Skip to main content

     TERMINATOR II: THE UNCENSORED AND UNABRIDGED FILMSCRIPT
                             PART V


-----------------------------------------------------------------
93  Int. / Ext. Pickup truck / Highway - Day
-----------------------------------------------------------------

 THE OPEN ROAD.   The pick-up roars through light traffic down  a
long  stretch of highway.   They sit three abreast on  the  bench
seat, John in between, like some improbable family on a car trip.
Sara leans over to get a look at the speedometer.
 SARA:  "Keep it under sixty five.  We can't afford to get pulled
over."
 Terminator backs off the throttle slightly.
 Terminator: "Affirmative."
 John:  "No,  no,  no.   You gotta listen to the way people talk. 
See,  you  don't say like "Affirmative" or some shit  like  that. 
You say... no problemo."
 Terminator nods,  filing away the information.  Sara is ignoring
the lesson, lost in thought.
 John:  "If someone gets upset you say " chill out".   If someone
comes off to you with attitude, you say "eat me"...  if you wanna
shine them on it's "Hasta la vista, baby"."
 Terminator: "Hasta la vista, baby?"
 John:  "Yeah, or "later, dickwad."  Or if someone gets upset you
say "chill out." Like that.  Or you can do combinations."
 Terminator: "Chill out, dickwad."
 John: "That's great!  See, you're getting it."
 Terminator: "No problemo."
 Cut to:

 (Due  to  mysterious reasons beyond the power of  the  editorial
staff  of ST NEWS to befathom,  scenes 94 and,  94A and  95  were
labelled  'OMITTED'.  Well,  at least we learned here  that  it's
spelt like that instead of 'OMMITTED' or 'OMMITED', ED.)

-----------------------------------------------------------------
96  Ext. Roadside stand/Gas station - Day
-----------------------------------------------------------------
 There's a gas pump and a sleazy fast-food stand.   Picnic tables
are set up at the side of the food stand.  A  family sits at one,
children playing and running about.
 <-96A->
 The  pickup truck pulls into the lot.   Stops at the  gas  pump.
Sara turns to John.
 SARA: "You got any cash?"
 John  pulls  what's  left of his Ready  Teller  money  from  his
pocket.
 John: "Only a couple of hundred.  I'll give you half."
 Sara grabs all of it.  Peels off a twenty,  Hands it to John.
 SARA: "Get some food."
 She  opens  the  truck  door  and  steps  out.   John  turns  to
Terminator.
 John: "No sense of humor."

-----------------------------------------------------------------
97  THE ORDERING WINDOW as John and Terminator approach.
-----------------------------------------------------------------

 John:  "And that's another thing.   You could lighten up a  bit,
yourself.   This severe routine is getting old.   Smile once in a
while."
 Terminator: "Smile?"
 John: "Yeah. Smile. You know. People smile, right? Watch."
 Goes to the order window.
 John  (smiling broadly):  "Hi.  Nice place you got  here.  How's
business?
 Window woman (stone faced): "Gimme a break."
 John (to Terminator): "Okay. Bad example. Over there, look."
 John  points  at  THREE  TEENAGE GUYS  standing  at  a  drinking
fountain  nearby.   One of them has said something funny and  the
others are laughing, grinning.
 John: "Like that."
 TERMINATOR POV (DIGITIZED)  The real-time image continues  while
a  replay  of  one of the guys grinning runs  in  a  window.   It
expands, so that the guy's mouth fills the window.  Replays again
in slow motion.   A vector-graphic of lips smiling appears, along
with an array of symbolic data.
 Terminator  tries  it.   The result is  dismal.   A  rictus-like
curling  up of the lip.   Terminator's next effort is a  marginal
improvement.
 John:  "I  don't know,  maybe you could practice in front  of  a
mirror or something."
 CUT TO:

-----------------------------------------------------------------
98  EXT.  REST STOP/PICKUP TRUCK - DAY (LATER)
-----------------------------------------------------------------

