Skip to main content
© Phenomena

 "Do not meddle in the affairs of cats,  for they are subtle  and
will piss on your computer."


            AN INTERVIEW WITH DAVE & ANDY (VOLUME 11)
                            VOLUME I
                      by Richard Karsmakers

 Not  too long after the release of ST NEWS Volume 9 Issue  2,  I
got my hands on a quite remarkable shareware pinball machine game
by  the name of "Starball",  a product into which it was  evident
that  a  lot of effort and enthusiasm had been put.  As  I  spent
night  upon night playing the game I wondered who  the  wonderful
persons behind the game would be.  When eventually it dawned upon
me that this might very well be one of the finest ever titles  of
shareware  software to be released on the ST/TT/Falcon  range  of
computers,  I decided to register and make use of the opportunity
to  interview  both Dave Oldcorn and Andrew  (Andy)  Pomianowski,
Volume 11 programmer and programmer/graphics-person respectively.
 The result of this - quite a verbose result,  one might say (and
I like that!) - can be found below.

 Can  you  give us a short biography  of  your  life,  education,
computers, work and social status?
 Dave:  Born  6th March 1972 in Preston,  a fairly large town  in
North West England.  Usual UK education:  4-11 in primary,  11-16
secondary. Moved on to do Physics, Chemistry and Maths at A-level
at  the  local  6th-form college.  Dithered a  lot  about  degree
courses  and  chose  to do Physics.  Was turned  down  by  Oxford
University,  ended  up  at  UMIST because I  liked  the  look  of
Manchester.   Over  the  three  years  realised  that  my   maths
fundamentally  wasn't good enough to do physics - I'm great  with
concepts,  and  solving  problems,  but can't  remember  the  six
zillion equations you need.  Graduated in July 1993 with a first,
and moved over to Manchester University to do an MSc in  computer
science  -  mostly because although I knew lots  about  computers
potential employers don't believe you.  I leave in  October,  and
will be moving back home to Preston to stay with my parents (i.e.
on the cheap) while I attempt to write computer games full time.

 Andy:  Born 31st August 1971 in London (a much bigger place than
Preston which I would regard as a small country  village).  Usual
UK education, much like Dave, even to the point of doing the same
A levels although he did a lot better than I did,  unsurprisingly
enough.  Took  a year out working for a large  telecommunications
company  as  a programmer before accepting a place  at  UMIST  to
study software engineering.  I met Dave down the bar in 1990  and
we've been working together since then.  I also met Tim Moss from
The  Lost  Boys who shared many of the same  lecture  courses  as
myself.  Generally had a good time for 4 years without needing to
work too hard and graduated in 1994 with an MEng. Decided at this
point not to pursue work in telecoms in the hope of getting a job
in the games industry soon.  Currently single and living with  my
parents  until  I  can  make enough money to  get  my  own  place
(hopefully  some time next year) - I'm too used to living  in  my
own  place  after four years at university  to  feel  comfortable
living at home.

 Can  you give us a short description of the  surroundings  where
you live? Its nightlife, its people?
 Dave: Heh, Manchester is well known for being either the best or
second best (Sheffield being the other main contender) place  for
students  to  enjoy  themselves in Britain.  There  are  over  60
nightclubs  in  the  city centre alone.  It has  a  huge  student
population (close to 50,000 I think) which definitely changes the
character of the place.  However there are downsides:  Manchester
is also known,  in particular the infamous Moss Side district, as
the drugs and violence captial of the UK.  Every student here  is
supposed  to get mugged once (and I'm no exception:  Although  it
was a fairly relaxed affair, I only had a handful of change on me
and he was happy with that). I have heard genuine gunshots whilst
lying  in bed at night,  and had my car broken into or damaged  5
times.  It's  not a place where it's easy to relax,  but you  can
have a very good time if you want to. Especially as a student. It
also,  and most importantly, has some of the best beer in the UK,
with  the  Boddingtons  brewery just  outside  the  town  centre.
Rusholme  also  has the most curry houses I've ever seen  in  one
place!

 Andy:  Comparatively  speaking the outskirts of North London  is
not the entertainment capital of the world!  Plenty of nightclubs
in  the city centre,  but they're generally not  that  good,  and
incredibly  expensive.  Plenty of good pubs around where  I  live
though,  with  a low crime rate which comes as a  welcome  change
since  I  was  mugged twice in Manchester  and  thrown  into  the
Manchester ship canal which is very unpleasant!

