATOR,  walking  through  the  crowd  in  slow  motion.
Scanning. It moves with methodical purpose, knowing the target is
close.   We see that it is,  incredibly,  carrying a box of  LONG
STEM ROSES.  Like some hopeful guy with a hot date.
 <-43C->
 THE COP is pointed toward the arcade by some kids hanging out at
the  multi-cinema.  He  walks into the maze of  kids  engaged  in
synthesized conflict.  Cheap electronic sound effects blare above
the crowd noise.
 <-43D->
 JOHN is shooting down MiGs at Mach 2.   His friend Tim slides up
next to him. Taps him on the shoulder, trying to play it cool.
 Tim: "Some cop is scoping for you, dude."
 John  looks around the corner of the "Afterburner"  ride.   Sees
the  cop showing a picture to some of the kids.   The kids  point
his way.
 John ducks just as the cop glances over. He slinks out the other
side  of  the  ride  and  heads  for  the  back  of  the   store,
instinctively retreating.   Sara has taught him that cops are bad
news.
 THE COP scans the crowded arcade.   Glimpses John,  looking back
as he moves around a row of machines.  Starts toward him.
 JOHN  sees  the cop homing in and starts  walking  fast.   Looks
back.  THE COP  is shoving through clots of kids.  One of them is
slammed  to the floor.   An eddy of outrage behind the cop as  he
gains  speed.   John breaks into a run.   So does the  cop.  Kids
scatter like ten-pins as the cop charges after John. John sprints
through the arcade's back office and store-rooms.

-----------------------------------------------------------------
44 Int.  SERVICE CORRIDOR
-----------------------------------------------------------------