 Sara and John are eating cheeseburgers and fries, sitting in the
truck  and on the curb respectively.   They are parked away  from
the  other  families,  at  the end of the  gravel  parking  area. 
Terminator is pouring coolant into the radiator.  Sara is deep in
thought,  turning and turning the whole thing in her brain. John,
unable to deal with her silence,  goes around to where Terminator
is working.
 <-98A->
 John  sees  two kids playing with machine-gun  watering  pistols
nearby, viciously squirting each other.
 First kid: "You're dead!"
 Second kid: "Am not!"
 First kid: "Are so!"
 John and Terminator watch them rolling on the ground in a  fight
to the death.  Sara rounds the front of the truck,  and sees  the
kids. John sighs, solemn. He looks up at the cyborg.
 John: "We're not gonna make it, are we? People, I mean."
 Terminator: "It is in your nature to destroy yourselves."
 John nods, depressed.
 John: "Yeah. Drag, huh?"
 SARA: "I need to know how Skynet gets built. Who's responsible?"
 Terminator:  "The man most directly responsible is Miles  Bennet
Dyson,   director  of  Special  Projects  at  Cyberdyne   Systems
Corporation."
 SARA: "Why him?"
 Terminator:  "In a few months he creates a revolutionary type of
microprocessor."
 SARA: "Then what?"
 <-98B->
 Terminator closes the hood and gets into the truck as he speaks.
 Terminator:  "In three years Cyberdyne  will become the  largest
supplier of military computer systems.   All stealth bombers  are
upgraded  with  Cyberdyne  computers,  becoming  fully  unmanned. 
Afterward, they fly with a perfect operational record."
 SARA (getting in behind John):  "Uh huh,  great.  Then those fat
fucks in Washington figure, what the hell, let a computer run the
whole show, right?"
 Terminator: "Basically."
(starting the engine, backing out)
 "The  Skynet funding bill is passed.   The system  goes  on-line
August  4th,  1997.  Human decisions are removed  from  strategic
defense.   Skynet  begins  to learn,  at a  geometric  rate.   It
becomes self-aware at 2:14 a.m.  eastern time,  August 29.  In  a
panic, they try to pull the plug.
 SARA: "And Skynet fights back."
 They accelerate back onto the highway.
 Terminator:  "Yes. It launches  its ICBMs  against their targets
in Russia."
 SARA: "Why attack Russia?"
 Terminator:  "Because  Skynet knows the  Russian  counter-strike
will remove its enemies here."
 SARA: "Jesus."
(beat, then)
 "How much do you know about Dyson?"
 Terminator: "I have detailed files."
 SARA: "I want to know everything.  What he looks like.  Where he
lives. Everything."

-----------------------------------------------------------------
99  Int. Dyson house - Day
-----------------------------------------------------------------

