Skip to main content
? Erik 'Es of TEX' Simon

 "Time is an illusion perpetrated by the manufacturers of space."
                                                         Graffiti


                    ADVENTURE SOLUTION: LOOM
                       by Peter Claessens

 In this adventure you have to get some musical notes with  which
you  can  perform  the spells.  The notes you will  get  will  be
different  from the ones I mention here,  as you get other  notes
each  time you start the game.  By saving your game you can  save
the notes you already got, so that you will get them back from an
earlier game.

CLICK  ON LEAF-WALK THE HILL DOWN ( TO THE VILLAGE)-WALK  TO  THE
VILLAGE-WALK  TO  THE HUT ON YOUR LEFT-ENTER THE  HUT-WALK  EAST-
EXAMINE  THE  CARPETS-WALK EAST-GET THE  STAFF-EXAMINE  THE  EGG-
CLICK ON THE EGG-CAST OPEN SPELL ON EGG( ECED)-EXAMINE THE  LOOM-
WALK  WEST-WALK WEST-LEAVE THE HUT-WALK NORTH-WALK WEST(  TO  THE
FOREST)-WALK  WEST-WALK  INTO  THE  BUSHES-EXAMINE  THE   BUSHES-
EXAMINE  THE  GRAVE-WALK  EAST-EXAMINE  THE  FOUR  HOLES   (LIGHT
SPELL)-WALK EAST-WALK TO THE VILLAGE-ENTER THE FIRST HUT ON  YOUR
RIGHT-CLICK THE DARKNESS-CAST THE LIGHT SPELL( CCCC)-EXAMINE  THE
SPINNING  WHEEL-CLICK  ON  THE  STRAW-CAST  THE  SPINNING  SPELL(
DEDC)-LEAVE  THE HUT-WALK TO THE SECOND HUT ON  YOUR  RIGHT-ENTER
THE  HUT-GET  THE BOOK-EXAMINE THE  FLASK-EXAMINE  THE  CAULDRON-
CLICK  ON THE WHITE CLOTHES-CAST THE PAINTING SPELL(  CCCD)-CLICK
ON  THE  WHITE CLOTHES-CAST THE SPINNING SPELL(  CCCD)-LEAVE  THE
HUT-LEAVE THE VILLAGE (WALK NORTH)-WALK NORTHEAST( TO THE  HILL)-
WALK  TO  THE TREE-CLICK ON THE SKY-CAST THE OPEN  SPELL(  ECED)-
WALK DOWN THE HILL-WALK TO THE PIER-CLICK ON THE MUSSEL-CAST  THE
OPEN  SPELL(  ECED)-WALK TO THE PIER-JUMP IN THE  WATER-CLIMB  ON
THE  TREE-ROW  TO THE CYCLONE-EXAMINE THE  CYCLONE-CLICK  ON  THE
CYCLONE-CAST  OTHER DIRECTION SPELL( CCFC)-ROW NORTH-WALK  NORTH-
WALK  WEST WEST-NOW YOU GET THE INVISIBLE  SPELL-WALKNORTH  EAST-
WALK  EAST-ENTER  THE DOME-WALK EAST+  SOUTH-EXAMINE  GRAVE-LEAVE
DOME-ENTER  THE  OTHER BUILDING LEFT IN THE  SCREEN-WALK  TO  THE
PEOPLE-EXAMINE THE PEOPLE-WALK NORTH-CLICK ON THE WORKERS IN  THE
TOWER-CAST  THE INVISIBLE SPELL( GCCD)-ENTER THE BUILDING  AGAIN-
WALK  TO  THE  CRYSTAL-EXAMINE  THE  CRYSTAL-WALK  TO  THE   LEFT
ELEVATOR-EXAMINE  THE BELL-WALK TO THE CRYSTAL  BALL-EXAMINE  THE
CRYSTAL  BALL-EXAMINE THE CRYSTAL BALL-EXAMINE THE CRYSTAL  BALL-
EXAMINE  THE BELL-EXAMINE THE SCYTHE-WALK TO THE RIGHT  ELEVATOR-
EXAMINE  THE BELL-LEAVE BUILDING--WALK  EAST-WALK  NORTHWEST-WALK
WEST-CLICK  ON  THE  MEN-CAST THE FEAR  SPELL(  DFFD)-WALK  WEST-
EXAMINE  THE SHEEP-WALK WEST-WALK TO THE VILLAGE-ENTER  BUILDING-
WALK   TO  THE  LAMB-EXAMINE  THE  LAMB-EXAMINE  THE   LAMB-LEAVE
BUILDING-WALK  TO THE SHEEP-CLICK ON THE SHEEP-CAST THE  PAINTING
