Skip to main content

 "Kissing a girl because she lets you is like scratching a  place 
that doesn't itch."
                                   Alfred E. Neuman, Mad magazine 

 
                    STRIP SEX AND OTHER GAMES 
                       by Bryan Kennerley

 Everyone  who  has ever been a schoolboy must  surely  know  the 
rules  of  strip  poker,   even  if  they  have  never   actually 
participated  in such a  game.   But  why  end  there?  There  is 
nothing  special  about  poker,  indeed,   not   everybody,   and 
unfortunately   this  applies to females  especially,  knows  the 
various hands - OK,  so this may be a reason for suggesting   it, 
but if the participants are a little retiscent about taking  part 
then   it  can  be a bit of a setback.  So why not  simply  apply 
the   concept  of  clothing removal to games in  widespread  use? 
Here  then is my list of alternative rules for various board  and 
other games,   for  the kind of parties that I don't get  invited 
to. A basic knowledge of the games is assumed.
 
Strip Poker 
 
Object:             To deprive other players,  of the other  sex,
                    or  not,  whatever your  tastes  may  be,  of
                    their clothing. In a schoolperson context the
                    object  may be to embarrass the other players
                    as much as possible but such  games are to be
                    avoided.  If the participants are not willing
                    to  play   the  game in a  light-hearted  and
                    flirtatious way then beware as arguments  may
                    result. 
RULES:              There are a number of variations on the theme
                    of poker,  such as  wildcards,   but  it   is
                    best   to   keep the game simple  as  far  as
                    possible,  the rules described here are as  I
                    know them. 
Simple  version:    Each player is dealt five cards.  He/she  may
                    replace  any   number  of   these   from  the
                    deck.  The  player with the worst  hand  must
                    remove   an   item  of  clothing   (when   no
                    legitimate  hand is held,  the sum   of   the
                    card   values   are  taken   into   account).
                    Alternatively,   all  players   except    the
                    winner  of  the  hand  must  remove  an  item
                    of clothing. 
Gambling  version:  Each  player is dealt 5 cards  to  start,  of
                    which  he may only look at four,  the  others
                    must  remain  face down  on  the  table.  The
                    player  may now choose to replace any  number
                    of  his cards from the deck.   At this  point
                    the player may fold if they decide their hand
                    is not  worth continuing with,  in which case
                    they  lose  their  "ante",  ie.  an  item  of
                    clothing.  If the player decides to continue,
                    they  must  bet another  item   of   clothing
                    against   the   hand.  This may  cause  other
                    players   to  panic  and fold,  or  they  may
                    match the bet and raise the stakes by another
                    item of apparel.  The only problem with  this 
                    is  that  a   full   scale  war  may  develop
                    resulting  in  a  player  losing  all   their
                    clothes   immediately.  A limit of two  items
                    (the ante and one bid) may be  placed on  the
                    table to prevent this.  A player may  "call",
                    forcing  all  players to show their hands  by
                    bidding   an  item  of  clothing  above   the
                    current   bet   (unless the table  limit  has
                    been reached,  in which case  all  hands  are
                    automatically  shown).  When  all  hands  are
                    shown, the  losers  must  remove all clothing
                    they have bid and hand them to the winner. 
COMMENT:            I would recommend the simple version over the
                    full  gambling  rules  as   the   latter   is
                    more  serious  and is usually less fun  -  it
                    certainly  results in the loss of clothing at
                    a much faster rate. The betting  of  articles
                    won  from other players is usual,  an  option
                    not necessarily  a feature of the simple game
                    as that is generally played as  an excuse  to
                    undress  rather than to amass a pile of  used
                    laundry.  As   with   all   these  games,  it
                    should  be  agreed  beforehand  by  all   the
                    players  whether  shoes,  socks and the like,
                    count as a single or two separate   items   -
                    treating   them   as   seperate   items    is
                    perhaps  preferable   as  this  prolongs  the
                    game and allows the combatants time to  relax
                    and  get used to the idea of  stripping  off.
                    Someone  will also probably try to  get  away
                    with counting a necklace or wristwatch as  an
                    item    of  clothing  -  this  shouldn't   be
                    accepted as,  on the whole,  they don't  tend
                    to  cover very much flesh and so  their  loss
                    doesn't really enhance  the  action any  (but
                    "all  jewellery" might count as one  item  if
                    the   person   is  wearing  a  lot  of   it).
                    Remember,  the  object of the game   is   not
                    necessarily  to  win!  It's the  taking  part
                    which  counts,  here  more  than   ever.   It
                    should   also   be  remembered   that  it  is
                    advisable  to  wear  clean  underwear to  any
                    occasion  where a game of this sort may  take
                    place. 
NOTE:               A   common variation which can be applied  to
                    any  of these games is  that   of   forfeits.
                    At  any  time,  a player can choose to gamble
                    having  to  perform a forfeit chosen  by  the
                    winner instead of having to remove  an   item
                    of  clothing.  This usually occurs  when  the
                    player   in   question  is  down   to   their
                    underwear,  have forgotten to put clean  ones
                    on,  and  are  not  quite  sure whether there
                    may be unpleasant marks residing therein.  It
                    is  an  option to disallow forfeits  until  a
                    player has  removed a certain amount of their
                    attire.  It  is  up  to  the  winner  to   be
                    responsible   in  their  choice  of  forfeit,
                    for instance it is hardly  going  to   create
                    a   relaxed atmosphere if the winner  asks  a 
                    rather  shy  participant  for  a  heavy  snog
                    at  the very start of the  game.   In   other
                    instances  this  may well be permissable, but
                    it  is always wise to start the forfeits  off
                    as mildly embarrassing,  such as asking   the
                    loser   to   crawl  on  all  fours  and  bark
                    like  a  dog,  or  perhaps   to   submit   to
                    having their nipples circled with bright  red
                    lipstick.  They  should  certainly  be  of  a
                    degree  such  that  they are  not  an   "easy
                    option"  to  stripping  off.  There  are  all
                    manner of forfeits which can be set depending
                    on  the situation.  If the mood is likely  to
                    turn    sexual  then  a  kiss   (to   various
                    parts  of  the  anatomy),  finger-sucking  or
                    even  toe-sucking  is  a  good  starter,   or
                    perhaps  just standing  in the middle of  the
                    room  and  gyrating in an erotic way  for  30
                    seconds.   Again  though,  make sure that all
                    participants  have the same  idea  of   where
                    the   game is likely to end up and don't  try
                    to force   anything   upon  anybody  who   is
                    not  100%  willing.  In  a non-overtly-sexual
                    game,  the  losing  player  may  be  made  to
                    eat  something  disgusting or sing a song  in
                    an  unusual  musical  style,   for   example.
                    Forfeits   are,   however,  not  particularly
                    suited to games in which several players lose
                    in each round.
 