 Can  you give us a description of your home,  most  specifically
the room where you do your work or another room that you  perhaps
think deserves to be known better?
 Dave:  I've  worked  on  "Starball"  in a  total  of  about  six
different rooms now, being a student and moving around a lot, and
they're  always overcramped,  fighting between bed and  desk  for
space,  and covered in paper.  I collect huge quantities of paper
and  will  probably  need  a  filing  cabinet  soon.   "Starball"
currently takes up at least two folders worth.... I'll be glad to
move back home,  where I'll be taking over the larger room  again
and will probably grab the front room as an office too.

 Andy:  I've worked on Starball in many different places, but the
majority  of  the  graphics were produced in 1992 in  a  room  in
Manchester that was so cold during the winter that I had to  wear
gloves to type.  I do most of my work these days in the attic  at
my  house which was originally refurbished as a room  for  myself
and my sister when we were kids,  but over the years got so  full
of  junk it was useless.  Since graduating I have cleared it  out
and  moved all my stuff up there since it's the largest  room  in
the house,  and enables me to keep out of the way (or should that
be keep my parents out of the way?).  It also enables me to  play
my  stereo very loud with a minimum of complaints which  is  very
important when I'm working on graphics. 

 What  do you look like?  Or,  at least,  how would you  describe
yourself?
 Dave:  Errr slightly too tall, slightly too fat, and effectively
blind without contact lenses.  (that is, just under six foot four
and  between  13  1/2  and 15 stone depending  on  my  curry  and
breakfast intake).  Dark brown hair that is nearly under control,
a  distinct  lack  of  beard (I  hate  beards).  If  you've  ever
encountered "Danger Theatre",  then I have been compared to  "The
Searcher".  I'm  very direct (unsubtle is another good word)  and
tend to say exactly what I think unless I'm concentrating - which
I can do but is far too much effort on a regular  basis.  Because
of this I have a bit of a problem with trusting people a bit  too
much  because I find it difficult to believe people do that on  a
regular  basis.  I  am a great pessimist,  and  prefer  to  avoid
committing  to anything if I can possibly avoid it.  I have  also
been described as 'a minefield of useless information'. And every
now and then I get really really depressed.

 Andy:  Errrr...  I'm a bit over 6 feet in height and weigh about
12 stone,  which I suppose makes me fairly thin. Light brown hair
that  I  usually keep shortish although it has been known  to  be
pretty long in the past.  Blue eyes.  I'm fairly introverted  and
definitely a lot more subtle and easygoing than Dave! I have also
definitely never been compared to "The Searcher" in any way shape
or  form...(Dave  also  fancies  himself as a  bit  of  an  Arnie
lookalike  when he's got his shades on,  but he hasn't quite  got
the physique for it (well,  who has?).  I'm generally  optimistic
about  things and am usually pretty friendly to people.  I  don't
have much of a temper to speak of and it takes a lot to get me to
blow  my  stack at somebody.  I almost never  get  really  really
depressed...

 What is (are) your worst habit(s)?
 Dave: Err leaving the tissues I use to put my contacts in in big
piles  which I then have to put up with all sorts of jokes  over,
saying  'no worries' all the time,  tapping my feet on the  floor
until  people scream at me to stop it,  speaking my mind all  the
time, a tendency towards being a manic self-publicist, and giving
long  lectures and extending stories where not at all  necessary.
This interview is a classic example of the last two.  In fact  my
brother has a habit of counting how much each of my stories  cost
when  he rings me from the payphone at his hall in Sheffield  and
charging me later.

 Andy:  We were living in a shared house with two other  students
last year,  and towards the end when we had to show people around
for  the flat agency it was always terribly  embarrasing  showing
them Dave's room with this HUGE pile of used tissues next to  the
bed!  Used  to  get some very strange looks out  of  people...  I
myself have no bad habits at all, naturally. Oh, except for being
perfect,  of  course...  Left  to my own devices I won't  do  any
washing  up until the dirty dish pile reaches the ceiling.  I  do
sometimes  tend  to be rather forgetful,  or had I  already  said
that?  I have been known to pick my nose on occasion.  Look, what
do you want from me here? Blood?!

