Skip to main content

                         INTERLEAVINGS 3
                          by Tom Zunder

 Tom  Zunder  used  to  be  the  editor  of  the  disk   magazine
"Interleave".  He  did  two  issues  only -  a  third  one  never
happened. Or did it? Read on...


 Welcome  to "Interleavings",  the article brought to you by  Tom
Zunder,  the  man who used to do a diskzine  called  "Interleave"
which  I  quite  enjoyed but which fell  into  exactly  the  same
troubles that STEN and ST NEWS have,  namely, no contributions or
feedback of any kind (well...not enough, ED.). Still, never mind.
"Interleavings" will be contributed to both STEN and ST NEWS  and
will therefore be disappointing to anyone who reads both.  Having
said  that,  both zines hit different markets,  so I  would  have
thought that it isn't such a bad idea after all.  "Interleavings"
may  also be uploaded onto BBS,  which may in fact be from  where
you are reading it now!  Anyway,  enough introduction and 5 4 3 2
1... Go!

 This  issue  of "Interleavings" will consist of me  babbling  on
about  something and nothing,  then a series of reviews of  books
and films by myself and other people and will then end with  more
babbling. It should at some stage also include a section on "What
is Role Playing?" since I realise that many people who read  this
will not have the faintest idea. I would recommend that you print
this  article  before  reading it.  I will  not  mindlessly  fill
"Interleavings" with material for it's own sake,  so please  pass
comment on what you think I should have left out or included..

The Babble Commences

 Well  here I am,  listening to Crosby,  Stills,  Nash and  Young
whilst my ST prints out ST NEWS.  I find that there is a limit to
the  number of articles I can read on screen so I've  decided  to
get the rest printed out whilst I type this ARTICLE.  I'm  typing
on a notebook PC, a 386sx from MESH which I've got for a month on
evaluation.  It's a lovely little baby and runs Windows  well.  I
will  not  be  recommending buying it  because  of  the  moulding
quality  and  the  annoying fact  that  the  battery  compartment
regularly pops open!  Bit lousy that. Also the LCD screen doesn't
cut our when you shut the case,  which it should really,  just to
save power.  Nonetheless,  a lovely beast and one which, at £950,
shows how hard it is going to be for Commodore,  Atari, Acorn and
probably Apple to compete with the PC standard in the 90's.  With
the PC mass produced in Taiwan its costs are going to continue to
plummet,  with  Microsoft  now  setting some  serious  sound  and
graphics  standards  it is going to be difficult  for  the  small
production  companies  to get the price/performance  ratio  right
enough to carve out niche markets.  I mean, who's going to buy an
Atari  TT  at £2000 when one can get a similar spec 486  for  the
same or less?  I suspect the answer will be not many,  which is a
great shame since the ST,  Amiga and Mac are much nicer platforms
than  the PC.  The power required to drive Windows is  terrifying
when you compare it with Gem ticking away happily on a 512k ST.

 Of course the real failure is that of Acorn. The ARM chip at the
heart  of  the  Archimedes was one of  the  first  RISC  (Reduced
Instruction  Set Chip) processors out and a very powerful  little
beast too,  and yet the Arch is still in the educational  ghetto,
despite the fact that at work we emulate a PC running Windows  on
the  Arch  at  about  the same speed as  a  286!  That's  all  in
software,  a  remarkable feat for a different  processor.  Anyway
Acorn  are  shifting some ARMs commercially,  as  printer  driver
chips,  logic controllers etc etc.  Ironically,  the chip in your
printer may end up more powerful than the one in your PC!

 Well  that's  PCs.  I  think I should stop  talking  about  them
really,  since  they're  are  so very dull and  waffle  on  about
something else,  since it does seem to be stream of  conciousness
which people like from me. As xxxxxx xxxxxxxx once said, it's the
rambling nature of  "Between The Sheets" that he likes,  not  any
sense  of direction at all!  What's "Between  The  Sheets"?  Well
that's  another story,  but essentially it's a  little  bimonthly
fanzine  that I've done for years.  It's sort of a gamer's  zine,
but  really  it's a way for some ex-University friends and  I  to
keep in touch and bounce ideas,  news and gaming things off  each
other  in.  It used to be a play by mail zine but all  the  games
sort of petered out,  and I'm rarely all that punctual in getting
it out. Some of the articles I put around have been in "BTS", and
this  will  probably be in there in an edited form  in  the  near
future... I tell you what, I'll put a glossary at the end that'll
help you get around what I'm talking about in this article.