 Miles Dyson sits at the huge desk in his study.   He is deep  in
thought,  tapping  away  at  the keyboard of  his  home  computer
terminal.   Next to his desk are racks of sophisticated gear.  On
a Sunday morning,  when most men are relaxing, spending time with
their families, Dyson is hard at work.
 IN A PROFILE CLOSEUP we see him in deep concentration,  his mind
prowling the labyrinth of his new microprocessor.
 A WOMAN'S FACE ENTERS FRAME soundlessly behind him.   He doesn't
hear her.   His wife,  TARISSA,  extends her tongue and traces it
down the back of his neck.   He smiles and turns to kiss her good
morning.  She's still in her bathrobe, holding coffee.  He's been
up  for  hours.   He  turns and goes  back  to  work,  forgetting
instantly that she is standing there.
 She  watches  him work,  the arcane symbols  moving  across  the
screen.  We see her frustration, her inability to truly enter the
magic box of his world. 
 Tarissa: "You going to work all day?"
 Dyson:  "I'm sorry, baby.  This thing is just kicking my ass.  I
thought we had it with this one..."
 He points to a  metal box on his desk,  about two feet long.  An
assembly of  99  small cubes.   It looks like a dinosaur  version
of Terminator's CPU.
  Dyson:  "...  but the output went to shit after three  seconds. 
I'm  thinking  now  it's in the way  I'm  matrixing  the  command
hierarchies."
 Tarissa: "You need a break.  You'll see it clearer when you come
back."
 Dyson: "I can't."
 Tarissa:  "Miles, it's Sunday.  You promised to take the kids to
Raging Waters today."
 Dyson: "Oh. I can't honey. I'm on a roll here."
 He takes her hands.   We see a childlike excitement in his face. 
He  wants  so  badly  to share  the  almost  orgasmic  thrill  of
discovery, the satisfaction of creation. 
 Dyson:  "Baby, this thing is going to blow 'em all away.  It's a
neural-net process--"
 Tarissa: "I know.  You told me. It's a neural-net processor.  It
thinks  and  learns  like we do.   Its  superconducting  at  room
temperature.    Other   computers  are  pocket   calculators   by
comparison.  (she pulls away from him) But why is that so goddamn
important,  Miles?   I really need to know, cause I feel like I'm
going crazy here, sometimes.
 Dyson: "I'm sorry honey, it's just that I'm  thiiis close."
 He holds up his thumb and index finger...  a fraction of an inch
apart. She picks up the prototype.  It doesn't look like much.
 Dyson:  "Imagine  a  jetliner with a pilot that  never  makes  a
mistake,  never  gets  tired,  never  shows up  to  work  with  a
hangover. (he taps the prototype) Meet the pilot.
 Tarissa:  "Why did you marry me,  Miles?   Why did we have these
two children?  You don't need us. Your heart and your mind are in
here.  (she stares at the metal box in her hands) But it  doesn't
love you like we do."
 He takes the anodized box from her hands and sets it down.  Then
he  puts his hands on her shoulders and kisses her  gently.   She
acquiesces to his kiss.
 Dyson: "I'm sorry."
 Tarissa glances over his shoulder.  She nods her head toward the
doorway  to  the  study.   Dyson turns and sees  their  two  kids
standing  there.   Danny  (6)  and Blythe (4)  look  rumpled  and
adorable in their PJs.  Dyson wilts at their hopeful expressions.
 Tarissa: "How about spending some time with your other babies?"
 Dyson grins.   The forces of darkness have lost this round.   He
holds out his hands and his kids run to him, cheering.
 CUT TO:

 (There  have  been  some  omissions  here  as  well,   and  some
replacements; Axxx probably means 'altered', ED.)

-----------------------------------------------------------------
A100  EXT. Desert / Compound - DAY
-----------------------------------------------------------------

 The desert northwest of Calexico.   Burning under the sun like a
hallucination.  Heat shimmers the image,  mirage-like. Terminator
turns  the pickup off the paved road and barrels along a  roadbed
of sand and gravel,  trailing a huge plume of dust. A sign at the
turnoff says:  CHARON MESA 2 MI CALEXICO     15 MI

-----------------------------------------------------------------
A101
-----------------------------------------------------------------

 AHEAD is a pathetic oasis of humanity in the vast  wasteland,  a
couple  of  aging house-trailers,  surrounded  by  assorted  junk
vehicles and desert-style trash.  There is a dirt airstrip behind
the  trailers,  and a stripped Huey helicopter sitting on  blocks
nearby.  The truck rolls to a stop in a cloud of dust.  The place
looks  deserted.   The door to the nearest trailer bangs  in  the
wind.
 SARA (to Terminator and John): "Stay in the truck."