 Do you have any pets?
 Dave:  I  would probably think about having a cat if my  brother
wasn't  totally  allergic  to cat  hair.  My  mother  would  also
appreciate it because she's terrified of mice and we always  have
a few in our house over the summer.

 Andy:  I have a cat.  She's a very friendly black cat who  meows
constantly. She also, unusually for a cat, seems to want constant
attention  and is not content to just go and sit looking out  the
windows for hours.

 If I were ever to visit you, where would you take me for a night
out?
 Dave:  A good pub.  Probably a couple of good pubs.  Quality  of
beer, less than brain-deafening jukebox, comfort of seating, lack
of smoky atmosphere and availability of KP roasted peanuts  would
all be influencing factors,  in that order of  importance.  After
that, we'd go for a curry, probably at the Islamabad in Rusholme,
which does about the best I've ever had.

 Andy:  If we were in London it would probably be to a pub  since
my  area is fairly short on other attractions.  In Manchester  it
would be a pub to start with and then probably on to a nightclub.
There are plenty of good nightclubs in Manchester for all tastes,
although  as a bit of a rock fan myself Rockworld is generally  a
good bet.

 Do  you  do any other work except for that  through  which  most
people tend to know you?
 Dave:  I play around with everything. I'm a sound engineer, I've
been  the house engineer at the UMIST student venue for the  last
couple of years, I've carried guitars and said 'one, two' for all
sorts  of interesting people.  I once stopped Shaun Ryder of  the
Happy Mondays going on stage because I didn't know who he was and
he wasn't wearing his pass.  I want to carry this on when I start
a  regular  job if I can...  I also write all sorts  of  computer
programs  for my own amusement - the JPEG viewer started  out  as
one of those!

 Andy:  I have worked as a programmer in a telecoms  company.  On
occasion  I  have done some sound engineering  (although  nothing
like  as  much as Dave).  I have also been a presenter  and  done
engineering work for MCR radio in Manchester and crewing work for
gigs  at UMIST.  I have been known to compete in eight ball  pool
leagues  in  London,  although I never play  for  money...well...
almost never.

 What is your local ST/TT/Falcon scene like?
 Dave:  I have no idea. I'm busy enough with what I do for myself
that  I rarely need to go outside.  For similar reasons  I  don't
know that much about the ST scene in general! The only thing I've
been  following in detail is the games market,  particularly  the
console market, as research for starting my own company...

 Andy:  Pretty much non-existent.  We're completely swamped by PC
owners down here.  Sad really.  I, unlike Dave, try to keep track
of  the  ST scene and watch developments but it seems  that  very
little goes on around here at all.  Of course we have some active
Falcon  people  in  the UK,  but it's certainly  not  the  Falcon
capital of the world.

 Which  book  have  you  read  recently  that  made  most  of  an
impression on you?
 Dave: I used to read a lot, but rarely 'literature'. The bits of
literature  I've been forced to read I found mostly  pompous  and
boring - there is a tendency to write for writing's sake.  I  did
enjoy Shakespeare, though, because it's action stuff, at the time
it was the equivalent of the latest Arnold Schwarzenegger movie -
I think it shows through. I read bits now and again. The one that
made most impression ever is "Surely you're joking,  Mr. Feynman"
and  its  sequel,  which  were  written  by  the  great  American
physicist  Richard  Feynman  before he died  in  1988.  They  are
brilliant  - a marvellous insight into how science SHOULD  really
be,  where it's all about fun,  and jokes, and tricks, and in the
process you happen to figure out what Quantum Mechanics is.  It's
not about science,  it's about Feynman,  a 'safe-cracking,  mind-
reading and bongo-drumming physicist'.  It's virtually impossible
to describe, but I would recommend these books to anyone.

