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THE HITCHHIKER'S GUIDE TO THE UNIVERSE...THE SOLUTION...
by Stefan Posthuma

It  is  sunday  morning,  11:30 am.  The  typical  Sunday  morning 
silence is only disturbed by the nervous tapping of my fingers  on 
the  keyboard of my ST.  My eyes are glued to the screen,  and  my 
brain  is  trying  really  hard to keep up  with  all  the  things 
happening  in  the story.  Suddenly it happens.  My  heart  starts 
pounding  in  my  chest and my fingers  start  tapping  even  more 
nervous.  The  electrons deep inside the heart of my ST go  places 
they  never dreamed of and my brain gives up  reasoning.  Finally, 
the  Impossible  happened,  I created  the  ultimate  Paradox!  My 
fingers  tap  the  keyboard like maniacs and  the  typical  Sunday 
morning  silence  is roughly disturbed by screams of  delight  and 
happiness that emerge from my being.  Suddenly the universe in  my 
room is calmed down by the sleepy head of my father who asks  what 
the  hell  is  going  on.   Then  I  realise  that  I  solved  the 
Hitchhicker's Guide! 
Reason enough to write an article about it.

"The  Hitchhicker's Guide to the Universe" is one of the  craziest 
adventures around.  It is weird,  illogical yet very humorous in a 
very warped way. This adventure lies to you and it will puzzle and 
confuse you with the paradoxes and twists. Just play it and you'll 
know what I mean.  The story can roughly be divided in two  parts. 
The first part is on earth and in the Vogon ship and in the  Heart 
of Gold before the Improbability drive is activated. This part can 
easily  be  described as a list of commands you have to  give  the 
adventure. The second part is basically a list of a few very small 
adventures  plus  the  grand finale.  All commands  that  you  can 
literally  type in are stated in capitals,  all other things  like 
comments  etc.  are in normal print.  There is one thing though  I 
have to explain;
In this adventure,  you often end up in the dark, totally confused 
and desorientated.  If this happens,  WAIT four or five times. The 
story will tell you that "you can see nothing, hear nothing, smell 
nothing,  feel nothing and you are not even certain where you  are 
or who you are." Study these descriptions carefully, because after 
some  time,  they will change and one of the senses  (feel,  hear, 
listen  or  see)  will be missing.  If you  notice  that,  do  the 
following:

"Hear" is missing: LISTEN. AFT
"Feel"           : TOUCH. DRINK LIQUID
"Smell"          : SMELL. EXAMINE SHADOW
"See"            : EXAMINE. EXAMINE LIGHT
After this, things will become clear.
Well, here we go:
TURN ON LIGHT.GET OUT OF BED.TAKE GOWN.WEAR GOWN.OPEN  POCKET.TAKE 
ANALGESIC.TAKE ALL.OUT.TAKE MAIL.S.LIE DOWN.Z.Z.Z.Z.Z.Z.Z.  FOLLOW 
FORD.ENTER PUB.BUY SANDWICH.DRINK BEER.G.G.OUT.FEED DOG.N.Z.Z.TAKE 
DEVICE.PRESS GREEN BUTTON
Now you are in the dark. Get out of it as described above (In this 
case:    Z.Z.Z.Z.Z.SMELL.EXAMINE   SHADOW)   after    this:    EAT 
PEANUTS.Z.Z.REMOVE  GOWN.COVER  HOLE  WITH  GOWN.TAKE  TOWEL.COVER 
DRAIN WITH TOWEL.TAKE SATCHEL.COVER PANEL WITH SATCHEL.PUT MAIL ON 
SATCHEL.PRESS DISPENSER BUTTON.TAKE ALL.WAIT until you get grabbed 
by  the guards.  Z.Z.ENJOY POETRY.Z.Z.Z.Z.  write down the  second 
word  of the  poetry.  Z.Z.Z.Z.  now TYPE the second word  of  the 
poetry enclosed in quotation marks, on the keyboard. TAKE PLOTTER. 
WAIT until the guard throws you into the airlock.  Then WAIT until 
you get blown into space.  Get out of the dark. You are aboard the 
Heart of Gold now. S.Z.Z.DROP ALL.D.W.PRESS PAD.TAKE CUP.E.S. keep 
going SOUTH,  no matter what the story tells you until you are  in 
the   engine   room.    LOOK.LOOK.TAKE   ALL.N.N.U.DROP   ALL.TAKE 
TOWEL.CONNECT  SMALL PLUG TO SMALL RECEPTACLE.DROP CUP.PUT BIT  IN 
CUP.  You have completed the first part of the adventure.  By this 
time, things become a little unpredictable. Each time you PULL the 
generator SWITCH,  you end up in the dark,  in a different part of 
the  story,  going  back  in time,  and  sometimes  even  changing 
character! It is wise to SAVE your position now.
The first time you PULL SWITCH,  you'll probably end up inside the 
lair  of the Ravenous Bugblatter Beast of Traal:  get out  of  the 
dark  SAY ARTHUR.E.TAKE STONES.COVER EYES WITH TOWEL.CARVE  ARTHUR 
ON MEMORIAL.REMOVE TOWEL.W.SW.TAKE INTERFACE.WAIT until you are in 
darkness again. (If you return from a sub-adventure you always end 
up  in  the  Heart  of  Gold.   To  get  out  of  this   darkness: 
Z.Z.Z.Z.Z.LISTEN.AFT.S.U. Now you are on the bridge again.)
Each time you return to the Heart of Gold, SAVE your game, because 
if  you  PULL the SWITCH,  you might materialize inside  your  own 
brain,  and the adventure is over.
Each  time you find a tool,  put it on the bridge,  the tools  are 
very important.  Also,  drop everything you have, except the towel 
at the bridge.