 Who  am  I?  Good  question.  What am I doing  in  this  erudite
computer disk zine?  Even better question.  I'm Tom  Zunder,  I'm
British  and live in Rotherham,  near Sheffield.  Rotherham is  a
town  of about 300,000 people which grew up,  as  did  Sheffield,
around  the  iron,  steel and coal industries.  As  such  it  has
suffered quite dramatic decline,  but is in many ways a  prettier
town  than  the East of Sheffield,  although not as nice  as  the
West.  Like  many towns it is dwarfed by its neighbour  and  many
people  do  not know of Rotherham or think of it as a  suburb  of
Sheffield,  which it is not.  I am 26,  have a degree in Economic
and  Social  History from Sheffield University and  was  born  in
Croydon, South London.

 I  am  married to xxx and we have three  kids,  two  from  xxx's
previous marriage. xxx is older than me which explains the age of
the  kids.  xxxx is 12 and goes to secondary school up the  road,
xxxxxxx  is 10 and is at the junior school.  xxxxxxx is  our  new
son,  and is just over a year old. xxxx likes books, puzzle games
on  the computer (she has an Electron),  xxxxxxx likes sport  and
adventure/arcade games on the computer (he has a  Lynx),  xxxxxxx
likes  egg custard,  books and pressing keys on the computer  and
listening to it beep!  xxx is a sales manager for British  Steel,
used to be a teacher and has a degree in Physchology and  French.
I  am  a buyer for a bearings company and also used to  work  for
British Steel.

 I  guess I'm rather different to many of the public  figures  in
the computing and ST worlds,  altho' I suspect not.  I like heavy
metal but I'm more into R&B,  blues and reggae,  what a pity  xxx
isn't.  I like programming a bit,  but I can't cope with an XBIOS
any better than a mad Rotweiller with rabies.  I think demos look
cute  but  I  can't for the life of me imagine  why  people  keep
writing them when they could be writing games or word  processors
or hard disk utilities,  for god's sake. I did once write a kid's
adventure game with "Talespin", which people very kindly reviewed
and which a lot of people have bought from me,  but to be  honest
anyone  can write in Talespin since it's so intuitive.  I  did  a
disk  magazine  called  "Interleave" which  xxxxxx  xxxxxx  liked
enough  to  make licenseware,  but then only one  copy  ever  got
bought,  so  "Interleave" was a bit of a failuire really,  and  I
didn't  write the shell,  I used "SANDP20",  which is actually  a
good way to do a disk zine.  I might do issue 3 one day,  but I'm
not so very sure.  Sigh.  Anyhow I'm writing this because Richard
Karsmaker  wrote  me a very complimentary letter and  I  couldn't
really refuse now could I?  So,  here we are, you're stuck with a
contributor  who isn't Danish,  German,  Swedish,  Norwegian  and
can't write very well in Basic, let alone assembler...

 So  let's  get with it.  Enough self introduction and  time  for
something marginally less interesting instead;

Sam and Dave

 Do  you remember in "The Blues Brothers" that John  Belushi  and
Dan Akroyd were listening to a collection of Sam and  Dave?  Well
ever  since then I've been meaning to get around to  checking  it
out,  but when you walk into Woolworths and ask for them all  you
get from the attendant is a look of complete bafflement, so off I
went again,  feeling like a fool and yet knowing that there'll be
a compilation sitting on a cheapo label somewhere.  Indeed  there
was. As I popped into Tandy to get my free battery (they give you
a  free battery a month if you get a card from them) when  I  saw
just  what I wanted in their cheap CD section.  Off I toddled  to
continue  shopping and whilst stuffing my face at Burger  King  I
opened the case to discover.... no CD! Damn, I went back and they
were most apologetic. Home I went with the newly discovered audio
recording and slammed it into the slot.

 Oh  bliss of bliss!  Now I know why the Blues Brothers has  that
oblique reference to Sam and Dave, nearly everything that Belushi
and Ackroyd play was done by the cheery S&D first.  Boy, John and
Dan must have loved their predecessors,  because they played  the
tracks  just like 'em.  I've got to say that Sam and  Dave  still
have  the edge over their movie progeny,  so if you see this  and
like good bluesy music,  including much that wasn't in the  film,
then GET IT, IT WILL ONLY BE CHEAP!