 Andy: Hmmmm... this is a tricky one. I'm a big fan of Tom Clancy
technothrillers  and I recently read a book in the same genre  by
Larry  Bond called "Vortex" which I enjoyed a great  deal.  These
books  are thought provoking because they are written  with  such
attention  to  detail and realism that you can  almost  see  them
occurring in reality.  "Men at Arms" by Terry Pratchett is also a
recent favourite, and I don't think that there are many humorists
in  the world to match him,  certainly none in the fantasy  genre
who manage to probe as many real-life issues with such remarkable
subtlety. "Das Boot" by Lothar Gunther Buchheim which is a superb
novel about the war from the perspective of a German U boat crew,
based  on  real events.  I've never heard  of  Shakespeare  being
compared to Arnold Schwarzenegger before...

 What's your favourite season?
 Dave: The mind boggles. Probably Autumn, it's still fairly warm,
things are more interesting... I don't know it's hard to tell!

 Andy:  Autumn or Spring.  I can't stand the heat and humidity of
nights  during  the  middle  of  summer,   and  I  like  moderate
temperatures.

 What's  your favourite music for flipping out (if ever you  do)?
Working? Making love?
 Dave:  When I need a real blast, I crank up things real loud and
put on successions of very loud tracks one at a  time.  Hopefully
this coincides with a gig at the Union cos I can then use our 4kW
PA to do the job,  which has an amazing bass kick, and I can play
with  it  until  I get exactly the sound I want -  it's  a  great
feeling  to have that sort of control over the sound.  There's  a
few particular tracks... "Ace of Spades" is a great one, "Back to
Shalla-Bal"  by  Joe Satriani,  a couple of ZZ Top tracks  -  all
sorts of things.  I can listen to anything at any time if I'm  in
the  right  mood.  When working I use similar stuff but  at  much
lower  volume.  I  used  to listen to Radio One a  lot  but  they
rearranged  the  schedules and it's terrible  nowadays.  I  found
while  finishing  Starball that the Steve Vai  albums  took  some
pounding,  and  the  ZZ  Top collection (but more  of  the  blues
stuff).

 Andy:  Tangerine  Dream  ranging from stuff in the late  70s  to
present  day.  I  particularly like the more recent  albums  like
"Lily on the Beach" to work to. Also for working I will listen to
Chris  Huelsbeck,  Jean  Michel  Jarre,  Joe  Satriani,  Clannad,
Kraftwerk  and  Dire Straits amongst others.  Generally  rock  or
electronic stuff.  I've always thought that Enya could be  rather
good for making love (No double entendres intended).

 What computer hardware do you have?
 Dave:  The whole list? Feel free to edit this even more than the
rest  of  the  waffle
 (I never edit this  stuff,  it  takes  away
authenticism,  ED.).  Somewhere  I  have  an old  Atari  VCS  and
shedloads of carts, a few Spectrums (one of which is Andy's), one
of the first STFM's, one of the first STe's, and a 4M Falcon with
65M  HD.  There's  also  a MegaDrive with about 50  carts  and  a
Gameboy that are usually held by my brother - the two of us  used
to work at a console store and therefore had lots of discounts! I
also used to have a ZX81, and we had a Game Gear until we swapped
it  for a guitar.  I hate the SNES so although we could have  had
one  for about 40 quid we thought better of it.  I'm going to  be
buying a PC soon to play "Doom", "UFO" and "X-Wing", and probably
to move onto if the ST/Falcon scene fails to make enough to  live
on.

 Andy:  A Falcon 4M 65 with an external 128M HD and Epson  GT8000
scanner.  A  Jaguar  with  "Tempest  2000"  in  almost  permanent
residence in the cartridge port.  I also have a 520 STFM and 1040
STFM.   Also  kicking  around  somewhere  I  have  an  Atari  VCS
(working!),  Commodore  64  (bust) and a Spectrum  128  (missing,
presumed stolen by Dave).

 What computer tools do you use for your work?
 Dave:  I  do  all  my assembly  work  using  K-SEKA,  a  1986/87
integrated  assembler and debugger package that takes a total  of
about 60k in memory. I've made a few small changes to it, to give
it a few extra commands I use occasionally,  and to fix some bugs
that  meant  it  was a bit unstable running with the  030  for  a
while.  Most importantly it will assemble 250k of source in about
10  seconds on the Falcon,  which suits the way I  program.  I've
seen  Devpac,  and  I  would have to change  my  debugging  style
considerably...  so  although  it's old,  has a few bugs  and  is
missing  all the fancy features,  it has a top-notch  editor  and
debugger  and I've never found a good reason to upgrade.  I  also
use the Atari DSP tools,  and wish their debugger had been better
debugged! I've experimented with Lattice C on a friend's machine,
but so far haven't wanted to write in C because the ST and Falcon
really don't have the power.

