Skip to main content
? Atomic Flash

         THE SOLUTION TO SIERRA-ON-LINE'S "KING'S QUEST
                        by Math Claessens

(IN THIS ADVENTURE YOU GET AN AMULET FROM MADAME MUSHKA THE GYPSY
WOMAN, DON'T FORGET TO WEAR THIS AMULET, CLICK IT ON YOURSELF).
START  AT  CRISPIN'S HOUSE:WALK OVER THE BRIDGE AND  GO  SOUTH-IN
THIS SCREEN YOU SEE A SNAKE IN THE EAST,  DON'T DO ANYTHING  WITH
THE  SNAKE  AND  WALK AGAIN  SOUTH-NOW  ENTER  THE  VILLAGE,  THE
ENTRANCE IS LOCATED BETWEEN THE TWO FENCES ON THE PATH-ENTER  THE
TAYLER'S  SHOP  NEXT TO THE ALLEY-TALK TO THE  MAN-AFTER  TALKING
TEAVE THE SHOP-OUTSIDE THE TAYLER'S SHOP YOU SEE A SILVER COIN IN
THE  ALLEY-GET THE SILVER COIN-WALK TO THE WOODEN BARREL  IN  THE
ALLEY-LOOK  IN BARREL-IN THE BARREL IS A FISH-GET THE  FISH-ENTER
THE  TOY SHOP-TALK TO THE MAN-AFTER TALKING LEAVE THE  TOY  SHOP-
ENTER  THE  SHOE SHOP-TALK TO THE WOMAN-AFTER TALKING  LEAVE  THE
SHOE SHOP-NOW LEAVE THE VILLAGE-OUTSIDE THE VILLAGE,  WALK  WEST-
ENTER   THE  BAKEHOUSE-BUY  A  CUSTARD  PIE-(USE  THE   INVENTORY
ICON,CLICK  ON THE COIN,CLICK OK,CLICK ON THE BAKER,AND  NOW  YOU
HAVE  THE CUSTARD PIE)-LEAVE THE SHOP-OUTSIDE THE  SHOP:GO  WEST-
AGAIN  WEST-THROW THE FISH TO THE BEAR-WALK TO THE  TREE-GET  THE
HONEYCOMB OUT THE BEEHIVE-GET THE LARGE STICK FROM THE  GROUND-N-
THROW  THE  STICK TO THE  DOG-S-W-W-W-W-W-DRINK  WATER-N-N-W-W-W-
DRINK WATER-HIDE BEHIND ROCK-LOOK AT THE MAN WITH THE  STAFF-E-E-
E-S-S-DRINK WATER-W-W-S-GET SHOE-S-S-DRINK  WATER-S-W-W-W-W-DRINK
WATER  FROM  THE JAR-ENTER THE LITTLE  TENT-GET  THE  STAFF-LEAVE
TENT-DRINK  WATER FROM THE  JAR-E-E-E-E-N-DRINK  WATER-N-N-E-E-N-
DRINK  WATER-N-N-W-W-W-DRINK WATER-WALK NORTH TO THE  TEMPLE-OPEN
THE  TEMPLE  DOOR WITH THE STAFF-ENTER THE  TEMPLE-NOW  GET  VERY
QUICKLY  THE COIN AND THE BRASS BOTTLE FROM THE FLOOR  AND  LEAVE
THE TEMPLE-S-DRINK WATER-E-E-E-S-S-DRINK WATER-E-E-E-E-E-N-N-GIVE
GOLD  COIN  TO  MAN-NOW WATCH THE SHOW IN THE  GYPSY  WAGON  FROM
MADAME MUSHKA-AFTER THE SHOW YOU GET A AMULET-E-TALK TO THE TREE-
S-TALK  TO  THE MAN-N-E-N-WALK ON THE LEFT PATH-FOLLOW  THE  PATH