-----------------------------------------------------------------
A102  ANGLE FROM INSIDE ANOTHER TRAILER, NEARBY.
-----------------------------------------------------------------

 A DARK FIGURE in the F.G.  has an AK 47 trained on the pickup as
Sara gets out.
 ON  SARA peering through the backlit dust.  The sound  of  wind. 
She approaches the trailer.
 SARA (in Spanish): "Enrique? You here?"
 She hears KACHACK! behind her and spins, whipping out her .45 in
one motion.
  ENRIQUE SALCEDA stands behind a rusting jeep,  a 12-gauge  pump
trained  on her.  He is mid-forties,  a tough Guatemalan  with  a
weathered face and heavy moustache.  He wears cowboy boots and  a
flak vest, no shirt.
 Salceda: "You pretty jumpy, Conner."
 His fierce face breaks into a broad grin.   The shotgun drops to
his  side as he walks toward her.   When he reaches her  he  hugs
her, then steps back.
 Salceda (in Spanish):  "Good to see you,  Conner.   I knew you'd
make it back here sooner or later."
 He  grins at John as he steps from the truck,  and  then  clocks
Terminator getting out.
 Salceda:  "Oye,  Big  John!   Que pasa?   Who's your very  large
friend?"
 John (perfect Spanish):  "He's  cool,  Enrique.   He's...  uh... 
this  is my Uncle Bob.   (to Terminator,  in English) Uncle  Bob,
this is Enrique.
 Terminator smiles. Sort of. Salceda squints at him. 
 Salceda:  "Hmmm.  Uncle Bob, huh?  Okay. (yelling) Yolanda.  Get
out here, we got company.  And bring some fucking tequila!"
 A thin Guatemalan KID,  FRANCO, eighteen or so, comes out of the
trailer with the AK-47, followed by Salceda's wife, YOLANDA.  She
has THREE younger children with her,  from a five year old  GIRL,
JUANITA,  to a year-and-half old BOY.   She waves at John.   They
exchange  greetings  in Spanish.   They seem  like  nice  people.
Terminator looks down at John, next to him. He says quietly...
 TERMINATOR: "Uncle Bob?"
 SALCEDA (to Sara):  "So,  Saralita, you getting famous, you know
that?  All over the goddamn TV."
 Salceda rips the cap off the tequila bottle.   The two year  old
toddles  to  Terminator and grabs his pants,  sliming  them  with
drool.  Terminator looks down at the tiny kid,  fascinated.  What
is it?  He picks the child up with one huge hand.   Looks at  it. 
Turns it different ways.   Studying it.   Then sets it down.  The
kid waddles off, a little dizzy.
 Salceda: "Honey, take Pacolito. Thanks, baby."
 She hands him the tequila and takes the child.   Salcedo takes a
long pull from the Cuervo bottle.
 Salceda (to Terminator): "Drink?"
 Terminator gestures "no" at the proffered bottle, but Sara grabs
it and takes a long plug.  She lowers it without expression.  Her
eyes don't even water. 
 SARA:  "I just came for my stuff.  And I need clothes, food, and
one of your trucks."
 Salceda  (grinning):  "Hey,  how  about the fillings out  of  my
fucking teeth while you're at it?"
 SARA:  "Now, Enrique. (turns to Terminator and John) You two are
on weapons detail."
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
A103  Ext. Compound/ behind the trailers
-----------------------------------------------------------------

 There is an aging and rusted Caterpillar sitting  behind one  of
the  trailers.  John expertly backs it toward Terminator  who  is
holding  one end of a piece of heavy chain which disappears  into
the sand.
 John: "Hook it on."
 Terminator  hooks the chain onto the towhook on the back of  the
tractor.   John hits the throttle and the Cat churns its  treads,
pulling some massive load.   A six-by-eight foot sheet of   steel
plate moves slowly under six inches of sand.
 John drags it far enough to reveal...  a rectangular hole in the
ground  like the mouth of a tomb.   The kid drops down  from  the
tractor and walks to the hole.
  John: "One thing about my mom... she always plans ahead."

-----------------------------------------------------------------
A104  Int. Weapons Cache
-----------------------------------------------------------------

 From  inside the "tomb".   Sunlight slashes down into a  cinder-
block room,  less than six feet wide but over twenty long.   Sand
spills down the steps.  The walls are lined with guns.
 John  precedes Terminator into Sara's  weapons  cache.   Rifles,
pistols, rocket launchers, mortars, RPGs, radio gear.  At the far
end  boxes  containing ammo,  grenades etc.  are stacked  to  the
ceiling.   Terminator gets real alert.  Scanning, wondering where
to begin. He picks up a MAC 10 machine pistol.  Racks the bolt.
 Terminator: "Excellent."
 John: "Yeah, I thought you'd like this place."