 Andy:  Mostly  "Degas"  up until now for ST work.  "GT  Look  2"
scanning  software.   "TruePaint"  occasionally  for  some  image
retouching and recolouring work.  I also use a custom true colour
art utility written for me by Dave which is basically just a true
colour version of "Degas" magnify mode. Prospero C originally for
programming,  which  works but isn't that brilliant and has  some
interesting pointer problems.  Devpac if I'm doing any  assembler
stuff.

 What  programs  in your AUTO folder or ACC directory  would  you
rather not be without?
 Dave:  Nothing at all - I'm not a collector of shrapnel programs
and PD. I have a few installed things I use - Griff's DSP tracker
player, my own JPEG viewer, "ST Zip"...

 Andy:  Not  many.  I'm always concerned with ACCs on the  Falcon
because  they're not all totally stable,  and I can't  afford  to
have  'em splattering my computer in the middle of a  heavy  duty
graphics  editing session.  About the only thing I normally  have
installed are some Falcon OS patches. I would rather be _without_
Atari's  HDX hard drive utilities since they recently  splattered
three of my hard disk partitions while performing a 'Markbad'  on
the other one.  Griff's DSP track player is the best I've  found,
Dave's JPEG/GIF/TGA viewer is excellent - get it NOW on Shareware
(plug, plug).

 What  is  the latest program you've done?  What  was  the  first
program you ever wrote?
 Dave:  First? Well I typed in about 100 ZX81 programs, and wrote
all  sorts  of  little things...  First  program  I  ever  really
FINISHED was an ST version of Lords of Midnight...  The latest is
"Starball",  or "Starball SE" as it is by now, which is a pinball
game.

 Andy:  My latest program? A very complex speech synthesis system
for the IBM PC which I worked on with three other guys.  My first
program was a simple art program on the ZX81 in BASIC, as long as
you discount '10 PRINT "HELLO WORLD"' as a program...

 What programs can we expect from you in the near future?
 Dave:  At  the  very least,  a Falcon beat-em-up should  be  out
hopefully by the end of the year.  Almost certainly there will be
an ST version too. After that - well I'd love to carry on working
on  the Atari machines but I don't think it will pay,  and  after
next  year it will have to pay.  I'd like to work on  consoles  -
i.e. anything that uses a 68000-ish processor but have some ideas
that  would  go  down  very well on  PC...  A  PC  conversion  of
"Starball SE" will probably be coming pretty soon.

 Andy:  I'll be working on the graphics for the beat-em-up  which
is a truly hideous amount of work for me to have to attempt on my
own  -there  are  so many animation  frames  necessary  for  each
character,  and  at  some point I've got to find time to  do  the
backgrounds... This time, if the game takes two years to complete
it'll  probably  be  my fault.  I hope I can  maintain  a  higher
standard on the gfx for the beat em up than those in  "Starball",
but we'll have to see. Dave is threatening to do a PC "Starball",
in  which case all the gfx will need to be redone -  arrrgh!  Any
other  projects  we  might have on the  back  burner  are  highly
confidential - I could tell you,  but then I'd have to kill  you,
straight after Dave killed me for letting the information out...

 What  do  you like and dislike particularly about  the  computer
industry?
 Dave:  Shortsightedness and profiteering are the dislikes. There
are a lot of companies producing terrible software to make money.
I  have no respect at all for this.  Once you've made  a  certain
amount  of  money the rest really doesn't matter -  I  have  more
admiration for people like Richard Branson who haven't just  been
money mongers,  they have attempted to provide a service  too.  I
also wish the console companies would put aside their differences
and  produce a standard,  but that's living in cloud  cuckooland.
What I like is that anyone can do what they want with a  computer
- I decided I needed a fast JPEG viewer so I wrote one.  I wanted
a  game  of  Lords of Midnight so I  converted  it...  there's  a
tremendous feeling of power there. And it is the world's greatest
form  of entertainment because it is so flexible.  I suppose  the
industry  itself...  well  mostly it stinks.  I  admire  the  few
companies - Bullfrog,  the Bitmaps, TecnoSoft and Masiya in Japan
are names that spring to mind - who have always tried to  produce
quality  software (a few blips of course but you'd  expect  that)
above making money.  I think the current rush towards 3d and  FMV
is hasty - although I'm not complaining because it will make  the
people  who produce genuinely playable software stand  out  more!
And "Doom" is going to be the platform game of the late 1990's  -
i.e. cloned to death.