 John  emerges  through  a firedoor into a  long  corridor  which
connects  to the parking garage.   He's running  full  out,  when
around the corner ahead of him comes...
 TERMINATOR. Time stretches to nightmarish crawl as John tries to
brake to a stop. Terminator reaches into the box of roses. 
 SLOW MOTION.
 The  cold  black steel of the SHOTGUN emerges as the  box  falls
open, the roses spilling to the floor.  TERMINATOR'S BOOT crushes
the flowers as it moves forward. 
 JOHN, transfixed by terror, is trapped in the narrow featureless
shooting   gallery  of  the  corridor.   THE  SHOTGUN  COMES  UP.
Terminator expressionlessly strides forward.   Jacks a round into
the chamber, slow and fluid. 
 John looks behind him for a place to run.   Sees the cop  coming
toward  him,   pulling  his  Beretta  pistol.   Incredibly,  John
realizes  the cop is aiming his gun at him!  John looks  back  at
Terminator.   He is staring into the black muzzle of the 10 gauge
now.   Aimed right at his head.   He realizes he's screwed.  Then
something crazy happens...
 Terminator: "Get down."
 John instinctively ducks.  Terminator pulls the trigger. KABOOM!
THE  COP catches the SHOTGUN'S BLAST square in the chest just  as
he fires his pistol. The pistol's shot goes wild.
 TERMINATOR  pumps  another round into  him.  Then  another.  And
another.  And another.   Advancing a step each time he fires,  he
empties the shotgun into the cop,  blowing him backward down  the
corridor. The sound is DEAFENING. Then silence.
 THE COP lies still on his back.
 <-44A->
 Terminator is now standing right over John.  They both watch  as
the  cop,  incredibly,  sits  up unharmed and gets to  its  feet.
Terminator grabs John roughly by his jacket.  Clutches the kid to
his  chest  then  spins around as the cop  opens  fire  with  the
Beretta.
 <-44B->
 The  "cop",  who  not only isn't a cop,  he clearly  isn't  even
human,  pulls the trigger so fast it almost seems like a machine-
pistol.
 ON TERMINATOR'S BACK,  as the 9mm slugs slam into  it,  punching
bloody holes in the motorcycle jacket.
 A  MAN emerges from a restroom and steps right between  the  cop
and his target.  He's instantly cut down by the fusillade.   JOHN
is bug-eyed with fear,  but completely unscratched.  Terminator's
body has blocked the bullets.
 The  Beretta  CLACKS  empty.   Terminator turns  at  the  sound.
Shoves  John  behind a coke machine.   Drops the  empty  shotgun,
Starts walking toward the "cop".   The empty magazine clatters to
the floor.   The cop inserts another one.   Snaps back the slide.
Terminator  still has twenty feet to go.   It doesn't  break  its
purposeful stride.
 The cop opens fire.  Bullets rake Terminator's chest. It doesn't
even flinch.  Ten feet to go.  BLAM BLAM BLAM BLAM!   Neither the
cop nor Terminator show the slightest change in expression as the
gun rips Terminator's wardrobe to shreds.
 CLACK.  The pistol empties again.  Terminator stops two feet  in
front of the cop. They appraise each other for a second.
 We realize now that the cop is a terminator too.   We don't know
the details yet, but let's call him the T-1000 (since that's what
he  is).   A newer model than the one we've come to know so  well
(the 800 Series "Arnold").   This guy's an advanced  prototype...
and he's got quite a few surprises.
 T-1000  AND  TERMINATOR size each other  up.   Terminator  moves
first.   It grabs the T-1000 in its massive hands but the  T-1000
snaps  back  with  a counter-grip.  After about  two  seconds  of
intense  slamming,  the walls on both sides of the corridor  have
all  the plaster smashed in,  and the two battling machines  have
blasted through the wall and disappeared.
 JOHN,  totally  stunned by all of this,  remembers to  move.  He
staggers to his feet. Stumble-runs toward the parking garage.
 <-44C->
 THIRD  LEVEL CONCOURSE.  A plate glass window EXPLODES  and  the
Terminator  crashes  through  to the tile floor like  a  sack  of
cement amid the screaming crowd.
 <-44D->
 The  T-1000,  swatting  mannequins aside,  emerges  through  the
broken  window.  Picks up the stunned Terminator by  its  jacket.
Hurls  him  against the balcony,  which shatters at  the  impact.
Terminator crashes through and falls two levels to the  courtyard
below!
 T-1000  turns  without a word and heads back through  the  store
after John, accelerating slowly into a loping, predatory run.
 <-44E->
 DOWN ON THE COURTYARD.  Terminator is totally still.  A JAPANESE
TOURIST  cautiously   steps forward and takes a  picture  of  the
body. Suddenly, Terminator's eyes snap open.  The stunned tourist
backs away.
 It sits up and looks around.  Gets its bearings.  Rises smoothly
to its feet.  All servos seem to be working fine.  The  tourist's
camera  whirs as the motor-drive runs on by itself,  taking  shot
after  shot.  The owner isn't even looking through the  eyepiece,
he's so shocked.

-----------------------------------------------------------------
45 Int. Parking garage
-----------------------------------------------------------------

 John is frantically pumping the kick starter of his bike, scared
shitless and the damned thing won't start.  His hands are shaking
so  badly he can't find the choke.   He looks up to see-- The  T-
1000 running down the corridor toward him.  John fumbles with the
choke.  The bike catches.  He slams it in gear and spins the bike
out into the main aisle of the garage.
 John looks back...  the T-1000 is behind him, running. He twists
the throttle and guns the little bike forward.   Incredibly,  the
T-1000 is gaining.   This nightmare isn't happening.   John races
out the exit ramp, and charges right into the street.

-----------------------------------------------------------------
46 EXT.  STREET
-----------------------------------------------------------------

 John  shoots  into the busy traffic.   Cuts off  a  BIG-RIG  TOW
TRUCK.   The DRIVER swears.   Hits his air horn.  What the driver
doesn't see is the cop,  running faster than O.J.  Simpson at the
airport, who emerges onto the street and runs right at his truck.
 <-46A->
 IN  THE  TRUCK.  The  driver hears a thump  as  something  slams
against  his door,  then feels himself pulled right  out.  T-1000
slides in and takes his place.  The truck is still rolling  along
about  25 mph.  T-1000 accelerates after John without  missing  a
beat. It can see him, up ahead, weaving through traffic.
 <-46B->
 Out of the garage entrance,  Terminator roars onto the street on
the Harley. It accelerates after the others.