Strip Chess 
 
OBJECT:             To win, but not too easily. 
RULES:              Same  as  normal chess,  but for every  major
                    piece captured (ie. everything except pawns),
                    an item of clothing is also captured. 
COMMENT:            A  bit intellectual this one. Of course it is
                    restricted  to two   players,   two   players
                    who know the rules that is. It has to be said
                    that   more  males  know  how  to  play  than
                    females, but if your partner  is  willing  to
                    learn  then this can be a good test of  their
                    abilities.   There  are  8 major  pieces  per
                    player  (the king being taken in   checkmate)
                    and  this  may  roughly match  the  items  of
                    clothing   worn,    although    that     will
                    obviously  depend  on the individual's  taste
                    in attire.  If both players have less than  8
                    items then forfeits may well be  called  into
                    play. Alternatively, if forfeits are the name
                    of the game, then a pawn may count as a half.
 
Strip Tennis 
 
OBJECT:             To remain unarrested as long as possible. 
RULES:              Every game counts as one item of clothing. 
COMMENT:            This  would  surely  make  Wimbledon  a  darn
                    sight  more entertaining,  the mixed  doubles
                    especially. It would give a whole new meaning
                    to    "that   ball   was  in!".   This   game 
                    shouldn't  be tried in a public  park  unless
                    you can afford the bail.  If you happen to be
                    very  wealthy  and  have  a   private   court
                    then  all very well,  if not then  you're   a
                    bit stuck.  Do bear in mind that clay  courts
                    can  be hard on bare feet,  grass courts  are
                    much more practical. 
NOTE:               Many other outdoor sports can be adapted in a
                    similar way,  but discretion  should   always
                    be  employed.  You are unlikely to  get  away
                    with   strip  pool  in  the  local  pub   for
                    instance.  But  there is no reason  why   you
                    couldn't  play  strip  football on your  back
                    lawn  or garden bowls,   or   even   croquet.
                    Rugby   should   probably not  be  attempted.
                    Squash   might  be  possible  for  the   very
                    brave,  if  the court  isn't  perspex,    but
                    crazy   golf   perhaps   shouldn't,    except
                    maybe    very   off-season.     Of    course,
                    computer   versions  of  these games are  the
                    perfect solution. Strip Midi-Maze anyone?
                    (For  those who don't know,  "Midi-Maze" is a
                    "chase  the  other players  around   a  maze"
                    game,  whose most note-worthy feature is that
                    up to 16 computers can be linked together  at
                    one time.)
 