Robin Hood, Prince of Thieves

 Well,  I  guess you all saw this at the cinema,  right?  Well  I
would have done too,  in fact xxxxxxx and I saw 15 minutes.  But,
and  this  is  a  beauty,  he was  taking  his  newly  discovered
girlfriend to the movies,  and I was chaperone. Girlfriend didn't
like film,  too much fighting (actually she was right, given that
she was 9) and so we left.  xxxxxxx was great,  he behaved like a
little gentleman,  didn't complain or get upset and was  charming
right up to returning her to her house.  So,  we then waited  for
the video which has just been released in the UK.

 I  sat  back  to enjoy this gorgeous film with  the  truly  evil
Sheriff of Nottingham and Mike McSane and all that and... I hated
it.  As time went by the historical incongruities grated on me so
much it really spoiled what was,  if I were honest, a really good
adventure film.  See it if you haven't,  mark me down as an idiot
if  you have,  but I wish it hadn't been set in history but in  a
fantasy world,  Nottingham a days' walk from the white cliffs  of
Dover, pah!

Neko

 Not  Nico  the singer with Velvet  Underground,  but  a  Windows
program which I want an ST version for.  It's a little cat  which
runs around the desktop chasing the mouse which has turned  into,
wait for it,  a mouse.  It's lovely, it falls asleep if the mouse
doesn't move,  sometimes it just romps off for the hell of it, it
scratches,  it is adorable. Stop writing demos and write me a TSR
for the ST which'll give me my own little pussy cat!

VGA

 Why doesn't Atari add a PC standard VGA card to the ST and offer
VGA resolution?  I mean,  they're all made in Taiwan,  they could
just walk down the road and buy a few thousand. VGA monitors cost
the same as the ST one, does anyone know if it couldn't be easily
done? It's all a 16 bit bus after all... Could have some sensible
graphics then, mutter, mutter.

 Anyway  that's  enough of that and he we go  on  some  crunchier
reviews;

Red Dwarf

The Book, by Grant Naylor
Review by Tom Zunder

 Okay so I guess you've all read this,  the book of the smash hit
comedy  series  of the same name?  Well,  some of  you  may  not,
especially in furthest Iceland,  so here goes.  "Red Dwarf" was a
British  TV  series based around the  adventures,  largely  comic
spoofs of SF,  of the crew of the ship "Red Dwarf". The "crew" so
to  speak  actually  consisted  of  Lister,  a  scouse  slob  who
miraculously  survived  the demise of the whole  ship  whilst  in
suspended animation,  Rimmer,  the hologram of Arnold Rimmer  who
died with the rest of the crew millions of years before,  Cat,  a
being descended from the ship cats with a remarkable sense of its
own  vanity and passing resemblance to a very dapper  human,  and
Kryten,  a  robot whose only function in life is  to  serve,  and
serve, and serve and make cucumber sandwiches.

 The series was absolutely brilliant, hysterically funny and sent
up  most SF cliches in a raucous and riotous manner as  far  from
Douglas  Adams as possible.  A second series was produced  and  I
live  in hope for the third.  Thus it was with some dread that  I
received  the  book on Christmas Day.  Oh no!  The  book  of  the
incredibly funny TV series, it'll be crap.

 I  am pleased to say that it is in fact funnier,  with at  least
two thirds of the book bearing little relationship to the series,
thus allowing Grant Naylor,  the author,  full license to make us
laugh.  Boy did I laugh, one part which details Rimmer's pathetic
attempts to cram three months exam revision into ten minutes  had
me rolling on the floor in hysterics whilst xxx fervently  wished
she hadn't bought me the book after all. The book is a corker and
if you want to have a good science fiction laugh without  needing
to  really  like SF or either Douglas Adams or  Terry  Pratchett,
then this is a good place to start.  Watch out for the  hysterics
tho'.

(PS:  One gorgeous fact,  the author Grant Naylor is in fact  two
people!)