-----------------------------------------------------------------
47 EXT. FLOOD CONTROL CHANNEL
-----------------------------------------------------------------

 John slides his bike down the service ramp faster than he's ever
done it before.  He races along the bottom of the canal,  turning
into a narrower tributary which has vertical sides.
 He looks back. No sign of pursuit.
 <-47A->
 Suddenly  he  sees the sun blocked out by a  great  shadow.  The
Kenworth  tow-truck...  big  as  house,  all chrome  and  roaring
diesel  engine...  crashes through the fence and launches  itself
right into the center of the canal.
 It crashes down,  15 feet to the ground, going about 60, hits at
an angle and tears into the concrete wall with a hideous grinding
of  metal.  It ricochets back and forth between the  walls  then,
bellowing like a gutshot  stegosaurus,  it just keeps on  plowing
forward, gathering speed.
 <-47B->
 John looks back and sees this wall of metal  almost filling  the
narrow concrete canal and he milks every last bit of throttle the
little bike has.  The Kenworth is all muscle,  tearing along  the
canal like a train in a tunnel. Its big tires send up huge sheets
of muddy spray,  backlit in the setting sun.  It looks like  some
kind of demon.  And... it's gaining.
 <-47C->
 ABOVE THEM,  on the service road running parallel, Terminator is
fighting to overtake them.  It looks down and sees John with  the
tow-truck from Hell catching up to him.   It is only about twenty
feet behind him and still gaining.
 <-47D->
 ANGLE IN THE CANAL,  looking back past a desperate John,  at the
wall of metal filling frame behind him.
 <-47E->
 ABOVE,  Terminator  cuts  the bike suddenly hard  to  the  left,
leaving  the road.  Hitting an earth embankment  just  right,  it
jumps  the  bike into the air like Steve McQueen  in  "The  Great
Escape" and vaults the fence bordering the canal.   It slams down
at the edge of the canal and tears along,  inches from the  drop-
off  on a dirt path,  accelerating past the truck in the  channel
below.
 <-47F->
 John hits some water and slews momentarily,  losing speed.   The
massive  push-plate  on  the front of the truck  slams  his  back
fender.  Panicked, he pulls a little ahead. All this is happening
at about sixty miles an hour. Top speed for the little dirt bike.
 <-47G->
 SLOW  MOTION  as Terminator jumps the bike again.This  time  the
700-pound  Harley sails out into space and drops into the  canal.
It arcs down between the truck and John,  hitting on its  wheels.
It bottoms out, an explosion of sparks from under the frame. Only
the ultra-fast reflexes of a machine could keep the bike upright.
Terminator fights for control.
 <-47H->
 It  guns  the  throttle and the powerful bike  roars  up  beside
John's tiny Honda. Terminator sweeps the kid off his machine with
one arm and swings him onto the Harley,  in front of him.  John's
Honda weaves and falls, smashed instantly under thundering tires.
 The Harley roars ahead.  It hits eighty.  Ahead is an  overpass,
and supporting it is an abutment which bisects the canal into two
channels.   The  Harley  thunders  into  one  channel,  which  is
essentially a short tunnel.
 <-47I->
 The  truck can't fit on either side.   Neither can it  stop,  at
that  speed.  Tires locked,  it slides on the muddy concrete  and
piles into the concreted abutment at seventy.
 <-47J->
 Terminator and John emerge from the tunnel,  looking back to see
a fireball blasting through behind them as the truck's side-tanks
explode.
 Terminator stops the Harley.  John peers around its body to  see
the destruction.   A burning wheel wobbles out of the tunnel  and
flops  in the mud.  Terminator revs the bike and they roar  away,
down the canal, disappearing around a bend.
 <-47K->
 ANGLE  ON THE FIRE,  as a column of black smoke rises  from  the
overpass. Smoke boils from the tunnel as well, and inside it is a
solid  wall  of flame.  A figure appears in the  fire.   Just  an
outline.   Walking slowly...  calmly. The figure emerges from the
flames.
 It is human-shaped but far from human.  A smooth chrome man. Not
a servomechanism like Terminator is underneath,  with its complex
hydraulics  and cables...  this thing is  a  featureless,  liquid
chrome  surface,  bending  seamlessly at knees and elbows  as  it
walks.  It  reminds us of mercury.   A mercury man.  Its face  is
simple,  unformed.  Unruffled by thousand degree heat,  it  walks
toward us.   With each step detail returns.  First the shapes and
lines of its clothing emerge from the liquid chrome surface, then
finer details... buttons, facial features, ears...
 <-47K->
 But it's still all chrome. With its last step, the color returns
to everything.  It is the cop again... handsome young face, blond
hair, moustache. Icy eyes. It stops and looks around.
 It  is  a perfect chameleon.  A liquid metal  robot.  A  killing
machine  with the ultimate skills of mimicry for infiltration  of
human society.
 <-47L->
 ANGLE NEARBY,  as several police cruisers and a fire truck  pull
up T-1000 climbs out of the canal behind them.  More cops arrive.
T-1000  blends in perfectly.  There are always cops at  disasters
and scenes of violence.  We now see why its choice of  protective
mimicry is so perfect.  It walks among the other cops  unnoticed.
Gets into one of the squad cars. Starts it and drives away.