 Andy:  (Feel really free to edit this bit as its a bit long!) My
pet  hate  in the computer industry has always been  the  IBM  PC
domination  of  the  market.  There has always been  a  need  for
standards in any industry, unfortunately we have the wrong one! I
will  almost certainly be forced to buy a PC  soon,  despite  the
fact  that  I  cannot stand the machine,  its  processor  or  its
operating system!  PC software also seems to be written in a  way
that  is incredibly wasteful of system resources - why  the  hell
should it be necessary to have a fast 486 and 8 Megs of memory to
get  a  damn word processor running at  a  reasonable  speed?  In
addition to this, there are so many different video cards, memory
configurations  etc.  flying around that the PC must now win  the
award  for  "Least  compatible  supposedly  compatible   computer
platform." I have an intense dislike for the improper use of  FMV
streamed off CD in current games.  It's rubbish. If you are going
to  do  a  3D game it should be generated in  real  time  by  the
machine  so that you can do things with it.  Of course  it  won't
look  as good (currently at least) but at least gameplay  doesn't
then instantly go out the window.  My biggest hates in the  games
industry are Sega and Nintendo dirty tricks marketing  inc.  They
know  that the kids will believe anything they tell them and  so,
of course, they take advantage of them by making up huge steaming
lies about their new hardware and how it will give arcade quality
performance.  As the new consoles are actually developed we begin
to  see  the truth - Saturn will not even  do  "Virtua  Fighters"
arcade perfect,  let alone "Daytona",  as they claimed,  but they
keep spouting this garbage and people keep believing them.  Lies,
damn lies, and specifications... 

 What  is the computer game you play most at the  moment?  What's
your all-time fave game?
 Dave:  I don't play much in the way of games any more. What I've
played  recently is all on a friends PC - "Doom" is probably  the
one,  but "X-Wing" and "UFO" had me hooked too.  All-time 1's?  -
must be "Lords of Midnight".  Even though I've completed it  many
times,  I still converted it to the ST (hand-compiling from a Z80
printout I extracted off the tape with a sampler) and still  play
it every now and then.  There are a lot of games I've played  for
ages though - "Trashman" on the Spec.  The most influential  game
ever  was  "Nemesis" in the arcades,  because the  first  time  I
played  that,  when I was 13,  I came home and started trying  to
figure out how to write the game - and that set me off on a game-
writing  career.  I started it twice on the ST,  and in fact  met
Andy through a friend who I had shown my appalling test graphics,
and we started updating it... we moved onto a different shoot-em-
up  but  the  data  structures were  a  nightmare,  so  that  was
abandoned too and eventually I started playing with the maths for
pinball...  "Time  Bandits"  is  the best ST game  of  all  time,
followed  a  hair's breadth behind by "Dungeon  Master".  In  the
early  days  of the MegaDrive there were some  inspired  games  -
"ThunderForce III", "Columns" and "Devil Crash".

 Andy:  Currently "Tempest 2000".  In terms of all time favourite
games  there  are  many,  dating back to  "Manic  Miner"  on  the
Spectrum  and "Impossible Mission" on the C64 ("Crazy Comets"  as
well, since it has the best music of all time). "Star Raiders" on
the  Atari 800.  On the ST,  my favourite games would have to  be
"Warhead" and "Stunt Car Racer" which are just superb. Both games
work  on the Falcon as well and are even better on it -  I  still
sometimes play both games even today. The most influential game I
ever played was,  of course, "Elite". In the arcades my favourite
game  would have to be "Super Sprint" when played  against  other
humans - one of the best games ever made.  It's a shame that Dave
and I never completed the ST shoot em up we started work on as  I
think some of Dave's code for that might have turned a few  heads
- impressive to say the least. Still, maybe for a future project.


 More of this in Volume II of the Volume 11 interview... 

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.