-----------------------------------------------------------------
A105  Ext. Compound / nearby
-----------------------------------------------------------------

 Sara emerges from a trailer.   She has  changed.   Boots,  black
fatigue pants,  T-shirt.   Shades.   She looks hard.   Salceda is
nearby,  packing food and other survival equipment with  Yolanda. 
He looks up as Sara approaches, and slaps the side of a BIG FOUR-
BY BRONCO next to him.
 Salceda:  "This is the best truck,  but the water pump is blown. 
You got the time to change it out?"
 SARA: "Yeah.  I'm gonna wait till dark to cross the border. (she
pulls  him  away from Yolanda) Enrique,  it's dangerous  for  you
here. You get out tonight, too, okay?"
 Salceda:  "Yeah,  Saralita.   Sure.  (he grins) Just drop by any
time and totally fuck up my life."
 She claps him on the shoulder.
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
A106  Int. Weapons cache
-----------------------------------------------------------------

 Terminator  returns  from carrying out several  cases  of  ammo. 
John is selecting rifles from a long rack.
 John:  "See, I grew up in places like this, so I just thought it
was how people lived...  riding around in helicopters.   Learning
how to blow shit up."
 John grabs an AK-47 and racks the bolt with a practiced  action. 
Inspects the receiver for wear.  Doesn't like what he sees.  Puts
it back. His movements are efficient. Professional. Uninterested.
 John:  "Then, when Mom got busted I got put in a regular school. 
The other kids were like, into Nintendo."
 Terminator  has  found  a Vietnam  era  "blooper"  M-79  grenade
launcher.   A very crude,  but effective,  weapon.   He opens the
breech and inspects the bore. 
 John: "Are you ever afraid?"
 Terminator pauses a second.   The thought never occurred to him. 
He searches his mind for the answer...
 Terminator: "No."
 Terminator slings the M-79 and starts looking for the grenades.
 John: "Not even of dying?"
 Terminator: "No."
 John:  "You  don't  feel  any emotion about it one  way  or  the
other?"
 Terminator:  "No.  I have to stay functional until my mission is
complete. Then it doesn't matter."
 John  is  idly spinning a Sig Saur 9mm pistol on  his  finger...
backwards and forwards like Bat Masterson.
 John:  "Yeah.   I have to stay functional too. (sing-songy) "I'm
too important"."
 Terminator pulls back a canvas tarp,  revealing a  squat,  heavy
weapon  with six barrels clustered in a blunt  cylinder.   Chain-
ammo is fed from a cannister sitting next to it.   A  G.E.  MINI-
GUN.  The most fearsome anti-personnel weapon of the Vietnam era.
Terminator  hefts  it.   Looks  at  John as if  to  say  "Can  I? 
Please."
 John: "It's definitely you."
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
A107  Ext. Compound - Day /LATER
-----------------------------------------------------------------