LEFT  UNTIL THW WITCH APPEARS-GIVE THE BOTTLE THAT YOU  FOUND  IN
THE  TEMPLE  TO  THE WITCH-AFTER THE WITCH  IS  CAPTURED  IN  THE
BOTTLE:FOLLOW  THE  PATH  EAST TO  THE  WITCHES  HOUSE-ENTER  THE
WITCHES  HOUSE-OPEN CHEST-GET SPINNING WHEEL-GET THE  LITTLE  KEY
(IT'S IN THE LAMP)-GET THE SMALL POUCH FROM THE DRAWER-LEAVE  THE
HOUSE-OUTSIDE  THE HOUSE:GO EAST-WALK TO THE LITTLE DOOR  IN  THE
TREE-USE KEY TO OPEN THE LITTLE DOOR-GET GOLDEN HEART-GO BACK  TO
THE  PICTURE WITH THE ENTRANCE TO THE WITCHES HOUSE-FROM HERE  GO
WEST-DROP  THE  HONEYCOMB ON THE GROUND-OPEN THE  POUCH-DROP  ONE
EMERALD ON THE GROUND-DROP THE SECOND EMERALD ON THE  GROUND-DROP
THE THIRD EMERALD ON THE GROUND-NOW FOLLOW THE ELF AND YOU GET  A
PAIR  OF SHOE'S-HE ALSO SHOWS YOU THE WAY OUT OF  THE  SWAMP-WHEN
YOU ARRIVE NEXT TO CEDRIC,  GO WEST TO THE TREE-GIVE GOLDEN HEART
TO THE TREE-GET HARP-W-GET TAMBOURINE-S-S-E-SEARCH  HAYSTACK-(YOU
GET  A GOLDEN NEEDLE FROM KING ANTHONY)-E-WALK IN THIS SCREEN  TO
THE  RIGHT  UNTIL YOU SEE A CAT IS AFTER A RAT-NOW  VERY  QUICKLY
THROW  THE SHOE FROM THE CORPSE IN THE DESERT AT THE  CAT-NOW  GO
NORTH  UP THE PATH NEXT FROM THE BAKE HOUSE-W-GIVE  THE  SPINNING
WHEEL TO THE OLD GNOME-S-E-E-ENTER THE VILLAGE-ENTER THE TAYLER'S
SHOP-GIVE  GOLDEN  NEEDLE TO THE YOUNG MAN AND YOU GET  A  CLOAK-
LEAVE THE SHOP-ENTER THE TOY'S SHOP-GIVE MARIONETT TO MAN AND YOU
GET A SLED-LEAVE SHOP-ENTER THE SHOE SHOP-GIVE THE ELF'S SHOES TO
THE MAN AND YOU GET A HAMMER-LEAVE THE SHOP-LEAVE THE  VILLAGE-W-
W-ENTER THE INN-TALK MAN-AFTER THE RAT HAS FREE YOU:GET ROPE-WALK
TO DOOR-USE HAMMER TO BREAK THE LOCK-ENTER DOOR-OPEN CUPBOARD-GET
THE LEG OF LAMB-LEAVE THE INN THROUGH THE DOOR IN THE WEST-E-N-E-
(SNAKE)_USE TAMBOURINE ON SNAKE-AFTER THE SNAKE IS GONE, GO EAST-
WEAR  CLOAK-FOLLOW THE PATH UP-EAT A BIT FROM THE LAMB-THROW  THE
ROPE TO THE POINTY ROCK,  RIGHT FROM THE TREE BRANCH-CLIMB  ROPE-
JUMP ON THE FOUR HIGHEST LITTLE ROCKS TO THE OTHER SIDE-WALK OVER
THE  OLD LOG TO CEDRIC-E-CEDRIC IS TAKEN AWAY BY A  BIG  WOLF-USE
THE SLED TO FOLLOW THE WOLF-AFTER THE SLED IS BROKEN GO EAST-GIVE
THE  REST OF THE LAMB TO THE EAGLE-ENTER THE CAVE-TWO WOLFS  TAKE