Moving Pictures

Discworld 9, by Terry Pratchett
Review by Tom Zunder

 This  is (I think) Discworld Book 9.  For those of you  in  Kiev
Terry  Pratchett has been writing books about Discworld,  a  disc
shaped  world  upon the back of a great turtle  for  some  little
while.  Humorous  in a Buster Keaton/Monty Python/Conan way  they
have  brought tears of merriment to my eyes on many an  occasion.
He usually writes one a year and it is with some happiness that I
greet the latest book.

 I  will  have  to say that Terry Pratchett must  be  due  for  a
backlash  by now,  and it is true that his books  follow  similar
formulas,  but it would be true to say that most comedy does, all
jokes  are closely related to a large family of  jokes.  I  still
enjoy the Discworld books immensely,  and I can recommend them to
anyone.  Yup,  anyone, fantasy fan or not. If you do start, start
at the beginning, with "The Colour of Magic". If you already know
the books, read on..

 Moving  Pictures is set around the plotline of cinema coming  to
Discworld,  through  unseen  forces  in  the  Dungeon  Dimensions
planting ideas and aspirations into people's heads.  Firstly  the
alchemists are nudged to invent the technology,  then people  are
drawn  to  "Holy Wood",  site of a decadent city  torn  down  and
drowned eons ago,  where they build a shanty town of star  struck
would-be actors, directors etc.

 Into  this very wittily constructed comic tribute to  films  and
its vanity,  we find an apprentice wizard who never wants to pass
the exams, a starstruck actress and a wonder dog who doesn't look
the  part.  Death  makes  a  minimal  cameo  appearance  and  the
Librarian is in a supporting role,  but the star of the piece  is
Cut My Own Throat Dibbler,  the sausage purveyor who turns  movie
mogul.  A very enjoyable read,  not as hysterical as "Red Dwarf",
but a goodie for all us Discworld fans.

The Number of the Beast

By Robert Heinlein
Review by Tom Zunder

 Before  I  went  on holiday last year I went  out  to  buy  some
reading matter. I bought two remaindered books and two full price
ones.  The most expensive book I bought was this one,  because it
was  big  and  the premise of the tale  looked  quite  appealing,
travelling  in six dimensional space to a multitude  of  parallel
worlds where things were subtly different. For example, the blurb
said, a world where the letter "J" doesn't exist.

 "Okay", I thought, "I'll go for that..."

 I cannot say how crap this book is,  there are not words in  the
English  language crude and violent enough to give my full  anger
at  a  rambling  pile  of words obviously  knocked  off  a  word-
processor with more concern to word count than anything  remotely
close to a good read. The plot is non existent, the main focus of
interest  is a schoolboyish fascination with sex (i.e.  not  even
interesting)  and  pages  upon pages of  vapid  dialogue  between
characters obsessed with 1930's pulp novels.

 Do  not buy this book,  I have only read half of it and this  is
the  first  book in years where I have not managed  to  find  the
smallest morsel that would justify finishing it.  If anyone would
like a door stop, apply at the usual address...

Count Zero

By William Gibson
Review by Tom Zunder

 Many  of you may have already read this book,  but I got it  for
the  first  time this holiday and was very relieved  to  read  it
after  I  had been so sadly browbeaten by the above  disaster  by
Heinlein. Gibson, the graffiti artist of cyberpunk, has presented
in "Count Zero" a story of three threads,  one of Count  Zero,  a
naif  "hotdogger"  who ran the net with some software  he  didn't
understand,  a mercenary attempting to "extract" an employee  who
wishes  to  leave his company and a fashionable  ex  art  gallery
director  in  Paris  hired to discover  the  artist  behind  some
obscure art.

 All develops and twists as the plots move closer to each  other,
with the ending in many ways as obscure and potentially  mystical
as the opening of the book. It is the travelling to this end that
I particularly enjoyed,  the view of the near future presented in
this  book  is  wonderful in that it is so  obviously  today  but
developed and accelerated by the technology that we already have.
This  familiarity is what makes cyberpunk so exciting to  me,  at
last someone has written science fiction which realises just  how
close and realisable the future is...