 Sara and John have their weapons and supply selections laid  out
on  two battered picnic tables for cleaning and  packing.   Maps,
radios,  documents,  explosives,  detonators...  just the basics.
Sara  is field-stripping and cleaning  guns,  very  methodically. 
There is no wasted motion.
 Not  far away,  John and Terminator are working on  the  Bronco. 
They're greasy up to their elbows, lying on their backs under the
engine compartment,  ratcheting bolts into place on the new water
pump.
 John: "There was this one guy that was kinda cool.  He taught me
engines.   Hold  this a second.   Mom screwed it up,  of  course. 
Sooner or later she'd always tell them about Judgment Day and  me
being this world leader and that'd be all she wrote."
 John thinks he's being casual,  but his longing for some kind of
parental connection is obvious.
 Terminator: "Torque wrench please."
 John: "Here. I wish I coulda met my real dad."
 Terminator: "You will."
 John:  "Yeah.   I guess so.   My mom says when I'm like,  45,  I
think,  I send him back through time to 1984.   But right now  he
hasn't  even  been born yet.   Man,  it messes  with  your  head. 
Where's  that other bolt?  (Terminator hands it to  him)  Thanks. 
Mom and him were only together for one night, but she still loves
him,  I  guess.   I  see her crying  sometimes.   She  denies  it
totally, of course. Like she says she got something in her eye."
 They crawl out from under the truck into the bright sunlight.
 Terminator: "Why do you cry?"
 John:  "You mean people?  I don't know.  We just cry.  You know. 
When it hurts."
 Terminator: "Pain causes it?"
 John: "Uh-unh, no, it's different...  It's  when there's nothing
wrong with you but you hurt anyway. You get it?"
 Terminator: "No."
  Terminator gets into the Bronco and turns the ignition key  and
the engine catches with a roar.
 John: "Alriiight!!  My man!"
 Terminator: "No problemo."
 John grins and does a victorious thumbs up.
 Terminator imitates the gesture awkwardly.
 John laughs and makes him get out of the truck,  to try the move
again. 

-----------------------------------------------------------------
A108
-----------------------------------------------------------------

 SARA,  across the compound, pauses in her work to watch John and
Terminator.

-----------------------------------------------------------------
A109
-----------------------------------------------------------------

 SARA'S POV... we don't hear what John and Terminator are saying. 
It is a soundless pantomime as John is trying to show some  other
gestures to the cyborg.  Trying to get him to walk more casually. 
John walks, then Terminator tries it, then John  gestures wildly,
talking  very fast...  explaining the fundamental  principles  of
cool. They try it again. Continued ad lib as we hear:
 SARA (V.O.): "Watching John with the machine, it was suddenly so
clear.   The  Terminator would never stop,  it would never  leave
him...  it would always be there.   And it would never hurt  him,
never shout at him or get drunk and hit him,  or say it  couldn't
spend time with him because it was too busy.  And it would die to
protect him.   Of all the would-be fathers who came and went over
the  years,  this  thing,  this machine,  was the only   one  who
measured up.  In an insane world, it was the sanest choice."
 Sara clenches her jaw and goes grimly back to work...  a  strong
woman made hard and cold by years of hard choices.
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
A110  Ext.  Road - Day
-----------------------------------------------------------------

 A police cruiser is parked off the side of a quiet,  empty  road
on  the  outskirts of Los Angeles.   A ribbon  of  traffic  moves
steadily  by on a freeway in the distance.   Nothing stirs around
the cruiser except some pump-jacks sucking the earth on the  hill
behind it.

-----------------------------------------------------------------
A111  IN THE CRUISER
-----------------------------------------------------------------

 The T-1000 sits inside.  John's notes and letters are spread out
on  the  seat beside him.   Sara's voice speaks from  a  cassette
deck.   John's  tapes.   Her voices mixes with the static  filled
chatter  of  the radio that T-1000 monitors for any sign  of  its
target. 
 SARA:  "... if we are ever separated, and can't make contact, go
to Enrique's airstrip. I'll rendezvous with you there."
 T-1000  whips around and rewinds the tape,  replaying  the  last
section. It then snaps up the envelope of photos we saw earlier.
 ECU on envelope. We see the postmark: "Charon Mesa, Calif."
 TIGHT  ON T-1000 staring at the postmark on  the  envelope.   He
glances up at the sound of crunching gravel.   In the rearview he
sees  a BIKE COP pulling onto the shoulder behind him.   The  big
KAWASAKI 1100 idles up next to the  T-1000,  still seated in  the
cruiser.
 Bike  cop:   "Howdy.   I  saw  you  pulled  over  here  earlier. 
Everything okay?"
 T-1000: "Everything's fine. Thanks for checking."
(he gets slowly out of the car)
 "Since you're here, though, can I talk to you a second..."
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
A112  Ext. Highway - Day / Minutes later
-----------------------------------------------------------------

 The  T-1000 thunders along on the Kawasaki 1100,  doing about  a
hundred  and  twenty.   PAN WITH IT until it recedes  toward  the
horizon.
 Cut to:

-----------------------------------------------------------------
A113  Ext. Compound - Day (late afternoon)
-----------------------------------------------------------------

 Sara sits at the picnic table.   The weapons are cleaned and her
work is done. She hasn't slept in twenty four hours and she seems
to  have  the weight of the whole world on  her  shoulders.   She
draws  her  knife from its belt sheath.   Idly  starts  to  carve
something on the table top... the letter "N".