Here are the instructions for the small adventures:
Living room:  EXAMINE ARTHUR (yes, you aren't Arthur Dent anymore. 
Try  WHO  AM I).  DROP WINE.OPEN HANDBAG.TAKE FLUFF.PUT  FLUFF  IN 
HANDBAG.TAKE WINE.WAIT until darkness..  Back on the bridge again, 
take a look inside the handbag, and you'll find some fluff.
War chamber:  TAKE AWL.  WAIT until you end up in a maze. The keep 
moving around until you find a black particle, blocking your path. 
TAKE PARTICLE.
Country  lane:  (you  are Ford Prefect  now)  N.OPEN  SATCHEL.TAKE 
TOWEL.GIVE TOWEL TO ARTHUR.GENIOUS.APPROACH  PROSSER.PROSSER,  LIE 
DOWN.S.ENTER   PUB.BUY   PEANUTS.BUY   BEER.DRINK    BEER.G.FOLLOW 
ARTHUR.N.GIVE FLUFF TO ARTHUR.Z.Z.Z.
Speedboat:  (Now you are Zaphod Beeblebrox) LOOK UNDER  SEAT.STEER 
BOAT  AT CLIFF.Z.Z.Z.GET OUT OF SEAT.TAKE  TOOLBOX.OUT.WAIT  until 
Trillian shows up.  GUARD,  DROP RIFLE.TAKE BLASTER.SHOOT  PILE.E. 
back  on  the Heart of  Gold  again:  S.S.D.TAKE  ALL.U.N.U.  OPEN 
TOOLBOX  WITH KEY.  you'll find a tool inside the  toolbox.

Continue pulling the switch until you had all the experiences. You 
might  end  up in a scenario which you aready visited so  you  die 
immediately and end up in the Heart of Gold again.
Once  you  had all of them,  it's time to roll.  Starting  at  the 
bridge:  TAKE  INTERFACE.D.W.OPEN NUTRIMAT.TAKE CIRCUIT  BOARD.PUT 
INTERFACE  IN NUTRIMAT.DROP CIRCUIT BOARD.PRESS PAD.WAIT until  an 
emergency  situation breaks out.  E.U.CONNECT LARGE PLUG TO  LARGE 
RECEPTACLE.PULL SWITCH.D.W.TAKE TEA.TAKE NO TEA.E.U.REMOVE BIT.PUT 
BIT IN TEA.DROP TEA.  Make sure you have the 'thing your aunt gave 
you' ect.  then again,  keep PULLing the SWITCH,  until you end up 
inside  the  stomach  of  a  sperm  whale:  TAKE  POT.PUT  POT  IN 
THING.WAIT  until  you are in the Heart of  gold.  On  the  bridge 
again:  TAKE  ALL  FLUFF (also the jacket fluff that  probably  is 
inside  the handbag).  PLANT ALL FLUFF IN POT.WAIT until a  sprout 
grows from the pot. TAKE POT.ENTER SAUNA.TAKE FRUIT.EAT FRUIT. now 
you  get a vision and you see Marvin the Paranoid  Android  asking 
you  for a tool.  Get that tool and the tea and the no  tea,  drop 
anything  else.  (If Marvin asked you for a Chisel,  don't  panic, 
just  ignore  it  and  go  ahead.) D.S.SHOW  TEA  AND  NO  TEA  TO 
DOOR.DRINK   TEA.W.(see,   here  is  the   Chisel!).MARVIN,   OPEN 
HATCH.E.D.REMOVE  GOWN.DROP ALL BUT tool.E.WAIT  for  Marvin,  and 
GIVE tool TO MARVIN when he asks you for it. Finally, W.D.
Now, you have completed the Adventure!

Have fun.

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