Goodfellas

A Film by Martin Scorcese (is that spelt right?)
Review by Tom Zunder

 This  film  is  one of the rush of Mafia  inspired  films  which
flooded out of Hollywood last year. Unlike "The Freshman" which I
thought  was a worthless piece of junk,  this film is  excellent.
Violent and uncompromising,  it assaults your mind with the  life
of a "wiseguy", a mobster and the life he lived until he realised
that  he  was  next  on the hit  list  and  entered  the  Witness
Protection Program.  Played by Robert de Nero,  the character  is
wonderful  in his essential humanity,  revealing the slim  divide
between civilized values and reality.

 The hero of the film is unrepentant, his greatest regret is that
he no longer can live the life.  The life that he regrets was one
of violence,  money,  violence,  drugs, violence and power. It is
the power that gives the gangsters the high in this film,  it  is
the violence and self delusion which brings home the barbarism of
these "goodfellas". I loved this film, it brought "The Godfather"
back  to  mind but in a far less romantic way.  This film  has  a
surreal quality,  but it is the surrealism of the underworld, the
bizarreness  of  a society in which people do actually  rub  each
other out.

 I am not going to detail the film, that's best left to the film,
but  I  would recommend it totally,  even to those  who  have  an
adversity to the enormity of bad language that it has in it.

Roger Corman's Frankenstein Unbound

By John Hurt
Review by Tom Zunder

 Unlike  the  above,  I feel this film does merit  a  traditional
review. It is the most recent production of Roger Corman, the man
who  made  all those wonderful Vincent Price films  such  as  the
"RAVEN",  the "RED DEATH", the "FALL OF THE HOUSE OF USHER", etc.
To  that end Corman is a low budget wonder.  producing  gory  but
enjoyable films which manage to rise above Hammer Horror and  pip
all the other low budget makers to the post.

 "Frankenstein  Unbound" was probably low budget,  it has  a  few
special  effects  which  probably cost a  bob  or  two,  but  the
majority of the film was probably knocked off in Scotland for not
very  much.  As such it is really quite an enjoyable romp into  a
novel  by  Brian Aldiss (a novel I've read and like) in  which  a
scientist is thrown into the past by the side effects of a weapon
which he developed and which then promptly went out of  control..
(er, do you begin to get the point?). He reappears in Switzerland
just in time to meet Dr. Frankenstein, a character he had thought
fictional.  He  follows,  sees  the  monster,  who  is  free  and
murdering, and is knocked out.

 So,  okay for now, but when he awakes and goes to town, he meets
Mary  Shelley.  Mary,  for  those of you who  don't  know,  wrote
Frankenstein.  Anyhow, it's all good fun, involves Byron, Shelley
and  a good bit of time travel,  ending in a finale that  Michael
Moorcock wouldn't mind writing.  If you fancy a good film out  of
the Hammer mould but twenty/thirty years on,  get this one out of
the video shop...

The Caretaker

By Harold Pinter
Lyceum Theatre

Donald Pleasance
Colin Firth
Peter Howitt

Reviewed by Tom Zunder

 I went to see this play for three reasons,  firstly to see  what
the  newly rebuilt Lyceum is like as a theatre,  secondly to  see
Donald  Pleasance  in the flesh and thirdly,  to see  what  is  a
fairly famous play which helped make Pinter's name.

 In  the  first respect I was firstly shocked at  how  small  the
Lyceum is inside, the huge building in which it rests conceals an
auditorium which is very shallow,  although very high,  with  the
"Gods" truly in the sky!  It is a very Victorian auditorium, with
plush velvet drapes and very late Victorian statues and frescoes.
It is a pleasant atmosphere,  although the traditional stage  and
the fact that many people will be seated a long distance from the
stage  means  that it probably makes fair less  suitable  use  of
space than the Crucible. For atmosphere, however, it's great, and
I'd  love to be able to afford to sit in a box one  evening!  The
lobbies  and bars which lie outside the auditorium on all  levels
are very modern in style,  a contrast to the main theatre that  I
found quite refreshing and xxx didn't appreciate. The open spaces
and  artwork hanging from the walls appealed to me,  although  it
was  obvious  that almost as much space was being used  by  these
areas as the main auditorium.  Still, since the space is dictated
by the original layout,  not a recent designer,  there is  little
that  can  be done now and there may well  be  simple  historical
reasons  for the original design,  not the least of which is  the
fact that the Lyceum seems to have been designed exactly the same
as many other theatres of its day,  as the numerous illustrations
and pictures of contemporary theatres make clear. This historical
view was of great interest to me and I would like to have seen it
more consciously displayed.

