Skip to main content

"Trust me."/"I'll be back."
  Terminator I/Terminator II/Predator/Twin/Kindergarten Cop quote


                    THE FIRST HIDDEN ARTICLE

 OK.  This one was easy to find - very easy, as a matter of fact.
It's a policy of ours, however, to always make one hidden article
that  is easy to find.  The others,  we can assure you,  will  be
harder  to find (especially two of them,  one of which being  the
last one).
 This  will  be  a  hidden article  like  the  'old'  ones  were:
Containing stuff we couldn't put elsewhere in this issue, as well
as some song lyrics.
 The  first  thing  I'd like to do is catch  up  with  some  song
lyrics.  Although  we  have  already published  some  in  earlier
issues, we have skipped the lyrics of one particular song all the
time.  This  song  deserved  to be  lyricized  here  nonetheless,
because  it  is the world's most beautiful ballad  ever  written:
"Silent Lucidity" by Queensrÿche.
 The  song with the power to make you cry.  The song  that  grips
your heart. The mother of all ballads.

                         SILENT LUCIDITY
                    (Lyrics by Chris DeGarmo)

                     Hush now, don't you cry
              Wipe away the teardrop from your eye
                    You're lying safe in bed
                     It was all a bad dream
                      Spinning in your head
             Your mind tricked you to feel the pain
        Of someone close to you leaving the game of life
                  So here it is, another chance
                   Wide awake you face the day
           Your dream is over...or has it just begun?
                 There's a place I like to hide
            A doorway that I run through in the night
                   Relax child, you were there
         But only didn't realize it and you were scared
                It's a place where you will learn
              To face your fears, retrace the years
                 And ride the whims of your mind
                   Commanding in another world
                   Suddenly, you hear and see
                    This magic new dimension

                  I - will be watching over you
              I - am gonna help you see it through
                I - will protect you in the night
         I - am smiling next to you...in Silent Lucidity

                   If you open your mind to me
               You won't rely on open eyes to see
                   The walls you built within
         Come tumbling down, and a new world will begin
                 Living twice at once you learn
            You're safe from pain in the dream domain
                     A soul set free to fly
                  A round journey in your head
               Master of illusion, can you realize
         Your dream's alive, you can be the guide but...

                  I - will be watching over you
              I - am gonna help you see it through
                I - will protect you in the night
                  I - am smiling next to you...


 Beautiful. Beautiful. I would advise anyone to get Queensrÿche's
"Empire" album (as well as Metallica's "Metallica",  of  course).
It's not all too heavy,  and just very good.  If you like it, you
can  also  dig  some of their earlier albums  which  were  a  bit
heavier.

 Another  ballad that I would like to confront you with  is  very
old.  As a matter of fact,  it was written in the year I was born
by Jimi Hendrix for his album "Axis:  Bold as Love".  It has been
covered by countless other bands since then,  including Sting and
Metallica   (though  they  usually  have  Kirk  Hammett   do   it
instrumentally).
 The lyrics are really beautiful, however.

                           LITTLE WING
                         (Jimi Hendrix)

             Well, she's walking through the clouds,
             With a circus mind that's running wild,
                     Butterflies and Zebras,
                 And Moonbeams and fairy tales.
                That's all she ever thinks about.
                      Riding with the wind.

                 Whem I'm sad, she comes to me,
          With a thousand smiles she gives to me free.
              It's alright, she says it's alright,
                 Take anything you want from me,
                            Anything.
                       Fly on little wing.


                              *****

 POETRY TIME!
 In  plain English:  Skip the following two pages or try  not  to
feel sick all of a sudden!
 This particular bit was written the day before my first  English
test which covers the Introduction to English  Literature.  After
having read lots of poems and looking outside I felt inspired  to
write  a little poem you will find below.  I have even taken  the
trouble of analysing it for you (the styles and literal devices I
used).
 Well, here it is.

              The sun stands low but shines bright
                 Autumn shows its growing might
              Dead leaves lie silent on the ground
                   Nature's beauty doth abound
                A distinct smell pervades the air
                   Makes me forget spring fair
               The strangely fresh smell of decay
                  The warmth of the sun is pure
                 Makes me forget winter's demure
                 The warming chill finds its way
               Earth becomes bright brown and red
               Makes me forget green summer's bed
                  If only it could forever stay
                               ...