SPELL(  CCCD)-CLICK ON THE GOLD-CAST THE SPINNING  SPELL(  CDED)-
CLICK  ON  THE DRAGON-CAST THE FEAR OR THE SLEEP  SPELL(  FEAR  =
DFFD AND SLEEP = AFED)-WALK NORTH-CLICK ON THE DARKNESS-CAST  THE
LIGHT  SPELL(  CCCC)-WALK DOWN THE STAIRS-ENTER THE  FIRST  CAVE-
FOLLOW  THE PATH-WALK DOWN THE STAIRS-WALK DOWN-FOLLOW  THE  PATH
AND  ENTER  THE SECOND CAVE-FOLLOW THE  PATH-EXAMINE  THE  WATER-
CLICK  ON  THE  WATER-CAST  THE  EMPTY  SPELL(GEED)-EXAMINE   THE
CRYSTAL  BALL-EXAMINE THE CRYSTAL BALL-EXAMINE THE CRYSTAL  BALL-
WALK  NORTHEAST-FOLLOW  THE PATH-CLICK ON THE  STAIRS-CAST  OTHER
DIRECTION SPELL(CCFC)-WALK DOWN THE STAIRS-WALK TO THE  BOY-CLICK
ON THE BOY-CAST THE WAKE UP SPELL( DEFA)-CLICK ON RUSTY-CAST  THE
REFLECTION  SPELL(  AFFA)-WALK  EAST( TO  THE  CASTLE)-ENTER  THE
CASTLE-WALK NORTH AND WEST-WALK EAST AND FOLLOW THE PATH-WALK  TO
THE  MAN-EXAMINE THE STRAW-GET THE STAFF-CLICK ON  THE  DOOR-CAST
THE  OPEN SPELL( ECED)-LEAVE CELL-WALK DOWN-EXAMINE  THE  PEOPLE-
WHEN THE SMITH IS HOLDING THE SWORD UP,  CLICK ON THE  SWORD-CAST
THE  BLUNT  SPELL( FAFD)-CLICK ON THE DOOR-CAST THE  OPEN  SPELL(
ECED)-WALK  TO THE CRYSTAL BALL-WALK TO THE CRYSTAL  BALL-EXAMINE
THE  CRYSTAL  BALL-EXAMINE THE CRYSTAL BALL-EXAMINE  THE  CRYSTAL
BALL-WALK  NORTH-EXAMINE  MANDIBLE-GET THE  STAFF-WALK  EAST-WALK
NORTH-CLICK  ON  THE HOLE WITH THE CASTLE-CAST THE  CLOSE  SPELL(
DECE)-FLY  TO  THE HOLE WITH THE VOLCANO-ENTER THE  HOLE-WALK  TO
RUSTY-WALK  TO  RUSTY-CLICK  ON  RUSTY-CAST  THE  HEALING  SPELL(
CAAC)-WALK  THROUGH THE HOLE-CLICK ON THE HOLE WITH THE  VOLCANO-
CAST  THE  CLOSE SPELL( DECE)-FLY TO THE HOLE  WITH  THE  FOREST-
ENTER  THE  HOLE-CLICK  ON THE  PEOPLE-CAST  THE  HEALING  SPELL(
CAAC)-WALK  THROUGH THE HOLE-CLICK ON THE HOLE WITH  THE  FOREST-
CAST  THE  CLOSE  SPELL(  DECE)-FLY WEST TO  THE  HOLE  WITH  THE
CRYSTAL  TOWN-ENTER  THE HOLE-EXAMINE GOODMOLD-WALK  THROUGH  THE
HOLE-CLICK  ON  THE  HOLE WITH THE CRYSTAL  TOWN-CAST  THE  CLOSE
SPELL(  DECE)-FLY WEST TO THE SWAN-EXAMINE THE SWAN-FLY  WEST  TO
THE HOLE WITH THE GRAVE-YARD-ENTER THE HOLE-WALK EAST-WALK  EAST-
WALK  EAST-EXAMINE  THE LOOM-EXAMINE THE LOOM-CLICK  ON  HETCHEL-
CAST  THE  TALK SPELL( FGAB)-EXAMINE THE LOOM-CLICK  ON  HETCHEL-
CAST  THE  CHANGING SPELL( CBCB)-EXAMINE THE  LOOM-CLICK  ON  THE
LOOM-CAST  THE  DESTROY SPELL( BAAB)-WALK TO  THE  HOLE-CLICK  ON
YOURSELF-CAST THE CHANGING IN A SWAN SPELL( C'FGC)

                         *** THE END ***

 If  you have a problem with the solving of an  adventure,  don't
hesitate  to call or write.  If you write,  don't forget  to  add
money for stamps, envelope, etc.
 Please  refrain from calling in weekends of after  19:00  (Dutch
time!).

 Math Claessens
 Wagenaarstraat 58
 6164 XM Geleen (L)
 The Netherlands
 Phone: ++31-(0)46-752532

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.