 The  second  reason  for  seeing this play  was  to  see  Donald
Pleasance,  an  actor  I've always enjoyed in his  numerous  film
roles,  in the flesh. It was worth it, just as with Frank Windsor
the  week before,  Pleasance showed that he is an actor with  the
experience and sheer skill to carry a performance all by himself.
Playing  the  tramp,  a  character I believe  he  played  in  the
original staging of this lay in the sixties,  he rapidly lets you
forget  who he is and redraws himself as this  pitiful  character
with  two  names and shoes which leak.  It's  really  interesting
seeing  household names in the theatre,  it allows you  to  check
whether they deserve to be so household, Pleasance does..

 Thirdly I wanted to see a Pinter play, and since this was one of
the most famous and the only one on in Sheffield, "The Caretaker"
it was. I won't detail plot, it wouldn't gain you much, and might
deprive you of the choice to go.  Suffice to say the play is,  as
the  reviewer  in  TV  Quick   more  or  less  said  of  a  film,
reminiscent of the type of British drama where actors are reduced
to  marionettes  who  stand  in  badly  lit  rooms  and  exchange
monologues.  I think that Pleasance was excellent,  I think  that
the play was intriguing, but I also walked away with a feeling of
disappointment.  I like cryptic drama,  drama of mood rather than
plot,  but this play,  or perhaps this performance, didn't really
get  to me.  Both Colin Firth and Peter Howitt  were  proficient,
Peter Howitt only barely recognisable as the old Joey from Bread.
I guess Pinter is either not that good or this production has let
him down.

Racing at Castle Donington

My Day in a Racing Car

 It  is  my  great fortune to be invited  to  various  events  by
suppliers.  It  is  my great misfortune that I have  to  say  no,
usually for the simple fact that I can't justify taking the  time
off to attend. When, however, a certain power generation company,
who sponsor the weather,  asked me if I would like to go  racing,
and I mean go racing myself,  I couldn't resist. I booked a day's
holiday  and at 8.30 on the morning concerned I was there  in  my
jeans  and  leather jacket,  waiting eagerly to  get  behind  the
steering wheel.

 I've never been greatly interested in motor sports, the sight of
cars going round doesn't do much for me. I'd rather watch horses,
to be quite honest.  The thought,  however,  of actually  putting
myself  in  a  small box of fibre glass with  a  2000  cc  engine
roaring at my back, that was something I could relate to...

 We  began  with saloon cars,  to be  accurate  Astras.  16v  GTE
Astras, but basically unmodified, apart from the roll cage. I sat
innocently next to the American instructor and watched happily as
we  began to shift onto the track.  Moments later I  was  quietly
screaming  inside  as he screamed round the curves and  bends  at
speeds which defied gravity and my sanity.  All of a sudden  this
was  a  very bad idea,  especially given that it was my  turn  to
drive next!

 At  first the blue funk I had entered helped me drive  appalling
but on the third lap it all fell into place.  The cones they laid
out  and used to show where to brake,  turn,  and accelerate  all
made sense. There really was a formula to making the circuit, all
I  had  to  do was keep to it.  I jumped out of the  car  a  much
happier  man  and into the tiny seat alongside a driver  in  what
they  call a Sports 2000 car,  I call it two bits of red  plastic
and an RS Cosworth engine indecently mounted behind. All was okay
tho, I was lying down with the wind whipping around me and it was
exhilarating. I was sure I could do this!

 We  moved  onto the car park.  After this  introduction  to  the
circuit and high speed cars,  we had to move onto the next  test;
go-karts! I won't dwell on this, since you must know how much fun
a lawn mower engine can be, but suffice to say that several bumps
and  hysterical  laughter later and we were definitely  having  a
good time. Now it was time to get into the proper cars.

 The  Vauxhall Lotus is a nice car.  It's essentially a cut  down
Formula 1 car which is raced in Formula Vauxhall,  which used  to
be Formula Ford. It's a lovely car and designed to people smaller
than  me with little feet.  I didn't care.  In I  leapt,  jamming
myself  down into the small space and recklessly fitting my  feet
over the pedals.  The mechanic started the engine with a  battery
he  carried  under his arm and moments later I was doing  90  and
4000  revs!  We  were  just  practising,  accelerating  up  hill,
decelerating  down to a 180 degree turn followed by more  of  the
same. It was great. Now if only they'd let me onto the track.