YOU TO QUEEN ICEBELLA-WHEN THE WOLF ATTACKS YOU,  PLAY THE  HARP-
AFTER PLAYING THE HARP SIR GREYWOLF BRINGS YOU TO THE CAVE OF THE
YETI-ENTER THE CAVE-WHEN THE YETI ATTACKS,  THROW THE PIE AT  THE
YETI  AND HE FALLS OVER THE CLIFF-GO NORTH-USE THE HAMMER IN  THE
MIDDLE OF THE CAVE TO GET A PIECE OF CRYSTAL-S-W-GO TO THE  WOLF-
AFTER THE LITTLE SHOW, SIR GREYWOLF SHOWS YOU THE WAY THROUGH THE
MOUNTAINS-WALK  DOWN THE PATH-WALK TO THE HOLE WICH IS LEFT  FROM
CEDRIC-YOU  AUTOMATICALLY CLIMB UP-NOW YOU ARE CAPTURED BY A  TWO
HEADED  BIRD-AT THE NEST:GET THE GOLDEN LOCKET FROM THE  CLUTCHES
OF  THE ROCK'S NEST-NOW THE EAGLE COMES AND RESQUE'S YOU-WALK  TO
THE  BECH  AND GET THE IRON BAR-S-RING THE  BELL-N-N-USE  BEESWAX
INTO  THE SMALL HOLE IN THE BOAT'S HULL-ENTER  THE  BOAT-E-E-E-S-
(ISLAND   OF   THE  HARPIES)-AFTER  YOU  ARE  CAPTURED   BY   THE
HARPIES:PLAY  THE  HARP-GET THE FISHHOOK FROM  THE  GROUND-W-LOOK
CEDRIC-GET CEDRIC-W-LOOK SHELL-GET SHELL-ENTER  BOAT-W-W-W-W-RING
BELL-GIVE SHELL TO MAN-FOLLOW THE MERMAID-AT THE BEACH:GET  FISH-
WALK  UP  THE  PATH-USE THE CRYSTAL ON THE  COBRA'S-WALK  TO  THE
CASTLE (DON'T WALK TO FAR)-GO DOWNSTAIRS AND FOLLOW THE PATH LEFT
FROM THE CASTLE-USE CROWBAR TO OPEN THE GRATE-ENTER THE  HOLE-YOU
ARE  NOW IN A LITTLE MAZE-WALK THROUGH THE MAZE UNTIL YOU  SEE  A
MONSTER NAMED DINK-GIVE TAMBOURINE TO DINK-AS HE DANCES HE LOSE A
HAIRPIN-GET  HAIRPIN-NOW WALK THROUGH THE MAZE UNTIL YOU  FIND  A
DOOR-UNLOCK THE DOOR WITH THE HAIRPIN-OPEN THE DOOR AND ENTER THE
DOOR-OPEN THE CUPBOARD ON THE LEFT-GET THE BAG OF DRIED PIES-WALK
NORTH TO THE KITCHEN-GIVE THE GOLD LOCKET TO THE GIRL-E-E-NOW YOU
ARE  CAPTURED BY A CREATURE,  HE BRINGS YOU TO THE  PRISON  CELL-
LOOKM  AT THE MOUSE-GO TO THE MOUSE HOLE-USE THE FISHHOOK IN  THE
MOUSE HOLE AND YOU FIND A PIECE OF CHEESE-NOW WAIT UNTIL PRINCESS
CASSIMA COMES TO RESQUE YOU-FOLLOW HER THROUGH THE MAZE-ENTER THE
DOOR  AND  GO  NORTH TO THE KITCHEN-E-E-(WHEN  YOU  NOW  SEE  THE
CREATURE  AGAIN:USE THE DRIED PIES ON HIM)-S-W-UP-ENTER THE  ROOM
LEFT-THROW  THE  FISH TO THE CAT AND PUT HIM IN THE  EMPTY  DRIED
PIES BAG-S-(STUDY)-READ THE OLD TOME ON THE TABLE-NOW WAIT IN THE
STUDY  UNTIL  YOU SEE THAT MORDACK GO'S TO  SLEEP-NOW  ENTER  THE
BEDROOM-GET THE MAGIC WAND FROM THE NIGHTSTAND-E-E-WALK  UPSTAIRS
AND  GO  TO THE MACHINE ON THE RIGHT-PUT CRISPINS WAND  INTO  THE
MACHINE-PUT  MORDACKS WAND INTO THE MACHINE-PUT THE  CHEESE  INTO
THE MACHINE-NOW GET CRISPINS WAND-NOW MORDACK APPEARS-WHEN HE HAS
CHANGED INTO A FLYING DRAGON,  USE CRISPINS WAND TO CAST A SPELL-
SELECT  THE TIGER SPELL-(THE FOURTH FROM THE  LEFT)_WHEN  MORDACK
CHANGES INTO A DRAGON,  SELECT THE RABBIT SPELL-(THE SECOND  FROM
THE LEFT)_WHEN MORDACK CHANGES INTO A COBRA,  SELECT THE MONGOOSE
SPELL-(THE FIRST FROM THE LEFT)_WHEN MORDACK CHANGES INTO A  RING
OF FIRE, SELECT THE RAIN SPELL-(THE THIRD FROM THE LEFT)---------
                        !!!!!THE END!!!!!

 When you have a problem solving an adventure,  don't even tghink
about  hesitating to contact me either be writing a letter or  by
calling me.  Don't forget to enclose money for stamps,  envelope,
etc. No money no answer...
 Don't call me in the weekends or any day after 19:30.

 Math Claessens
 Wagenaarstraat 58
 NL-6164 XM  Geleen (L)
 The Netherlands
 Tel. 046-752532
 Foreign countries: ++31-46-752532

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.