-----------------------------------------------------------------
A114
-----------------------------------------------------------------

 NOT FAR AWAY, John and Terminator are packing the Bronco for the
trip.

-----------------------------------------------------------------
A115
-----------------------------------------------------------------

 ON  SARA,  AT  THE  TABLE  as she looks  up  from  her  carving,
thinking.    She   watches  Salceda's  kids   playing   nearby... 
wrestling with a mutty dog and loving it.   Sara watches  Yolanda
walking her toddler by the hands.   Backlit, stylized.  She looks
over at John. Loading guns and supplies.

-----------------------------------------------------------------
A116
-----------------------------------------------------------------

 ANGLE ON kids playing.

-----------------------------------------------------------------
A117
-----------------------------------------------------------------

 SARA'S HEAD droops. She closes her eyes.

-----------------------------------------------------------------
118
-----------------------------------------------------------------

 TIGHT ON small children playing.   Different ones. Wider now, to
reveal  a  playground  in  a  park.    Very  idyllic.    A  dream
playground, crowded with laughing kids playing on swings, slides,
and a jungle gym.   It could be the playground we saw melted  and
frozen  in  the post-nuclear desolation of 2029.   But  here  the
grass is vibrant green and the sun is shining.
 <-118A->
 Sara,   short-haired,  looking  drab  and  paramilitary,  stands
outside the playground.   An outsider.  Her fingers are hooked in
a  chain link fence and she is staring through the fence  at  the
young mothers playing with their kids. A grim-faced harbinger.
 <-118B->
 Some girls play skip-rope.  Their sing-song chant weaves through
the  random  burbling laughter of the kids.   One  of  the  young
mothers walks her two year old son by the hands.   She is wearing
a pink waitress uniform.   She turns to us, laughing. It is Sara. 
Beautiful.   Radiant.   Sara from another life, uncontaminated by
the  dark future.   She glances at the strange woman  beyond  the
fence.
 <-118C->
 Grim-faced Sara presses against the fence.   She starts shouting
at  them in SLOW MOTION.   No sound comes from  her  mouth.   She
grabs   the  fence  in  frustration,   shaking   it.    Screaming
soundlessly.  Waitress  Sara's smile falls.  Then returns as  her
little boy throws some sand at her.  She laughs, turning away, as
if the woman at the fence were a shadow, a trick of the light.
 <-118D->
 Behind her the earth splits open. In a wide shot we see everyone
stop and stare as the ground heaves upward all around  them.   As
far  as the eye can see the monstrous caps of missile  silos  are
hinging  up,  ripping  up through the grass and  soil.   Now  the
mothers are screaming,  pulling their children to them...  but it
is  too  late  to run.   The silo caps are  open,  rows  of  them
marching to the horizon.  As if a tranquil reality has split open
to  reveal another horrible reality which has always been  there,
hidden beneath it.
 <-118E->
 Thunder  shakes  the earth.   We see the obscene  heads  of  the
missiles thrusting up out of the holes in the ground.   Walls  of
fire erupt as the fat cylinders rise like awakened monsters  from
the earth.
 <-118F->
 Sara  stares in numb horror as the tail-nozzles clear  the  silo
rims,  and  a  wall of flame roars out,  devouring  the  cowering
mothers and children.  Incinerating them and rolling  on,  toward
her.  She  screams  and we hear it now,  shrill  and  terrifying,
mixing with the thunder as the flames wrap around  her,  blasting
her apart and she...

 (What will she?! Read on in part VI!)

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.