 But  it wasn't time yet,  first we were to eat and then do  some
skid  control in a car with wheels that were independent  of  the
steering  wheel.  This  was really good fun,  but  terrifying  to
watch.  Then we had to three point turn and slalom our way around
a  layout whilst keeping a ball in a hollow on the dash,  in  the
shortest time, then we had the go-kart competition!

 I  must  add that by now it was absolutely bucketing  down  with
rain,  the  skies  had opened.  We climbed into  waterproofs  and
bumped.  jostled  and generally had hysterics around the go  kart
track.  Drowning  your opponents was not allowed,  but  a  viable
option!

 The  day had progressed wonderfully but now it was  the  finale,
the time when they actually let you loose on the Castle Donington
circuit in a proper race car without a safety net.  I revved  the
engine,  screeched out of the pits and hugging the curve and then
turning  across to the apex,  I was around  Redgate  Corner.  The
spray from the car in front blinded me as it flung itself  across
my visor,  I tracked the curve of the road and was down into  the
next bend. I throttled down, ramming the tiny right hand lever up
to  third  gear  as I listened to the satisfying  screams  of  my
tyres.  Up  the  hill and round the next bend and I moved  up  to
fourth  to accelerate madly under the Dunlop bridge.  Braking  at
the  last  minute  and slamming the car  round  and  through  the
hairpin curves I was back on the starting straight,  accelerating
exuberantly  under the clock as I shifted to the left,  ready  to
brake once again and approach Redgate corner.

 I was in heaven.  They let us have about 8 laps and I must admit
that it was one of the most enjoyable experiences I've ever  had.
I  came third in the go-karts,  but the real prize was  the  true
delight in knowing that for one day I too was a racing driver!

25 Hour Role-Playing
(Almost)

 Every  year  for the last six ( is it really  six?)  years,  the
Sheffield  University  role-playing society has run  a  sponsored
25hr  session,   in  which  people  with  more  sense  play  RPGs
constantly for 25 hours for charity.  Actually, as the years have
come on,  my comrades and I only play about 14 hours,  but we pay
for  the privilege of leaving early!  The 25hr is always held  on
the night that the clocks go back, hence the fact that it can run
from  noon  to noon and yet still last 25  hours!  This  year  we
played Ars Magica, a role playing game set in 12th century France
with magicians as the key characters. I quote from my article for
Vulcan and Other Worlds;

 "The 25hr was great!  I really enjoyed playing my first  serious
role playing for a year.  In fact since the last 25hr.. In fact I
hardly  ever play anything these days.  In fact I might  as  well
burn  my  RuneQuest and eat my dice for all the good they  do  me
these  days.  The only time I get to role play is as  a  referee,
which I'm sick of, and even then I'm totally without players. Woe
is me. Woe is bloody me!

 Anyhow,  the 25hr was my first play of "Ars Magic",  as I'm sure
the above paragragh made clear. I loved it, a wonderful evocation
of medieval life and the strange characters we call magi. I think
the  magic system is truly lovely and although it leaves much  to
be desired in the sword hitting front the character generation is
quite nice too. We played until 2pm, which is and always has been
my limit for the 25hr, and despite eating too much salami, didn't
feel too bad the next day."

More Babble

 We recently got a NICAM video.  My brother in law had one  cheap
and so we got it at half price and plugged it into the telly  and
the Hi-Fi.  The sound quality really is excellent,  especially on
videos where the original film makers paid a lot of attention  to
the stereo.  I'd like to watch Star Wars on it.  The real problem
is that to get good stereo I need the speakers further apart than
the  walls will allow,  but it's still an improvement.  No  doubt
when  our  TV dies we'll get a NICAM as standard  (since  they'll
probably make no other by then) and that'll remove the Hi-Fi from
the equation,  which did involve a lot of cabling from one end of
the  lounge out to the extension and back again.  Roll  on  video
telephones (Not me, I think).