-----------------------------------------------------------------
48 EXT. SIDE STREET - DUSK
-----------------------------------------------------------------

 Terminator,  with John in front of him, on the Harley roars down
the  empty street.  John cranes his neck around to get a look  at
the  person/thing  he  is riding with.  The  image  is  strangely
reminiscent of father/son, out for an evening ride.
 John is still shaking from the experience of what just  happened
and he's just a ten year old kid,  but he's also the John  Conner
who will someday rise to greatness,  and we see a bit of that  in
him even now.
 John: "Whoa... time out. Stop the bike!"
 Terminator immediately complies.  He leans the bike into a turn.
They head into a nearby alley.

-----------------------------------------------------------------
49 EXT. ALLEY
-----------------------------------------------------------------

 Terminator and John roll into the alley and come to a stop. John
slides  off the gas tank.  Terminator impassively stares at  him.
John checks him out. Tentatively speaks.
 John:  "Now  don't  take  this the wrong  way,  but  you  are  a
terminator, right?"
 Terminator: "Yes. Cyberdyne Systems, Model 101."
 John: "No way!"
 John  touches Terminator's skin.  Then the blood on his  jacket.
His mind overloads as the reality of it hits him.
 John: "Holy shit... you're really real! I mean... whoah!"
(stepping back)
 "You're,  uh...  like a machine underneath, right... but sort of
alive outside?"
 Terminator:  "I'm  a cybernetic organism.  Living tissue over  a
metal endoskeleton."
 John: "This is intense. Get a grip, John. Okay, uh... you're not
here to kill me...  I figured that part out for myself. So what's
the deal?
 Terminator: "My mission is to protect you."
 John: "Yeah? Who sent you?"
 Terminator:   "You   did.   Thirty  five  years  from  now   you
reprogrammed me to be your protector here, in this time."
 John gives him an amazed look.
 John: "This is deep."

-----------------------------------------------------------------
50 EXT. Street - NIGHT
-----------------------------------------------------------------

 John and Terminator on the bike again,  weaving through the side
streets.   They blend into the evening traffic.  In the darkness,
Terminator's wounds are not readily visible. John cranes his head
up and back.
 John:  "So this other guy?  He's a terminator too,  right,  like
you?"
 Terminator:  "Not  like me.  A  T-1000.  Advanced  prototype.  A
mimetic polyalloy."
 John: "What's that mean?"
 Terminator: "Liquid metal."
 John: "Radical."
 Terminator:  "You are targeted for termination.  The T-1000 will
not stop until it completes its mission. Ever."
 John mulls that over.
 John: "Where we going?"
 Terminator:  "We have to leave the city,  immediately. And avoid
the authorities."
 John: "Can I stop by my house?"
 Terminator:   "Negative.  The  T-1000  will  definitely  try  to
reacquire you there."
 John: "You sure?"
 Terminator: "I would."
 Cut to... (see part III)

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.