Strip Monopoly 
 
OBJECT:             To avoid losing your shirt. 
RULES:              Exactly  the same as normal  monopoly  except
                    that every time a player  lands  on a  built-
                    up property (house/hotel),  he/she must  also
                    pay an item of clothing. This also applies to
                    stations  if  two  or more  are  owned  by  a
                    player, and also to a utility monopoly. 
COMMENT:            When  playing  Monopoly  with several players
                    it  can  take a while for  properties  to  be
                    built  on unless the players are  willing  to
                    trade   properties  between   them,  so  bear
                    this  in  mind.  Once building  has   started
                    though,    the  tension  and  excitement  can
                    really  build  up  and   the   more   players
                    there  are,   the better. The anticipation of
                    whether   the roll of the dice will take  you
                    past  a row of hotels when you  are  down  to
                    your  last item of underwear can  really  set
                    the blood pumping.   This  is  a  great  game
                    for forfeits because when several  properties
                    are  developed,  the  question is not so much
                    whether you will  land  on such a square, but
                    who  will  be  responsible  for  chosing  the
                    forfeit.  Forfeits  can  be  performed  while
                    the  next player is having  their   turn   so
                    play does not slow down too much.  Definately
                    worth a try.
 
Strip Trivial Pursuit 
 
OBJECT:             To get your pie and eat it. 
RULES:              Again,  as normal,  but when a player gains a
                    wedge then all the other players must lose an
                    item. 
COMMENT:            Not exactly a heart-racer kind of game.
 
Strip I Spy 
 
OBJECT:             Sigh 
RULES:              Exactly the same as usual,  but if you  don't
                    get it after a certain  number  of   guesses,
                    say 5,  you remove an item of clothing. There
                    is also an optional rule of penalising anyone
                    who  sets  a really difficult or  plain  dumb
                    "spy". 
COMMENT:            Perhaps  it  could be tried on an empty train
                    carriage on a long  journey,   or  in  a  car
                    on if you are feeling brave. Note: the driver
                    should not take part!
 
Strip Twister 
 
OBJECT:             Plastic sheeting - say no more! 
RULES:              As  normal  but every time  someone  loses  a
                    round, they lose an item of clothing. 
COMMENT:            Perhaps the ultimate stripping game.  Because
                    up  to 4 people can  play  and   the   rounds
                    can  take  a few minutes each,  the  rate  of
                    clothing  loss is just right and the  element
                    of  luck  in the game means that   even   the
                    most   novice   of players need  not  be  too
                    worried. If there are more than 4 players and
                    it  is  played in teams,  then the  two  team
                    members  decide which is to take  the  active
                    role by a spin of the dial. This prolongs the
                    game and ensures that no-one gets left out. A
                    reasonable  amount  of  alcoholic  fluid  may
                    aid  the players' lack of  co-ordination  but
                    excess will render the game unplayable.
 
Strip Sex 
 
OBJECT:             Staggeringly obvious. 
RULES:              In  this variation of sex, or foreplay if you
                    like because that  is what it really is,  the
                    object  is  to avoid having sex  as  long  as
                    possible.   The  players  (usually  two,  but
                    this  is  by no means obligatory)  touch  and
                    writhe against each other in as erotic a  way
                    as  they  please,  but the catch is  that  NO
                    HANDS  MUST  BE USED!  This is in  fact   the
                    only  rule,   any other part of the body  can
                    be used on any other,  but should one  player
                    touch,  caress, fondle or generally grope any
                    part  of  another  with  either hand then the
                    guilty   player  must  remove  an   item   of
                    clothing. 
COMMENT:            This is quite a fun game to play but it  does
                    have   one  or  two  drawbacks   which    the
                    participants   should   be  aware  of  before
                    play commences.   First  of  all,  beware  of 
                    any  sharp  corners  or  items  of  furniture
                    which   you  wouldn't  want to  fall  upon  -
                    because the use of arms  is severely limited,
                    there  is generally a lot of  falling  around
                    and  slipping  off each  other  during  play.
                    Another  difficulty with this game  is   that
                    before  too long, it will occur to one of the
                    players  that intentionally losing  would  be
                    quite a nice idea. This is not the spirit  in
                    which   the game is intended,  but the  other
                    participant(s) are  not  all  that likely  to
                    complain.  The problem may arise though, that
                    when  one  player  is  totally  deprived   of
                    cover,   the  other player(s)  may   not   be
                    sufficiently  aroused  to have made the  game
                    worthwhile.   It   is  important   therefore,
                    that  all  players are fully aware   of   the
                    rules  and object of the game (to  become  as
                    aroused   as  humanly   possible   and    let
                    nature   take   its course) so  as  to  avoid
                    disappointment.  When properly  played,  this
                    game  can last well over an  hour,  with  the
                    after-match   celebrations  continuing   much
                    longer.

                              *****

 There  are,   of course,  many other games which have not sprung 
to mind  as I have been typing this.  If you, the reader, whoever 
you  may  be,   can   think  of  an interesting  variation  on  a 
popular game, then please  let  me know so that I can build up my 
collection.  Of course, if  you  happen to be holding the kind of 
parties  where  these kind of games  take place and I  don't  get 
invited to, then I am very open for offers!

 Bryan Kennerley
 21 Graham Drive
 Rhyl
 Clwyd
 LL18 3RS
 Wales
 United Kingdom 

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.