 We watched "IT" the other night,  a film of the book by  Stephen
King. I'm not usually a great fan of horror films, unless they're
so  awful  as to be wonderful,  if you know what  I  mean.  This,
however,  was  excellent.  It's three hours long but  it's  worth
every minute, it's not particularly gory, but it has an excellent
book-like  plot (there's a surprise for a film) and an  excellent
ending. Role-players of any persuasion would love this story, any
self respecting ref would loot it for ideas for games to come.  I
know  this veers very close to a review,  and xxxx will  slap  my
legs, but rent this!

 I've  been discussing business a lot  recently,  you  know,  the
level of business or rather complete lack of it.  Every company I
meet is getting ever more desperate,  facing order books some 20-
30%  down from last year,  the sort of fall in orders which  will
mean death for many many companies.  I'm fortunate,  I'm still in
work,  and work for a company which has Fuji Bank (yes they're  a
bank as well) behind it,  not Barclays or one of the other  short
term  British  institutions.  Having said that RHP has  made  10%
redundancies on the shopfloor,  British Steel and its  associated
companies are cutting even more.

 Can this level of economic decline be considered "natural"?  The
UK has never fully recovered from the massacre of the early  80s,
we slip further down the tables of OECD countries every time they
issue a table.  I can't help feeling that given the total failure
to  follow a monetarist economic policy (when did you  last  hear
about money supply?) the Tories need to address the fact that  if
they  are going to play the fiscal game they should play it  with
some  plans  rather than resorting to the old  stop-go  election-
chasing no-idea-what-we're-doing policies of the 50s and 60s.  It
was  those stop-go cycles of inflationary boom  and  deflationary
slump which destroyed Britain's post war lead over the world, why
are we doing it all again?

 I've  been  refereeing  the  kids  recently,   running   "Dragon
Warriors",  that paperback role playing game that Dave Morris and
Oliver  Johnson wrote some years ago.  It's been great  fun,  and
delightful  to see how soon they move from roll playing  to  role
playing.  I  must admit that despite my belief in role playing  I
had  never realised how young you can be and still get  it  under
the skin so well...

Dire, Dire, Dire...

 I saw Dire Straits on September 3rd 1991.  It was my first visit
to the Sheffield Arena and I must admit that I thought the  place
was really quite impressive. I did not, however, really enjoy the
concert. I can summarise this as follows;

 Security kept everyone sitting down and in place, except that in
doing so they spent three quarters of the gig in front of my seat
arguing with people who wanted to go to the front.

 The stadium is designed to present the seats with a view of  the
central playing area,  therefore to watch the band at one end you
have  to  strain  you neck looking  sideways  around  the  people
alongside you.

 My toe was badly hurting from an infection.

 Mark  Knopfler has about as much charisma as a brick,  he  can't
interact with an audience to save his life. For most people there
that didn't matter,  they would have applauded him if he'd played
with his dick, but I found it fairly poor.

 Because of all the above the experience was  clinical,  painful,
irritating and above all,  a disappointment. A shame really since
the music was excellent,  the light show was superb and  everyone
else seemed to enjoy it.

                             THE END

 Oh well that's it for this article,  which has meandered crazily
from  subject to subject without porpoise or meaning.  I hope  it
didn't tire you too much.

Glossary

Between The Sheets

 A  paper zine produced bimonthly by myself and my ex  University
colleagues.  Reviews  of books,  films and  theatre,  roleplaying
games and what we've done. £2.00 for 5 issues.

Interleave

 A short lived diskzine distributed thru' the South West Software
Library,  produced  within "SANDP20" (a build your  own  diskzine
shell) it wasn't very successful but some people liked it...

South West Software Library

 One  of  the best UK PD libraries,  run by  Martyn  Dryden,  see
interview in "STEN" 7. Write to this address for catalogue;
 SWSL, PO BOX 562, Wimborne, Dorset, BH21 2YD.

STEN

 ST  Enthusiasts  Newsletter,  produced by John Weller  and  Dave
Mooney,  this is a British diskzine which I find intelligent  and
worthy of a read. Contact;
 John Weller,  49 Haylett Gardens,  Surbiton Crescent,  Kingston,
Surrey, KT1 2ER, United Kingdom.

ST NEWS

ST  NEWS  is  a  Dutch diskzine  produced  by  the  same  Richard
Karsmaker  who  produces the Ultimate Virus  Killer,  and  Stefan
Posthuma.  Very  English European with a demo angle,  ST NEWS  is
readable and intelligent.

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.