 When  I  sat  down to write it,  I discovered that  it  is  more
difficult to write a poem than you might think.  A good poem  (in
my  eyes)  has a certain metre (the rhythm of  reading,  the  way
stressed syllables are intertwined with non-stressed ones) and  a
certain rhyme - I only succeeded in the latter I'm afraid.
 The rhyme scheme is a-a-b-b-c-c-d-e-e-d-f-f-d for which there is
no name as far as I know.  I could have used either Petrarchan or
Shakespaerean  sonnet rules,  of course,  but I do not aspire  to
their grandeur (yet).
 Further,  I  tried to implement to other  devices:  Paradox  and
personification.  The  latter  is used in  "green  summer's  bed"
(summer  cannot have a bed,  of course) and the first is used  on
several  occasions:  "Autumn growing" (autumn is  decay),  "fresh
smell  of  decay" (decay only smells fresh when it's  because  of
leaves  in autumn air,  but otherwise never) and "warming  chill"
(which  here refers to the warm feeling of my heart when  feeling
the nice chill of autumn).
 So far this analysis.
 It's a bit crap,  actually,  don't you agree? I've seen some far
better  poems  regarding autumn,  though.  I would  not  want  to
withhold these from you, so...

                            To Autumn
                    (by William Blake, 1783)

         O Autumn, laden with fruit, and stained
         With the blood of the grape, pass not, but sit
         Beneath my shady roof; there thou may'st rest,
         And tune thy jolly voice to my fresh pipe;
         And all the daughters of the year shall dance!
         Sing now the lusty song of fruits and flowers.

         "The narrow bud opens her beauties to
         The sun, and love runs in her thrilling veins;
         Blossoms hang round the brows of morning, and
         Flourish down the bright cheek of modest eve,
         Till clust'ring Summer breaks forth into singing,
         And feather'd clouds strew flowers round her head.

         "The spirits of the air live on the smells
         Of fruit; and joy, with pinions light, roves round
         The gardens, or sits singing in the trees."
         Thus sang the jolly Autumn as he sat;
         Then rose, girded himself, and o'er the bleak
         Hills fled from our sight; but left his golden load.

                            To Autumn
              (by John Keats, September 19th 1819)

         Season of mists and mellow fruitfulness,
          Close bosom-friend of the maturing sun;
         Conspiring with him how to load and bless
          With fruit the vines that round the thatch-eves run
         To bend with apples the moss'd cottage-trees,
          And fill all fruit with ripeness to the core
           To swell the ground, and plump the hazel shells
          With a sweet kernel; to set budding more,
         And still more, later flowers for the bees,
         Until they think warm days will never cease,
           For until summer has o'er-brimm'd their clammy cells

         Who hath not see thee oft amid thy store
          Sometimes whoever seeks abroad may find
         Thee sitting careless on a granary floor
          Thy hair soft-lifted by the winnowing wind
         Or on a half-reap'd furrow sound asleep,
          Drows'd with the fume of poppies, while thy took
           Spares the next swath and all its twined flowers:
         And sometimes like a gleaner thou dost keep
          Steady thy laden head across a brook;
          Or by a cyder-press, with patient look,
           Thou watchest the last oozings hours by hours.

         Where are the songs of spring? Ay, where are they?
          Think not of them, thou hast thy music too, --
         While barred clouds bloom the soft-dying day,
          And touch the stubble-plains with rosy hue;
         Then in a wailful choir the small gnats mourn
          Among the river sallows, borne aloft
           Or sinking as the light wind lives or dies;
         And full-grown lambs loud bleat from hilly bourn;
          Hedge-crickets sing; and now with treble soft
          The red-breast whistles from a garden-croft;
           And gathering swallows twitter in the skies.

 A  chap  called James Thompson also wrote a  poem  about  autumn
around  1730,  but  that's  too long for  me  to  duplicate  (yet
beautifully majestic).

 Before  I really quit writing this,  however,  I would  like  to
confront you with some song lyrics of Faith No More,  a band that
I  recently 'discovered' and that is actually very brill  (listen
to "The Real Thing" or "Live At Brixton Academy")!  They are  the
real thing if you ask me - this band instantly got high up in  my
personal top five!

                     SURPRISE! YOU'RE DEAD!
                         (Faith No More)

                     Surprise! you're dead!
                    Ha ha ha! open your eyes

    See the world as it used to be when you used to be in it
          When you were alive and when you were in love
                  And when I took it from you!

                        It's not over yet
                       You don't remember?
                     I won't let you forget

                      The hatred I bestowed
                Upon your neck with a fatal blow
                   From my teeth and my tongue
          I've drank and swallowed, but it's just begun
                        Now you are mine
           I'll keep killing you till the end of time

                     Surprise! you're dead!
                           Guess what?
                          It never ends

          The pain, the torment and torture, profanity
             Nausea, suffering, perversion, calamity
                       You can't get away


                        It's not over yet
                       You don't remember?
                     I won't let you forget


                      The hatred I bestowed
                Upon your neck with a fatal blow
                   From my teeth and my tongue
          I've drank and swallowed, but it's just begun
                        Now you are mine
           I'll keep killing you till the end of time


                     Surprise! you're dead!
                         Ha ha ha ha ha!
                     Surprise! you're dead!
                           Guess what?
                          It never ends
                       It never ever ends
                               ...


 So  this  hidden article turned out not to  be  that  'standard'
after all...

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.